ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι προσφορές συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους της «ΑΒ»

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι εκτεταμένες προσφορές και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός μετά την επανενεργοποίηση του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» συνεχίζουν να συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους και τις πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος». Αυτό προκύπτει από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το τρίτο τρίμηνο του 2017 του ομίλου Ahold Delhaize, θυγατρική του οποίου στην Ελλάδα είναι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος».

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων αναφέρεται ότι, αν και τα περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2016 κατά 0,2 μονάδες στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, η αύξηση θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, εάν δεν καταγράφονταν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους στην ελληνική αγορά.

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις στην Ελλάδα, η Ahold Delhaize αναφέρει ότι επηρεάστηκαν από την εξομάλυνση του ανταγωνισμού φέτος σε σύγκριση με το 2016. Η «Κ» ζήτησε στοιχεία από την «ΑΒ Βασιλόπουλος» για τις επιδόσεις της εταιρείας στο τρίτο τρίμηνο και συνολικά στο εννεάμηνο του 2017, αλλά αυτά δεν είναι διαθέσιμα. Στέλεχος πάντως της εταιρείας επανέλαβε την εκτίμηση που είχε διατυπωθεί και μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του δεύτερου τριμήνου 2017, περί πτώσης του συνόλου της αγοράς σούπερ μάρκετ το 2017 κατά 1% σε σύγκριση με το 2016.

Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του μείγματος προσφορών, χθες ανακοινώθηκε από τον ολλανδοβελγικό όμιλο η πιλοτική έναρξη εξατομικευμένων προσφορών της «ΑΒ Βασιλόπουλος» σε ψηφιακό περιβάλλον μέσω της αξιοποίησης της κάρτας πιστότητας της εταιρείας «ΑΒ plus».

Συνολικά ο όμιλος Ahold Delhaize κατέγραψε στο τρίτο τρίμηνο του 2017 καθαρές πωλήσεις 15,1 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 7,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016, ενώ στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,43 δισ. ευρώ έναντι 1,23 δισ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ