«Εχεις κάτι χρήσιμο, αίμα»

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια χαριτωμένη χορευτική φιγούρα νεονύμφων μπροστά από το τραπέζι με τη γαμήλια τούρτα καταλήγει σε «τραγωδία». Ενας «σούπερ ήρωας» αποδεικνύεται, εκ του αποτελέσματος, αγύμναστος. Ενας ερασιτέχνης ταχυδακτυλουργός, στην προσπάθειά του να τραβήξει το τραπεζομάντιλο αφήνοντας άθικτα τα πιάτα που βρίσκονται πάνω στο τραπέζι, τα κάνει… σαλάτα. Αυτά είναι τα θέματα σε τρία από τα κωμικά βιντεάκια αποτυχημένων εγχειρημάτων, τα οποία περιλαμβάνει διαφημιστικό σποτ με τίτλο «bloodyuseless». Οσο παράδοξο κι εάν φαίνεται, το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ προωθεί την ιδέα της αιμοδοσίας. Το μήνυμα είναι απλό: «Μπορεί κάποιες φορές να νιώθεις άχρηστος. Αλλά έχεις κάτι μέσα σου που είναι χρήσιμο. Δώσε αίμα και σώσε όχι μία, αλλά τρεις ζωές».

Για άλλη μία χρονιά, το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ) αιφνιδιάζει με την επιλογή του. Το περυσινό διαφημιστικό σποτ με τον «ήρωα της καθημερινότητας» που δίνει αίμα και το οποίο δίχασε την κοινή γνώμη και εκνεύρισε τους επαγγελματίες υγείας για τις προκλητικές νοσηλεύτριες, έγινε viral και κατάφερε να δώσει μια μεγάλη ανάσα στα εθνικά αποθέματα αίματος. Για λίγο όμως. Σύμφωνα με το ΕΚΕΑ, το πρόβλημα είναι βαθύτερο και αρκετά πιο περίπλοκο. Το αίμα έχει μικρή διάρκεια ζωής και τα περιστασιακά φαινόμενα μαζικής αιμοδοσίας –τα λεγόμενα blood drives– που μπορεί να προκαλέσει μία διαφήμιση, έχουν περιορισμένο αντίκτυπο. Αντιθέτως, αυτό που απαιτείται είναι μια σταθερή ροή αίματος και μια συνολική στροφή των πολιτών προς τον εθελοντισμό. Αλλωστε η Ελλάδα συνεχίζει να στηρίζεται για την κάλυψη των αναγκών σε αίμα σε μεγάλο ποσοστό από το συγγενικό και φιλικό περιβάλλον ασθενών, σε αντίθεση με το τι ισχύει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπου σχεδόν το 100% των αναγκών σε αίμα καλύπτεται από εθελοντές αιμοδότες. Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα συλλέγονται περίπου 550.000 μονάδες αίματος ετησίως, και μόλις το 55% αυτών προέρχεται από εθελοντές αιμοδότες που προσφέρουν σε τακτική βάση. Η φετινή καμπάνια του ΕΚΕΑ, προσπαθώντας να διευρύνει τη «δεξαμενή» των εθελοντών αιμοδοτών, απευθύνεται κυρίως σε νέους, δηλαδή το πιο δραστήριο κομμάτι της κοινωνίας που ακόμη διαμορφώνει τις ιδέες και τις συνήθειές του. Και, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν οι υπεύθυνοι του ΕΚΕΑ, «υπάρχουν ελάχιστα πράγματα που να προκαλούν το ενδιαφέρον αυτής της γενιάς περισσότερο από τα memes, τα gifs, τα βιντεάκια με επικά fails, συγκλονιστικές σαβούρες και φιλόδοξες προσπάθειες που στέφθηκαν με απόλυτη αποτυχία».

Με τη λογική αυτή δημιουργήθηκε το σποτ «bloodyuseless», το οποίο θα προβληθεί στην τηλεόραση και στο YouTube. Επιπλέον, το ΕΚΕΑ έχει ετοιμάσει μια σειρά από άλλα υλικά προώθησης της ιδέας της αιμοδοσίας, όπως αυτοκόλλητα, αφίσες και, φυσικά, τη σελίδα bloodyuseless στο Facebook. Παράλληλα, ζητεί τη συμβολή και των νέων, είτε με την προώθηση της καμπάνιας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε ακόμα και με την ανάρτηση μιας δικής τους κωμικής – επικής αποτυχίας, την οποία θα μπορούσαν να συνοδεύσουν με το #bloodyuseless.

Το διαφημιστικό σποτ είναι διαθέσιμο στα http://bit.ly/2zndTBF και http://bit.ly/2zhdu4h.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή