ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Δημοσθένης Λεοντής & Κατερίνα Πετροπούλου: Διευθύνοντες σύμβουλοι της εταιρείας προώθησης ξενοδοχειακών μονάδων Hotelising

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΛΑΒΑΝΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Κατερίνα Πετροπούλου και ο Δημοσθένης Λεοντής, διευθύνοντες σύμβουλοι της εταιρείας προώθησης ξενοδοχειακών μονάδων Hotelising, μας μιλούν για το πώς αντιδρούν οι Έλληνες επαγγελματίες σε αυτό το «εργαλείο» της τουριστικής βιομηχανίας.

Με ποια αφορμή δημιουργήθηκε η Hotelising και σε ποιους τομείς δραστηριοποιείται;

Κ. Π. Ως στέλεχος σε μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων του εξωτερικού, αλλά και σε πολυτελή boutique ξενοδοχεία της ελληνικής αγοράς, είχα καταλάβει τη δύναμη του revenue management και των πωλήσεων. Έβλεπα πως το budget των μικρότερων επιχειρήσεων δεν είχε τη δυνατότητα να «σηκώσει» το κόστος που απαιτεί ένα in-house τμήμα πωλήσεων ή ένα έμπειρο στέλεχος με εξειδικευμένες γνώσεις. Η Hotelising δημιουργήθηκε το 2012, με σκοπό να δοθεί η δυνατότητα στους ανεξάρτητους ξενοδόχους να έχουν πρόσβαση σε αυτή την τεχνογνωσία, ώστε να αυξήσουν την κερδοφορία τους. Μέχρι τότε την ανάγκη αυτή κάλυπταν εταιρείες hotel management, ως μέρος της συνολικής διαχείρισης που προσέφεραν. Η Hotelising είναι η πρώτη εταιρεία που επικεντρώθηκε κυρίως στις πωλήσεις. Το όραμά μου ήταν και παραμένει να προσφέρουμε στους ξενοδόχους ένα πλήρες πρόγραμμα στρατηγικής πωλήσεων.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που έχει μια μικρή μονάδα συνεργαζόμενη με τη Hotelising; Μπορεί μια εταιρεία σαν τη δική σας να προσφέρει ανεξαρτησία στον μικρό ξενοδόχο από τις μεγάλες εταιρείες που έχουν τον έλεγχο των online κρατήσεων, όπως είναι η Booking;

Κ. Π. Εκτός από το προφανές, που είναι η αύξηση των εσόδων της επιχείρησης, βασικό πλεονέκτημα της συνεργασίας μας είναι η άμεση πρόσβαση που αποκτούν τα ξενοδοχεία-μέλη στο δίκτυο συνεργατών μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, φέτος καταφέραμε να φέρουμε ένα από τα μεγαλύτερα βρετανικά κανάλια, το Channel 4, σε ένα από τα ξενοδοχεία μας, όπου γύρισαν ένα reality show (το «Five Star Hotel Show»), το οποίο θα προβληθεί το 2018. Τα γυρίσματα έγιναν κατά τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου, αποφέροντας σημαντικά έσοδα. Επιπλέον, το ξενοδοχείο ωφελείται διαφημιστικά, ενδυναμώνοντας το brand του.
Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα, είμαστε υπέρ της ανεξαρτησίας, αλλά κατά του αποκλεισμού. H Booking, η Expedia και τα άλλα κανάλια διανομής έχουν δύναμη, την οποία χρησιμοποιούμε προς όφελος του ξενοδοχείου. Γνωρίζουμε βέβαια πως εκτός από μεγάλη δύναμη έχουν και μεγάλες προμήθειες. Στόχος μας είναι να «χτίζουμε» το brand, ώστε το ξενοδοχείο να αναπτύσσει παράλληλα το δικό του πελατολόγιο με απευθείας κρατήσεις.

Πόσο ανεπτυγμένος είναι ο χώρος της διαχείρισης πωλήσεων στην Ελλάδα; Σε ποιους προορισμούς δραστηριοποιείται περισσότερο η Hotelising;

Δ. Λ. Είναι ένας αναπτυσσόμενος χώρος, καθώς ο τουρισμός για την Ελλάδα αποτελεί τη βαριά βιομηχανία. Οι προορισμοί στους οποίους δραστηριοποιούμαστε μέχρι σήμερα είναι κυρίως τα νησιά των Κυκλάδων και συγκεκριμένα η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Πάρος, η Νάξος και η Ίος.

Υπάρχουν περιοχές της Ελλάδας όπου οι επαγγελματίες της διαμονής είναι πιο δεκτικοί ως προς τη διαχείριση πωλήσεων;

Δ. Λ. Όσο πιο τουριστικός είναι ένας προορισμός, τόσο πιο εξοικειωμένοι είναι οι ξενοδόχοι με εταιρείες διαχείρισης. Περιοχές που είναι χαρακτηρισμένες ως τουριστικοί προορισμοί έχουν να αντιμετωπίσουν σκληρό ανταγωνισμό, ως εκ τούτου είναι πιο εύκολο να στραφούν σε εταιρείες όπως η δική μας. Σταδιακά αυτό αλλάζει. Όλο και περισσότεροι ξενοδόχοι επικοινωνούν μαζί μας, είτε διερευνητικά είτε επειδή έχουν καταλάβει το όφελος μιας τέτοιας συνεργασίας, και προσαρμόζονται στη νέα τάση.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ