Γιάννης Παράσχης: CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Γιάννης Παράσχης: CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

3' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι προοπτικές για το 2017, που θέλουν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών να εξυπηρετεί 21,5 εκατ. επιβάτες, έναντι 20 εκατ. την προηγούμενη χρονιά, δεν μπορούν παρά να αποτελούν ενθαρρυντικά στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό. Ο CEO του «Ελ. Βενιζέλος», Ιωάννης Παράσχης, τονίζει ότι ένα «καλό» αεροδρόμιο αποτελεί σημαντική στήριξη για έναν προορισμό. Η εταιρεία διανύει σημαντική περίοδο, καθώς βρίσκεται στην τελική φάση για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου από το 2026 έως το 2046, ύστερα από μια μακρά περίοδο επιτυχημένης λειτουργίας με υψηλές αποδόσεις τόσο για το ελληνικό Δημόσιο –το 75% του παραγόμενου εισοδήματος– όσο και για τους ιδιώτες μετόχους.

Πόσο κοντά είναι η Αθήνα στο να μετατραπεί σε city break προορισμό;

Η Αθήνα συμπεριλαμβάνεται τα τελευταία χρόνια στους ευρωπαϊκούς city break προορισμούς. Είναι αποτέλεσμα μιας συνολικής προσπάθειας, στην οποία συμμετέχουμε ως αεροδρόμιο σε συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού και της πόλης. Έχουμε κάνει σημαντικές επενδύσεις, χρηματοδοτώντας, υποστηρίζοντας και υλοποιώντας μεγάλο αριθμό δράσεων, υπηρεσιών και προϊόντων, που εκτείνονται από προγράμματα υποστήριξης των αεροπορικών εταιρειών έως εξειδικευμένα προγράμματα, καμπάνιες και άλλες ενέργειες προώθησης του προορισμού. Tο 2016 το city break στην Αθήνα αυξήθηκε εντυπωσιακά κατά 116% σε σχέση με το 2015, ενώ και φέτος έχουμε μέχρι στιγμής μια πολύ σημαντική αύξηση της τάξης του 66%, με 1,2 εκατ. city breakers-επισκέπτες του διημέρου.

Έχει επηρεαστεί η κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών από την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων;

Τους πρώτους 10 μήνες του έτους η κίνησή μας είναι περίπου στο +9%. Ανήκουμε σε αυτούς που πιστεύουν ότι η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομικών υποδομών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και για τις εθνικές αερομεταφορές, έχουν πολλαπλά και πολλαπλασιαστικά οφέλη για όλους. Και εμείς, και ο νέος ιδιώτης επενδυτής είμαστε έμπειροι και ικανοί διαχειριστές αεροδρομίων και μπορούμε να συνυπάρξουμε.

Επίσης, σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Αθήνα, με τα χαρακτηριστικά της ως μητροπολιτικού αεροδρομίου, δεν χαρακτηρίζεται από την τουριστική εποχικότητα της κίνησης, έχοντας ένα σταθερό μείγμα επιβατών (περίπου 40% Έλληνες–60% ξένους). Υπάρχουν πλέον σαφείς ενδείξεις της ανερχόμενης δυναμικής του αεροδρομίου μας ως κόμβου μετεπιβίβασης. Οι επιβάτες που χρησιμοποιούν την Αθήνα ως ενδιάμεσο σταθμό ενισχύονται με διψήφια ετήσια ποσοστά αύξησης.

 

Τι είναι αυτό που σηματοδότησε τη μεγάλη αύξηση της επιβατικής κίνησης της Αθήνας; Σχετίζεται με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή;

Από το δεύτερο εξάμηνο του 2013 έως σήμερα ξεκίνησε μια πορεία ανάπτυξης, παρά τα οικονομικά δεδομένα της χώρας μας. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί αν δει κάποιος πώς ορίζεται η εξέλιξη της αεροπορικής κίνησης της Αθήνας: Οι Έλληνες παρουσιάζουν αύξηση στις μετακινήσεις τους, κυρίως χάρη στις δυνατότητες που προσφέρει το δίκτυο της πόλης λόγω της ενισχυμένης παρουσίας αεροπορικών εταιρειών η οποία αυξάνει τον ανταγωνισμό.

Οι ξένοι επίσης παρουσιάζουν σημαντική άνοδο και ως προς τις αφίξεις προς Αθήνα, αλλά και σε ό,τι αφορά μετεπιβιβάσεις προς άλλους προορισμούς του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού, καθώς πολλές φορές συνδυάζουν το ταξίδι τους με ολιγοήμερη διαμονή στην πόλη μας πριν συνεχίσουν προς τον τελικό προορισμό τους. Οι μετεπιβιβαζόμενοι επιβάτες αποτελούν ένα ιδιαίτερο τμήμα της κίνησης στην Αθήνα. Και εδώ τα μηνύματα είναι θετικά, με τις εταιρείες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο ως βάση, ιδιαίτερα ο όμιλος Aegean-Olympic, να αυξάνουν τη δραστηριότητά τους, βελτιώνοντας τον αριθμό των προορισμών, των συχνοτήτων τους αλλά και τον όγκο των μετεπιβιβαζόμενων επιβατών προς ελληνικούς αλλά και διεθνείς προορισμούς.

Η δυσμενής οικονομική και γεωπολιτική συγκυρία που έχει επηρεάσει γειτονικούς προορισμούς έχει θετική επίδραση στην Αθήνα, αλλά περιορισμένη σε σχέση με αυτή που παρατηρούμε στα περιφερειακά αεροδρόμια.

Είναι ορατά τα αποτελέσματα από τις εργασίες αναβάθμισης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών; Έχετε feedback από επιβάτες;

 

Παρακολουθώντας τις ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη, όπως διαμορφώνονται μέσα από τις διεθνείς τάσεις, αλλά και τα αποτελέσματα των συστηματικών ερευνών μας, προχωρήσαμε στο σημαντικό έργο της πλήρους ανανέωσης των χώρων του αεροδρομίου. Οι περιοχές εκτός Σένγκεν (9.000 τ.μ.) και εντός Σένγκεν (15.000 τ.μ.) άλλαξαν εντελώς, προσφέροντας μια συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας στο αεροδρόμιο. Τα σχόλια που λαμβάνουμε μέσα από τις καθημερινές μετρήσεις και την επαφή με επιβάτες είναι πολύ θετικά, τόσο ως προς το λειτουργικό σκέλος (π.χ. κεντρικός έλεγχος ασφαλείας στις εισόδους των δύο περιοχών), όσο και ως προς τη νέα αρχιτεκτονική και εμπορική ταυτότητα που έχει αποκτήσει ο χώρος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή