ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Alibaba επεκτείνεται από το Διαδίκτυο στο παραδοσιακό λιανεμπόριο

Η Alibaba, θέλοντας να ανταγωνιστεί την αμερικανική Wal-Mart, προχώρησε στην εξαγορά της Sun Art, που θα της επιτρέψει να δρέψει καρπούς και από το λιανεμπόριο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Alibaba, η μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, ανακοίνωσε χθες ότι θα αγοράσει το 36,16% της κινεζικής εταιρείας λιανικού εμπορίου Sun Art Retail Group έναντι 2,87 δισ. δολ. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινεζικός κολοσσός επιθυμεί να ανταγωνιστεί την αμερικανική Wal-Mart, προχωρώντας σε μια κίνηση ματ που θα της επιτρέψει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στον κλάδο των λιανικών πωλήσεων.
Σημειώνεται ότι η κινεζική Sun Art διαθέτει περίπου 450 καταστήματα στην Κίνα, τα οποία λειτουργούν υπό τη γαλλική Auchan Retail και τη RT-Mart. Στο πλαίσιο της συμφωνίας εξαγοράς, η γαλλική Auchan Retail θα αυξήσει το μερίδιό της στη Sun Art, ενώ η Alibaba θα αγοράσει το μερίδιο που διατηρούσε στην εταιρεία η Ruentex. Οπως αναφέρει το Reuters, o Ντάνιελ Zανγκ, διευθύνων σύμβουλος της Alibaba, δήλωσε ότι τα παραδοσιακά καταστήματα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Ο ίδιος, μάλιστα, προσθέτει ότι γι’ αυτόν τον λόγο τα παραδοσιακά καταστήματα πρέπει να ενισχυθούν μέσω της χρήσης δεδομένων που παρέχει η τεχνολογία και αφορά τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Ως εκ τούτου, η Alibaba θα αποκτήσει το 36,16% της Sun Art, η γαλλική Auchan θα διατηρήσει το 36,18%, ενώ η Ruentex το 4,67%, με την Alibaba να αναδεικνύεται στον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο της κινεζικής εταιρείας λιανικών πωλήσεων Sun Art.

Η κατοχή μεριδίου στο παραδοσιακό εμπόριο δίνει τη δυνατότητα στην Alibaba να δημιουργήσει προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στο μέλλον. Ηδη έχει επενδύσει 9,3 δισ. δολ. σε καταστήματα λιανικής πώλησης από το 2015, επεκτείνοντας την παρουσία της σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σε καταστήματα πώλησης καφέ. Σύμφωνα με τον Γουιάβεν Χαν, επικεφαλής της Greater China Bain & Company, η Alibaba εισέρχεται σε τομείς που δεν αποτελούσαν το δυνατό σημείο της εταιρείας, όπως, για παράδειγμα, η απόκτηση αδειών για την πώληση συγκεκριμένων προϊόντων και την πληρωμή φόρων. Ο ίδιος αναφέρει στο Reuters «από τη μία έχουν πραγματικά την ανάγκη να το κάνουν, από την άλλη η εταιρεία αντιμετωπίζει πολλές πρωτόγνωρες προκλήσεις».

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα προσελκύει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, γεγονός που δικαιολογεί και την πτώση των πωλήσεων της Sun Art από το 2015. Συνεπώς, η ισχνή ανάπτυξη της εταιρείας, σε συνδυασμό με τα μειωμένα της κέρδη, αποτελεί βασικό παράγοντα για την αγορά ενός μεριδίου από την Alibaba.

Οπως και οι υπόλοιπες αλυσίδες λιανικών πωλήσεων, έτσι και η κινεζική Sun Art προσπαθούσε το τελευταίο διάστημα να βρει τρόπους να συνδυάσει το ηλεκτρονικό online εμπόριο με το παραδοσιακό, δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο στρατηγικής γνωστό ως «Ο2Ο = online to offline».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ