ΕΛΛΑΔΑ

Στάση εργασίας σήμερα στο μετρό, 24ωρη την Πέμπτη

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Να επιτείνουν τις συνθήκες χάους επιχειρούν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι προχωρούν σε νέες κινητοποιήσεις με αφορμή εργασιακά αιτήματα. Η αναστάτωση του επιβατικού κοινού από την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τις ουρές που προκλήθηκαν για την έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας, μάλλον δεν ήταν αρκετή για τους εργαζόμενους, οι οποίοι κατά τα λοιπά επισημαίνουν συνεχώς ότι κάνουν ό,τι μπορούν για να περιορίσουν την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

Παρ’ όλα αυτά, η ταλαιπωρία των επιβατών ξεκινάει εκ νέου σήμερα το πρωί, καθώς μέχρι τις 9 π.μ. δεν κυκλοφορούν οι συρμοί του μετρό λόγω στάσης εργασίας του σωματείου των ηλεκτροδηγών. Οι ίδιοι μάλιστα απειλούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, προγραμματίζοντας 24ωρη απεργία την επόμενη Πέμπτη 16 Νοεμβρίου.

Στο μεταξύ, ξεκινάει σταδιακά η εξομάλυνση της κατάστασης στα εκδοτήρια του ΟΑΣΑ, καθώς η πλειονότητα των προσωποποιημένων καρτών απεριορίστων διαδρομών έχει ήδη εκδοθεί. Συνολικά ο αριθμός τους έχει ήδη ξεπεράσει τις 240.000, εκ των οποίων οι 50.000 μέσω της ταχυδρομικής οδού. Οι έως τώρα ενδείξεις θέλουν τις προσωποποιημένες κάρτες που θα έχουν εκδοθεί έως τις 15 Νοεμβρίου να ξεπερνούν τις 250.000 αγγίζοντας τον στόχο που είχε εξαρχής θέσει ο ΟΑΣΑ.

Ως ενθαρρυντικό αξιολογεί ο ΟΑΣΑ το γεγονός ότι σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος και παρά την ταλαιπωρία που υπέστησαν δεκάδες χιλιάδες επιβάτες οι αστικές συγκοινωνίες φαίνεται ότι κερδίζουν επιβάτες. Ορισμένες από τις προσωποποιημένες κάρτες μπορεί να μη χρησιμοποιηθούν ως μηνιαίες απεριορίστων διαδρομών αλλά οι κάτοχοί τους μπορούν να επιλέξουν να τις φορτίσουν με όποιο άλλο προϊόν επιθυμούν. Οπως και να έχει πάντως, η κατοχή των καρτών συνεπάγεται συστηματική χρήση των συγκοινωνιών. Παράλληλα, με το νέο μεμονωμένο ηλεκτρονικό εισιτήριο μπαίνει τέλος στην πρακτική της «μεταβίβασης» χρησιμοποιημένων εισιτηρίων μεταξύ επιβατών. Στόχος του ΟΑΣΑ είναι να πείσει τον επιβάτη να μην πετάει το μεμονωμένο εισιτήριο, αλλά να το επαναφορτίζει. Από τις 15 Νοεμβρίου θα αρχίσει και σταδιακά το κλείσιμο των πυλών, γεγονός το οποίο θα σημάνει και την έναρξη της πλήρους εφαρμογής του συστήματος. Οι περισσότερες πύλες θα είναι κλειστές έτσι ώστε να εξοικειωθεί το επιβατικό κοινό, το ταχύτερο δυνατόν, με τον νέο τρόπο εισόδου και εξόδου από τους σταθμούς.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ