Η σιωπηλή κληρονομιά του Φαίδωνα Πατρικαλάκι

Η σιωπηλή κληρονομιά του Φαίδωνα Πατρικαλάκι

1' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν θα προλάβει να δει την τελευταία του συλλογή, «Η Ειρήνη της Δράμας» (εκδ. Μανδραγόρας), να βγαίνει ζεστή από το τυπογραφείο. Ο ποιητής, πεζογράφος και θεατρικός συγγραφέας, ζωγράφος και σκηνογράφος, ταξιδιώτης Φαίδων Πατρικαλάκις έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 82 ετών. Ηταν από εκείνες τις περιπτώσεις καθολικών διανοουμένων και καλλιτεχνών που βλέπουν την τέχνη ως αναπόσπαστο τμήμα του μάταιου τούτου κόσμου.

Γεννημένος στη Δράμα την Πρωτοχρονιά του 1935, ο Φαίδων Πατρικαλάκις, με περισσότερα από 30 βιβλία, ήταν ένας άνθρωπος «καλοπροαίρετος με όλους, μονήρης και θλιμμένος, που ξόρκιζε τη μοναξιά με την καλοσύνη απέναντι στους άλλους. Τα χρώματα των εικαστικών του έργων είναι ακριβώς αυτός ο εξορκισμός», όπως μας εξομολογείται ο εκδότης του Μανδραγόρα και στενός φίλος του Φαίδωνα Πατρικαλάκι, Κώστας Κρεμμύδας. Αριστοκράτης της ζωής και όσων τη μεταλλάσσουν σε καθημερινό έργο τέχνης, ο Φαίδων Πατρικαλάκις από τα παιδικά του χρόνια έπιασε τον χρωστήρα για να ζωγραφίσει τις αφίσες για τον κινηματογράφο που διατηρούσε η οικογένειά του στη Δράμα. «Μου αφηγείτο πολλές ιστορίες από εκείνα τα χρόνια. Εβλεπε τις μεγάλες σταρ ανάποδα, πίσω από το πανί του σινεμά, και τις χάιδευε…», μου λέει ο Κώστας Κρεμμύδας.

Από τη δεκαετία του ’60, οπότε και έκανε τα πρώτα πρώτα του σκηνικά στο Παρίσι, μέχρι τα εμβληματικά σκηνικά για το Θέατρο Τέχνης και το ΚΘΒΕ, αλλά και τα βιβλία του, δεν σταμάτησε στιγμή να ζυμώνει την αποπνικτική καθημερινότητα με την υπερβατική απόδραση.

Ο Φαίδων Πατρικαλάκις θα μείνει στην ιστορία της νεοελληνικής τέχνης και λογοτεχνίας ως μία από τις μορφές που, σιωπηλά και ταπεινά, παρέδωσαν κληρονομιά. Η κηδεία του θα τελεστεί αύριο Τετάρτη στο Α΄ Νεκροταφείο Δράμας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή