ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Χρήστος Παναγέας: Εμπορικός διευθυντής Titania Hotel

ΜΑΡΙΑ ΚΟΡΑΧΑΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το κέντρο της Αθήνας, ως σεισμογράφος που καταγράφει τις δονήσεις που προκαλούν οι πολιτικοοικονομικές εξελίξεις, είναι ένα τοπίο που διαρκώς αλλάζει. Πώς αντιμετωπίζουν την κατάσταση τα ξενοδοχεία; Πώς είναι τα πράγματα σήμερα; Τι εικόνα έχουν οι τουρίστες για μας; Τις απαντήσεις δίνει ο εμπορικός διευθυντής του ιστορικού Titania Hotel, το οποίο αποτελεί σταθερό παρατηρητή της πρωτεύουσας εδώ και 35 χρόνια.

Τα τελευταία χρόνια το κέντρο της Αθήνας έχει περάσει «δύσκολες» περιόδους. Πώς εξασφαλίσατε τη σταθερότητα στο προϊόν σας;

Πράγματι από το 2008 υπήρξαν περίοδοι που είχαμε σχεδόν καθημερινά επεισόδια, πορείες, λεηλασίες καταστημάτων κ.λπ. Το κέντρο απαξιώθηκε και υποβαθμίστηκε τουριστικά – ας μην ξεχνάμε πόσο διογκώθηκε το πρόβλημα στα διεθνή μέσα και πόση παραπληροφόρηση υπήρξε. Τα ξενοδοχεία, ειδικά στην περιοχή της Ομόνοιας, δεινοπάθησαν, ενώ πολλά έκλεισαν. Εμείς είμαστε τυχεροί, γιατί το ξενοδοχείο δεν ήταν ακριβώς στην καρδιά των γεγονότων. Φυσικά, μας επηρέαζαν διάφορα, για παράδειγμα οι κλειστοί δρόμοι, αλλά δεν μας έπληξαν τόσο όσο άλλα καταλύματα. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε προβεί σε μια σειρά ανακαινίσεων και βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών, εκσυγχρονίζοντας πλήρως πέντε όροφους.

Πώς αποτυπώνεται η τουριστική κίνηση σήμερα; Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις;

Από το 2014-15 έχουμε αρχίσει να βλέπουμε ξανά ανοδική πορεία. Θετικό στοιχείο είναι ότι ανοίγουν αξιόλογα boutique ξενοδοχεία στου Ψυρρή, στο Θησείο, στο Μοναστηράκι κ.α. Επίσης δημιουργούνται νέες μονάδες σε περιοχές που είχαν υποβαθμιστεί, όπως η Ομόνοια, ενώ ανεβαίνει κατακόρυφα το κομμάτι του Airbnb, που είναι μεν ανταγωνιστικό προς τα ξενοδοχεία, χρειάζεται όμως, γιατί αυτή τη στιγμή η ζήτηση για την Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη. Στο Titania, Απρίλιο με Ιούλιο και Σεπτέμβριο με Οκτώβριο ξεπερνάμε το 90% σε πληρότητα. Σήμερα η Αθήνα είναι ανερχόμενος city break προορισμός, οι τουρίστες που έρχονται τη θεωρούν ήσυχη και ασφαλή πόλη.

Η ανοδική πορεία, βέβαια, οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, όπως το κλείσιμο των αγορών της Τουρκίας και της Αιγύπτου εξαιτίας των γεωπολιτικών προβλημάτων, που δημιουργούν ανασφάλεια στους τουρίστες να ταξιδέψουν εκεί. Το στοίχημα τώρα είναι όχι μόνο να εκμεταλλευτούμε τη συγκυρία, αλλά και να καταφέρουμε να κρατήσουμε αυτή την πελατεία και όταν θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στις γειτονικές χώρες.

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών σας;

Οι Έλληνες ξεπερνούν το 50% του πελατολογίου ετησίως. Το ξενοδοχείο είναι σε κεντρικό σημείο, οπότε έρχονται οικογένειες που ζουν εκτός Αθήνας για να περάσουν το Σαββατοκύριακο, να πάνε θέατρο, να κάνουν ψώνια κ.λπ., ή σχολεία για εκπαιδευτικές εκδρομές. Επίσης, μας προτιμούν επαγγελματίες για να κάνουν τα ραντεβού τους ή για να παρακολουθήσουν κάποιο συνέδριο που διοργανώνεται στις αίθουσές μας, καθώς έχουμε επενδύσει στον συνεδριακό τουρισμό. Είναι όμως και αυτοί που έρχονται για καφέ στη La Brasserie ή για δείπνο με θέα την Ακρόπολη στο Olive Garden, ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της πόλης.
Βέβαια υποδεχόμαστε και περισσότερες από 80 εθνικότητες τον χρόνο. Εξέχουσα θέση έχουν οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Ιταλία, το Ισραήλ, η Γερμανία και χώρες της Άπω Ανατολής. Αυτές τις μέρες μάς έκλεισαν πολλά δωμάτια για τον Μαραθώνιο Αθηνών. Αρκετοί σύλλογοι του εξωτερικού παίρνουν μέρος και είναι εντυπωσιακό ότι συχνά, γυρίζοντας στην πατρίδα τους, έχουν κάνει αμέσως κράτηση για την επόμενη χρονιά.

Τι αλλάζει στην Αθήνα;

Τελευταία ανεβαίνει η εστίαση. Υπάρχουν πολλά καλά εστιατόρια και μπαρ με ωραίο χρώμα, η Αθήνα δεν υστερεί σε τίποτα από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πόλη. Η καλλιτεχνική δραστηριότητα επίσης είναι έντονη. Φέτος με την Documenta ήρθε νέος κόσμος και είναι πολύ σημαντικό να προσελκύεις νεολαία στην πόλη σου.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ