Saint Startup (Ελλάδα), Εφαρμογή για την επιχειρηματική πορεία των startup

Οι «άγιοι» των startup είναι  Έλληνες (και ένας Βέλγος) και η αποστολή τους είναι να συνοδεύουν νεοφυείς εταιρείες στο επιχειρηματικό τους ταξίδι. Εργαλείο τους μια δωρεάν εφαρμογή βασισμένη στη μεθοδολογία της λιτής επιχειρηματικής εκκίνησης, πιο γνωστής ως lean startup, η οποία παρουσιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες στην τελική της μορφή. «Όραμά μας είναι να δημιουργήσουμε μια νέα μονάδα μέτρησης της ωριμότητας μιας startup, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι χρειάζεται κάποιος να έχει εξειδικευμένες γνώσεις», σημειώνουν οι Αντώνης Λιβιεράτος, Παναγιώτης Μαρκαντωνάτος, Θάνος Δήμας και Ανδρέας Μαχαίρας. Το ψηφιακό εγχειρίδιο περιέχει την έννοια της βαθμολογίας ως προς την πρόοδο, έχει ένα στοιχείο gamification (παιχνιδοποίησης), ενώ οι δείκτες του επικεντρώνονται στη διαδικασία αντί για το αποτελέσμα. «Η εφαρμογή καλύπτει θέματα που έχουν να κάνουν με την αγορά, όπως ανταγωνισμός, επικοινωνία, νομικά θέματα, αλλά και διανοητικής ιδιοκτησίας. Το εργαλείο προσαρμόζεται σε σχέση με το είδος του προϊόντος και το κανάλι προώθησής του», συνεχίζουν. Παρτενέρ του Mazinnov στην Τεχνόπολη, η ομάδα της Saint Startup παρουσίασε την καινοτόμο εφαρμογή στο ελληνικό και γαλλικό κοινό, αλλά πρόσφερε και υπηρεσίες coaching (προπόνησης) σε Έλληνες και Γάλλους επαγγελματίες, μεταξύ των οποίων και διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών.  

>www.saintstartup.com

Iconem (Γαλλία), Τρισδιάστατη ψηφιοποίηση μνημείων

Μια επίσκεψη στη Δήλο μέσω μιας συσκευής εικονικής πραγματικότητας ήταν το πρώτο ελληνικό project της γαλλικής Iconem, μιας startup που δραστηριοποιείται σε 21 χώρες, μεταξύ των οποίων η Συρία, το Ιράκ και το Αφγανιστάν. Αντικείμενο της νεοφυούς εταιρείας, που ξεκίνησε το 2013, είναι η τρισδιάστατη ψηφιοποίηση αρχαίων μνημείων. Το έργο της Δήλου, το οποίο πραγματοποιήθηκε το 2016 σε συνεργασία με τη Γαλλική Σχολή Αθηνών, «είναι ένα ολοκληρωτικό “σκανάρισμα” του νησιού, το οποίο σε κάποια σημεία του είναι ακριβές στο ένα χιλιοστό», σημειώνουν η Khalila Hassouna και ο Xavier Gerard. Η πτήση πάνω από τη Δήλο έγινε με drone, ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας ενισχύουν τη δουλειά των αρχαιολόγων, ανοίγοντας παράλληλα νέα κανάλια επικοινωνίας με το «μεγάλο» κοινό. Στην Τεχνόπολη, η Hassouna και ο Gerard έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από το διήμερο των επαφών. «Το επόμενό μας project στην Ελλάδα, πάντα σε συνεργασία με τη Γαλλική Σχολή Αθηνών, είναι οι Δελφοί. Αναζητούμε χρηματοδότηση, όχι μόνο για την ψηφιοποίηση, αλλά και για μια ψηφιακή έκθεση εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Δημιουργήσαμε κάτι αντίστοιχο στο Λούβρο και προσελκύσαμε κόσμο που συνήθως δεν επισκέπτεται μουσεία, αλλά ενδιαφέρεται για την τεχνολογία».  

> iconem.com

Auditech (Γαλλία), Αξιολόγηση νεοφυών εταιρειών για επενδυτές

Μέχρι πέρυσι τελειόφοιτοι φοιτητές, ο Felix Bourquard και ο Philippe Soulie είναι φέτος επικεφαλής της Auditech, μιας startup που αξιολογεί νεοφυείς επιχειρήσεις για πιθανές επενδύσεις. Το μοντέλο της εταιρείας δεν βασίζεται τόσο σε οικονομικούς παράγοντες, όσο στην αξιολόγηση του ανθρώπινου «υλικού». «Χρησιμοποιούμε ένα καινοτόμο σύστημα βαθμολόγησης και δουλεύουμε πάνω σε κάθε περίπτωση περίπου 40 με 50 ώρες - τεράστιο χρονικό διάστημα για τέτοιου είδους δραστηριότητα. Για τις startup γίνεται χωρίς χρέωση, ενώ τις βοηθάμε να ξεκαθαρίσουν και να επιτύχουν τους στόχους τους», λένε. Για πρώτη φορά στο Mazinnov, η Auditech παρουσίασε τη δουλειά της σε ελληνικές και γαλλικές εταιρείες, ενώ ενδιαφέρον έδειξαν και μεγάλοι τραπεζικοί οργανισμοί. «Η Ελλάδα έχει ένα ενδιαφέρον οικοσύστημα startup, ειδικά σε τομείς όπως η υγεία, και εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε ώστε να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση γρηγορότερα. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με εξαιρετικές ιδέες, και αυτό έχει να κάνει με τη δυνατή επιλογή που γίνεται στα πανεπιστήμια. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις βασίζονται στην καινοτομία και στη γρήγορη ανάπτυξη για να επιζήσουν. Για μας είναι ένας τρόπος να εγγυηθούμε στους επενδυτές μας ότι είμαστε σε θέση να παραδώσουμε τους μελλοντικούς “σπόρους”, οι οποίοι μπορεί να είναι ελληνικοί».

InSyBio (Ελλάδα), Bιοπληροφορική

Νεοφυής εταιρεία βιοπληροφορικής, που ιδρύθηκε το 2015, η ελληνική InSyBio απευθύνεται σε βιολόγους ερευνητές που δραστηριοποιούνται σε εταιρείες φαρμάκων, τροφίμων και καλλυντικών μεταξύ άλλων. «Οι ερευνητές χρησιμοποιούν το λογισμικό μας για να αναλύσουν βιολογικά δεδομένα από πειράματα και να μπορέσουν μέσα από αυτά να εξάγουν προγνωστικούς και διαγνωστικούς βιοδείκτες», εξηγούν ο Χρήστος Αλεξάκος και η Αίγλη Κορφιάτη. Η δουλειά της startup έχει ήδη προσελκύσει χρηματοδότηση -μέτοχός της είναι το πρόγραμμα NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας-, αλλά και βραβεία όπως το Investors Award στη μεγάλη έκθεση VivaTech στο Παρίσι. «Πέρυσι ήρθαμε σε επαφή με τη γαλλική πρεσβεία, η οποία μας προώθησε στο Mazinnov, γιατί είχαμε καταφέρει να προκριθούμε στη VivaTech. Το δίκτυο μας βοήθησε οικονομικά, αλλά και σε επίπεδο επαφών με πελάτες και επενδυτές. Είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία, γιατί εμείς πουλάμε το προϊόν μας στο εξωτερικό. Φέτος παρουσιάσαμε την εταιρεία και ενημερώσαμε το κοινό. Στην Τεχνόπολη συναντήθηκαν άνθρωποι από την Ελλάδα και τη Γαλλία. Είναι ένα καλό πάντρεμα γιατί έχουμε μια κοινή κουλτούρα σε κάποια πράγματα και πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει πολλές εταιρείες εδώ. Όπως και εμάς».  

> www.insybio.com

Qwant (Γαλλια-Γερμανια), «Hθική μηχανή αναζήτησης»

Στην εποχή μιας παγκόσμιας συζήτησης περί προσωπικών δεδομένων, η γαλλογερμανική Qwant συστήνεται ως η «ηθική» μηχανή αναζήτησης στον κυβερνοχώρο. «Δεν καταγράφουμε τις κινήσεις που κάνουν οι χρήστες. Δεν χρησιμοποιούμε “cookies” (σ.σ. συλλογή πληροφοριών σε σχέση με τους επισκέπτες), δεν γνωρίζουμε ποιοι είναι και τι κάνουν», λέει ο Philippe Micaelli. Η Qwant (λειτουργεί και στα ελληνικά) ιδρύθηκε το 2013, μετράει ήδη 50 εκατομμύρια unique χρήστες τον μήνα στη Γαλλία, ενώ το νεανικό της τμήμα, Qwant Junior, προσφέρει φιλτραρισμένες πληροφορίες σε περίπου 2,5 εκατομμύρια μαθητές, αφήνοντας εκτός οθόνης περιεχόμενο που σχετίζεται π.χ. με βία ή ρατσισμό. «Μέσω του Mazinnov ήρθα σε επαφή με ελληνικές και γαλλικές εταιρείες. Η ανθρώπινη επαφή είναι πολύ σημαντική», συνεχίζει ο Micaelli. «Πρόκειται για εξαιρετική πρωτοβουλία, η οποία επιτρέπει στον ελληνικό ψηφιακό κόσμο, έναν κόσμο που δεν είναι όσο γνωστός θα έπρεπε στο εξωτερικό, να αναδειχθεί. Το φόρουμ ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ Ελλάδας-Γαλλίας και Ελλάδας-Ευρώπης. Ειδικά σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή για την Ελλάδα, έχει ενδιαφέρον να δει κανείς τη δυναμική και τη θέληση για επέκταση στον τομέα των υπηρεσιών μέσω πραγματικών εφαρμογών».

> www.qwant.com

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ