ΕΛΛΑΔΑ

Σε ομηρία οι επιβάτες μετρό

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Σε γρίφο έχουν μετατρέψει οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες την καθημερινή μετακίνηση των επιβατών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε γρίφο έχουν μετατρέψει οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες την καθημερινή μετακίνηση των επιβατών, ενώ από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών με τους δικούς του αιφνιδιασμούς δεν συμβάλλει στην εξομάλυνση της κατάστασης. Επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας με επιχειρησιακά αιτήματα, όπως για παράδειγμα τη μη ένταξη των συγκοινωνιακών οργανισμών στο υπερταμείο, αιφνίδιες εξαγγελίες για 24ωρες απεργίες, οι οποίες στη συνέχεια αναστέλλονται, καθιστούν το πρόγραμμα των μετακινήσεων με τις αστικές συγκοινωνίες δύσκολη εξίσωση. Σε συγκοινωνιακό μάλιστα επίπεδο οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το «ράβε-ξήλωνε» των απεργιών προκαλεί σύγχυση στους επιβάτες, οδηγώντας τους στα Ι.Χ. για μεγαλύτερη «ασφάλεια». Παρατηρείται έτσι το φαινόμενο κατά τις ημέρες αναστολής κινητοποιήσεων η επιβατική κίνηση στις συγκοινωνίες να περιορίζεται σημαντικά και η κυκλοφορία των Ι.Χ. να ενισχύεται, καθώς οι επιβάτες είτε δεν έχουν προλάβει να ενημερωθούν είτε δεν είναι σίγουροι ότι οι απεργίες πραγματικά έχουν ανασταλεί.

Η αναστολή της 24ωρης απεργίας στο μετρό την ερχόμενη Πέμπτη αποφασίστηκε αργά χθες το απόγευμα. Ωστόσο πολλοί επιβάτες υποστηρίζουν ότι ουδείς τους εγγυάται ότι η απόφαση αυτή δεν θα αλλάξει ξανά μέχρι την Πέμπτη. Αίτημα των ηλεκτροδηγών του μετρό είναι η αναδρομική αναγνώριση των ασφαλιστικών εισφορών τους στην κατηγορία των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων. Χθες το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του σωματείου εργαζομένων και της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, παρουσία της διοίκησης των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), όπου δρομολογήθηκαν οι διαδικασίες επίλυσης του θέματος της αναδρομικής αναγνώρισης των εισφορών της ειδικής αυτής κατηγορίας. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν κύκλοι των συγκοινωνιών, τα αιτήματα των εργαζομένων «ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια», με αποτέλεσμα η ικανοποίηση ενός αιτήματος να μη συνεπάγεται απαραίτητα «συγκοινωνιακή» ειρήνη.

Ενδεικτικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι παρά την αναστολή της απεργίας της Πέμπτης παραμένει σε ισχύ η απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) για στάση εργασίας αύριο από τις 9 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας. Το σωματείο αντιδρά στην ένταξη των ΣΤΑΣΥ στο υπερταμείο και ζητεί συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο «για την επίλυση του χρηματοδοτικού θέματος των αστικών συγκοινωνιών». «Προχωράμε άμεσα και δυναμικά για να μην τους επιτρέψουμε να βάλουν τις αστικές συγκοινωνίες στον πάγκο του κέρδους και της ιδιωτικοποίησης», δηλώνει σε ανακοίνωσή του το ΣΕΛΜΑ.

Τη στιγμή μάλιστα που επικρατεί συνδικαλιστικός αναβρασμός με τους εργαζόμενους να κρατούν σε ομηρία τους επιβάτες, το υπουργείο Υποδομών προχωράει στους δικούς του αιφνιδιασμούς. Η απόφαση για την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του κοινού και χωρίς επιχειρησιακό σχεδιασμό έχει οδηγήσει σε συνεχείς παρατάσεις εξαγγελθεισών προθεσμιών. Οι ουρές στα εκδοτήρια για τις προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες αποτέλεσαν καθημερινότητα για περισσότερες από δύο εβδομάδες και αυτό λόγω της κατάργησης της χάρτινης κάρτας (από το υπουργείο Υποδομών) από τη μία ημέρα στην άλλη, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση.

Στο μεταξύ, αύριο έχει προγραμματιστεί (πάλι από το υπουργείο Υποδομών και όχι από τον αρμόδιο φορέα, τον ΟΑΣΑ) η έναρξη του κλεισίματος των πυλών σε εισόδους και εξόδους σταθμών του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Αδιευκρίνιστο παραμένει εάν η προθεσμία θα τηρηθεί ή εάν θα ακολουθήσει τον δρόμο της κατάργησης του χάρτινου εισιτηρίου που ήταν προγραμματισμένο να καταργηθεί από την περασμένη Δευτέρα, αλλά διατηρήθηκε μέσω σιωπηλής παράτασης έως και τις 15 Νοεμβρίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ