ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανω των 100 εκατ. ευρώ τα έσοδα από τα μουσεία

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Το φράγμα των 100 εκατομμυρίων ευρώ αναμένεται να σπάσουν φέτος τα έσοδα από τα εισιτήρια των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων με οδηγό τη μεγάλη αύξηση των ξένων επισκεπτών. Ομως η αύξηση αυτή των εσόδων είναι πολύ μικρότερη της δυνητικής και επιπλέον απουσιάζει ακόμα η διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τον πολιτισμό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το φράγμα των 100 εκατομμυρίων ευρώ αναμένεται να σπάσουν φέτος τα έσοδα από τα εισιτήρια των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων με οδηγό τη μεγάλη αύξηση των ξένων επισκεπτών. Ομως η αύξηση αυτή των εσόδων είναι πολύ μικρότερη της δυνητικής και επιπλέον απουσιάζει ακόμα η διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τον πολιτισμό. Διασύνδεση που θα μπορούσε να αναβαθμίσει συνολικά την Ελλάδα ως προορισμό ποιοτικού τουρισμού, αυξάνοντας παράλληλα την κατά κεφαλήν δαπάνη των ξένων επισκεπτών αλλά και επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα που προέκυψαν στο 2ο Athens Culture Symposium που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, χθες, Δευτέρα. Είναι χαρακτηριστικό πως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας κλείνει το δεκάμηνο με ιστορικό ρεκόρ επισκεπτών, προσεγγίζοντας τις 540.000. Οπως τόνισε η διευθύντριά του, Μαρία Λαγογιάννη, είναι πλέον ώριμες οι συνθήκες για να καταρτιστεί και να εφαρμοστεί ένα νέο στρατηγικό σχέδιο.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα συνολικά έσοδα αρχαιολογικών χώρων και μουσείων από 56,5 εκατ. το 2015 εκτοξεύθηκαν σε 88,1 εκατ. το 2016 υποβοηθούμενα, τότε, από τον διπλασιασμό των τιμών των εισιτηρίων. Ομως, το πρώτο εξάμηνο του 2017 σημειώθηκε σημαντική άνοδος των επισκεπτών και κατά 21% των εισπράξεων. Με βάση τα δεδομένα από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το δεύτερο μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα μετά της Ακρόπολης, οι αυξήσεις αυτές φέρονται να επιταχύνθηκαν σημαντικά κατά την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, στηρίζοντας τις εκτιμήσεις πως τα έσοδα θα υπερβούν τα 100 εκατ. φέτος. Ομως, τα χρήματα αυτά, όπως προκύπτει, με δυσκολία αρκούν για να καλύψουν τα έξοδα των μουσείων και των χώρων, πόσο μάλλον να αναβαθμίσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες και να χρηματοδοτήσουν συνολικό επανασχεδιασμό της στρατηγικής τοποθέτησης του πολιτισμού σε σχέση με τον τουρισμό εν γένει.

Και όμως, το πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο στην έρευνα πιθανών ταξιδιωτών ειδικά από αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία. Οι αναζητήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό έχουν αυξηθεί κατά 45% από το 2010. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, το 35% των τουριστικών αναζητήσεων σχετίζεται με πολιτιστικά αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Ομως, το διαθέσιμο περιεχόμενο για την Ελλάδα δεν μοιάζει επαρκές ούτε σε ποσότητα, ούτε σε βάθος, ούτε σε ποιότητα.

Η επικεφαλής της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, εξήγησε επίσης πως «δεν είναι μόνο η δημιουργία εμπνευσμένων διαφημίσεων που θα προβάλλουν όλο το φάσμα των πολιτιστικών εμπειριών της χώρας. Είναι και η ανάγκη το προϊόν που τελικά προσφέρουμε να ακολουθεί. Γι’ αυτό και άμεσα πρέπει να ανοίξει προς συζήτηση το ζήτημα των σύγχρονων λύσεων που απαιτούνται για φύλαξη, καθαριότητα, λειτουργία πωλητηρίων και αναψυκτήριων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, καθώς και της διαδικασίας για τη δυνατότητα χρήσης τέτοιων χώρων για εκδηλώσεις όπως και να εισαχθούν ψηφιακές διαδραστικές εφαρμογές σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ