Οι μικρομεσαίοι διεκδικούν φέτος μέρος του τζίρου της Black Friday

Οι μικρομεσαίοι διεκδικούν φέτος μέρος του τζίρου της Black Friday

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ετοιμες να διεκδικήσουν μερίδιο από τις πωλήσεις της Black Friday, η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 24 Νοεμβρίου, εμφανίζονται οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. Η απρόσμενη επιτυχία που σημείωσε ο θεσμός των προσφορών πέρυσι με τις ουρές καταναλωτών να σχηματίζονται έξω από τα καταστήματα, κυρίως μεγάλων αλυσίδων, φαίνεται ότι έπεισε και τους πιο επιφυλακτικούς.

Σε εγκύκλιο που εξέδωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) με σχετικές οδηγίες προς τις επιχειρήσεις-μέλη της, υποστηρίζει μεταξύ άλλων τα εξής: «Δεδομένου ότι αυτή η προωθητική ενέργεια πραγματοποιήθηκε πέρυσι κατά κύριο λόγο από πολυεθνικές επιχειρήσεις, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε αυτό το πεδίο ελεύθερο μόνο για τους μεγάλους αλλά να το επιφυλάξουμε μόνοι μας και για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ επιδιώκει τη συμμετοχή μας στην Black Friday και εναπόκειται σε εσάς να κρίνετε και να εκτιμήσετε τις συνθήκες της περιοχής σας». Σε ανάλογο κλίμα ήταν και οι δηλώσεις του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελή Φιλιππίδη, ο οποίος κάλεσε τους μικρομεσαίους εμπόρους να συμμετέχουν στην Βlack Friday, προκειμένου «να μη χαρίσουν χώρο», όπως χαρακτηριστικά είπε, στις πολυεθνικές λιανεμπορικές αλυσίδες. Υπενθυμίζεται ότι το 2016 αρκετές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην Black Friday την τελευταία στιγμή, χωρίς να έχουν προβεί προηγουμένως σε σχετική διαφήμιση ή να έχουν τα απαιτούμενα αποθέματα προϊόντων. Εστω κι έτσι, η έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ είχε καταγράψει στα θετικά την αυξημένη επισκεψιμότητα στις αγορές, τόσο της Αθήνας όσο και στις περιφερειακές.

Αποκαλυπτικά για το μέγεθος της επίδρασης που είχε η Black Friday στις πωλήσεις τεσσάρων μεγάλων αλυσίδων διαφόρων κλάδων που συμμετείχαν πέρυσι στον δημοφιλή πλέον και στην Ελλάδα θεσμό των μεγάλων προσφορών την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, είναι τα στοιχεία της εταιρείας Qivos (πρώην Cloudbiz). Η εταιρεία Qivos δραστηριοποιείται στη δημιουργία προγραμμάτων επιβράβευσης. Οι εταιρείες που συμμετείχαν με προσφορές στην περυσινή Black Friday είδαν τις ημερήσιες πωλήσεις τους να εκτοξεύονται εκείνη την Παρασκευή (25 Νοεμβρίου 2016) σε σύγκριση με την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 κατά 390% κατά μέσο όρο και κατά 346% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με τον ημερήσιο μέσο όρο πωλήσεων εβδομάδας. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα κάποιες αλυσίδες είδαν τις πωλήσεις τους την Black Friday αυξημένες έως και 575% σε σύγκριση με μια Παρασκευή πριν και 519% σε σχέση με τον ημερήσιο μέσο όρο πωλήσεων εβδομάδας. Η εν λόγω αλυσίδα έκανε πωλήσεις 699.637 ευρώ στην Black Friday του 2016, ενώ μια Παρασκευή πριν οι πωλήσεις ήταν 103.592 ευρώ, και ο ημερήσιος μέσος όρος πωλήσεών της ήταν 112.960 ευρώ. Από την άλλη, αλυσίδες που δεν πραγματοποίησαν προσφορές είδαν τις πωλήσεις τους μειωμένες τόσο σε σύγκριση με μία Παρασκευή πριν όσο και σε σύγκριση με τον ημερήσιο μέσο όρο εβδομάδας.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στα προϊόντα θα πρέπει να αναγράφεται η τιμή προ και μετά έκπτωσης και επιπλέον σε προσφορά μπορεί να διατεθεί έως το 50% των προϊόντων του καταστήματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή