Τι ζητούν οι επιχειρήσεις από τα νέα στελέχη

Τι ζητούν οι επιχειρήσεις από τα νέα στελέχη

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέους «παίκτες» στον στίβο των επιχειρήσεων, που θα τις οδηγήσουν στην επόμενη μέρα, επιτάσσουν η καινούργια εποχή και οι νέες ανάγκες που η κρίση δημιούργησε. Το τέλος των «χρυσών βιογραφικών» και η αντικατάστασή τους από μια νέα ανερχόμενη παραγωγική γενιά, είναι η νέα τάση στους κόλπους και των ελληνικών επιχειρήσεων, τουλάχιστον αυτών που «δουλεύουν και παράγουν» όπως χαρακτηριστικά αναλύει μιλώντας στην «Κ» η πρόεδρος και CEO της People for Business Group, Ρεβέκκα Πιτσίκα.

Δεχόμενη καθημερινά στο γραφείο της εργοδότες, οι οποίοι μετά τον πανικό που δημιούργησε η κρίση αναζητούν νέα στελέχη, με τις κατάλληλες δεξιότητες για να οδηγήσουν μαζί τις επιχειρήσεις τους στην επόμενη μέρα, η κ. Πιτσίκα ξεκαθαρίζει ότι στελέχη που είχαν μάθει να αμείβονται καλά καθώς μεγάλωναν και να θεωρούνται αναντικατάστατα λόγω της πολύχρονης επαγγελματικής πείρας τους, βρίσκονται πλέον στο περιθώριο. Η αρχή έγινε από το 2008, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και την κατάρρευση των golden boys, καθώς δημιουργήθηκε εναντίον τους μια αρνητική τάση, η οποία στην πράξη δεν αντιστράφηκε ποτέ. Στην Ελλάδα ζήσαμε και σε πολλές περιπτώσεις δυστυχώς ζούμε ακόμη, εποχές που στην αγορά ανακυκλώνονται συνεχώς τα ίδια στελέχη, τα οποία μετέφεραν εμπειρία χωρίς να δίνεται έμφαση στο αν η κουλτούρα τους και οι δεξιότητές τους ταιριάζουν σε άλλα περιβάλλοντα. Ολο αυτό είχε ως συνέπεια πληθώρα αποτυχημένων μεταγραφών, ειδικά τα χρόνια της κρίσης. Ομως, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η κ. Πιτσίκα, η εποχή αλλάζει με απίστευτους ρυθμούς και όσο κι αν είναι χρήσιμη η σοφία των παλιών, απαιτούνται νέες ιδέες, με ευελιξία που δεν θα περιορίζεται στο επίπεδο της λειτουργίας μιας επιχείρησης ή στο στρατηγικό επίπεδο αποφάσεων. Με λίγα λόγια, τονίζει, ευελιξία σημαίνει και το να έχεις ανθρώπους οι οποίοι κατανοούν το περιβάλλον που αλλάζει, προσαρμόζονται σε νέα δεδομένα και μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις, να φέρνουν νέες ιδέες και να επικοινωνούν με τα άλλα στελέχη της επιχείρησης.

Αυτό βέβαια σημαίνει ότι οι σύμβουλοι ανθρώπινου δυναμικού όσο και οι εργοδότες χρειάζεται να σκεφτούν έξω από το κουτί, να βγουν από τη ζώνη ασφάλειας και να δουλέψουν ενεργά αναζητώντας τα νέα αυτά στελέχη.

Και ήδη, σύμφωνα με την πρόεδρο και CEO της PfB Group, oι εργοδότες στην Ελλάδα είναι περισσότερο ανοιχτοί σε νέες προκλήσεις, δεν εμμένουν πλέον στα ίδια και στα ίδια στελέχη και κυρίως αναζητούν εργαζομένους με προσόντα όπως η ευελιξία, η εξοικείωση με την τεχνολογία και το εξωτερικό, τα πολλά πτυχία και, φυσικά, ο εύκολος χειρισμός των social media. Προσόντα τα οποία δεν συναντούν με τόση ευκολία σε στελέχη άνω των 45 ετών. Και τα οποία δεν είναι κατ’ ανάγκη φθηνά.

Βάσει της εμπειρίας της και μέσα από τη συνεργασία της με τις πιο γνωστές ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις, η κ. Πιτσίκα επισημαίνει ότι πρωτοπόρες στην αλλαγή είναι οι επιχειρήσεις τεχνολογίας, εταιρείες που προέρχονται από τον φαρμακευτικό κλάδο αλλά και τις ασφάλειες, καθώς και αυτές που η ίδια ονομάζει «μεγάλα brands μικρές εταιρείες».

Είναι εταιρείες που έχουν αντιληφθεί ότι η αλλαγή που βιώνουμε είναι πρωτόγνωρη και οι δεξιότητες που πλέον απαιτούνται είναι πολύ διαφορετικές – δεξιότητες που εκ των πραγμάτων οι εταιρείες βρίσκουν ή «δημιουργούν» πιο εύκολα σε πιο νεαρές ηλικίες, σε στελέχη με μικρότερη εργασιακή πείρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή