ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση κατά 21,3% στη διακίνηση κοντέινερ από Πειραιά, τον Οκτώβριο

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέο ιστορικό υψηλό μήνα κατέγραψε το λιμάνι του Πειραιά, αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, τον Οκτώβριο διαχειρίστηκε συνολικά 352,3 χιλιάδες κοντέινερ, από 290,3 χιλιάδες κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 21,3% σε ετήσια βάση, χάρις στην οποία υπερκεράστηκε το προηγούμενο ιστορικό υψηλό για έναν ημερολογιακό μήνα, που είχε σημειωθεί μόλις τον Αύγουστο με 344 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Συνολικά από τις αρχές του έτους μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου, από το λιμάνι του Πειραιά έχουν διακινηθεί πλέον 3,05 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος αυξημένο κατά 4,1% σε σχέση με το περυσινό δεκάμηνο, όταν είχαν διακινηθεί 2,936 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Επιπλέον, σύμφωνα με παράγοντες της εταιρείας, ορισμένες φορές οι αυξομειώσεις από μήνα σε μήνα είναι εν μέρει και συγκυριακές. Με δεδομένο ότι η ημερήσια διακίνηση διαμορφώνεται σε περίπου 10.000 εμπορευματοκιβώτια, αν χαθούν μία ή δύο ημέρες δραστηριότητας, π.χ. λόγω κακοκαιρίας, είναι πολύ πιθανό να διαφοροποιηθεί ανάλογα και η συνολική επίδοση του συγκεκριμένου μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο φετινός Οκτώβριος ήταν αισθητά καλύτερος και από τον αμέσως προηγούμενο μήνα (Σεπτέμβριος), όταν καταγράφηκε πτώση των διακινούμενων φορτίων, λόγω της πολυήμερης εθνικής αργίας στην Κίνα. Τον Σεπτέμβριο διακινήθηκαν 298,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που ήταν 1,8% χαμηλότερο του αντίστοιχου μήνα του προηγούμενου έτους

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρικής της Cosco Shipping Ports στην Ελλάδα, είναι σαφές ότι η φετινή πορεία είναι καλύτερη της αντίστοιχης περυσινής, γεγονός που οφείλεται σε σειρά λόγων. Ενας από τους βασικότερους αφορά το γεγονός ότι πλέον έχουν αρχίσει να σταθεροποιούνται τα θετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τη διαμόρφωση των νέων συμμαχιών γραμμών (alliances), στις οποίες συμμετέχει ο όμιλος της Cosco. Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα, ορισμένα από τα ανταγωνιστικά προς τον Πειραιά λιμάνια της Μεσογείου αντιμετώπισαν προβλήματα (απεργίες, τεχνικά κ.λπ.), με αποτέλεσμα τα σχετικά φορτία να απορροφηθούν από τον Πειραιά.

Πλέον, από τις αρχές Δεκεμβρίου και μετά, προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη επιτάχυνση της ροής εμπορευματοκιβωτίων προς το λιμάνι του Πειραιά. Αιτία, η πρόσφατη απόφαση της ταϊβανέζικης Evergreen Line να ενισχύσει τη θαλάσσια σύνδεσή της μεταξύ της Μεσογείου και της Βόρειας Ευρώπης, σε συνεργασία τόσο με την Cosco όσο και με την ιαπωνική Yang Ming Marine.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ