ΚΟΣΜΟΣ

Το καινούργιο σπορ κάμπριο της Τέσλα έκλεψε την παράσταση

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την Πέμπτη, η εταιρεία Τέσλα επισκίασε το ντεμπούτο της ηλεκτρικής νταλίκας της όταν ένα κόκκινο σπορ αμάξι εμφανίστηκε από την καρότσα της και ο γενικός διευθυντής και επικεφαλής τεχνολογικού σχεδιασμού της εταιρείας, Έλον Μασκ, είπε ότι το νέο σπορ αμάξι των 200.000 δολαρίων θα είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο που κυκλοφορήσε ποτέ.

Η παρουσίαση ενθουσίασε το κοινό, αν και κάποιοι αναλυτές άρχισαν να πονοκεφαλιάζουν σχετικά με την ποικιλία νέων οχημάτων που κυκλοφορούν, ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία πασχίζει να φτιάξει ένα πιο οικονομικά προσιτό Σεντάν, εγχείρημα που θα καθορίσει το μέλλον της.

Καθώς λοιπόν η παρουσίαση φαινόταν να οδεύει προς το τέλος της, η νταλίκα Tesla Semi άνοιξε την καρότσα της και το σπορ αμάξι βγήκε έξω.

Ένα αμάξι που διαθέτει αφαιρούμενη γυάλινη οροφή και στην πραγματικότητα, είναι μια αναβαθμισμένη εκδοχή του πρώτου οχήματος που κυκλοφόρησε η Τέσλα. Χωράει τέσσερα άτομα και μπορεί να ταξιδέψει 1.000 χιλιόμετρα με μία μόλις φόρτιση, απόσταση που αποτελεί ρεκόρ για ένα ηλεκτρικό όχημα. Μπορεί να πιάσει τα 100 χιλιόμετρα σε 1,9 δευτερόλεπτα με τη μέγιστη ταχύτητά του να ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα την ώρα, κάτι το οποίο το κάνει το γρηγορότερο αμάξι στην αγορά.

«Θα μπορείτε να ταξιδέψετε από το Λος Άντζελες μέχρι το Σαν Φρανσίσκο και πίσω, διατηρώντας υψηλές ταχύτητες, χωρίς καν να χρειαστείτε επαναφόρτιση. Αυτό το αμάξι σχεδιάστηκε για να δώσει ένα καλό μάθημα στα βενζινοκίνητα αμάξια. Πλέον, η οδήγηση βενζινοκίνητων σπορ αμαξιών θα μοιάζει με επιστροφή στην παλαιολιθική εποχή», καυχήθηκε ο Μασκ.

Πολλά ανοικτά μέτωπα

Ο Μασκ περιέγραψε τις ηλεκτρικές νταλίκες ως την επόμενη προσπάθεια της Τέσλα να οδηγήσει την οικονομία μακριά από τα απαρχαιωμένα καύσιμα, μέσω έργων που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλιακές οροφές και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.

Μερικοί αναλυτές φοβούνται πως η νταλίκα θα αποδειχθεί ένας ακριβός αντιπερισπασμός για την εταιρεία, που μέχρι τώρα σπαταλάει πόρους, δεν έχει κλείσει κάποιο ετήσιο ισολογισμό με κέρδος και είναι στα πρώτα στάδια παραγωγής του Σεντάν Model 3, την οποία και έχει χαρακτηρίσει ως «Κατασκευαστική κόλαση». Το εν λόγω Σεντάν θα κοστολογείται στα 35.000 δολάρια.

«Ο Έλον δεν αλλάζει τακτική, ακόμα και αν η υπομονή των πελατών του για το καινούργια Σεντάν έχει σχεδόν εξαντληθεί», δήλωσε ο Καρλ Μπράουερ, διοικητικό στέλεχος στις εταιρείες Kelley Blue Book και Autotrader που ασχολούνται με αυτοκίνητα.

«Οι προδιαγραφές των δύο καινούργιων οχημάτων θα τα έβαζαν στην κορυφή της κατηγορίας που ανήκει το καθένα ξεχωριστά, αν υποθέσουμε πως η παραγωγή τους είναι εφικτή και μπορούν να πωληθούν ως ένα κομμάτι ενός βιώσιμου επιχειρηματικού σχεδίου. Μέχρι τώρα, το τελευταίο έχει διαφύγει της προσοχής της Τέσλα, το οποίο καθιστά δύσκολο οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση σε αυτά τα οχήματα, εκτός από τη θεωρητική».

Η Τέσλα πρέπει επίσης να πείσει την κοινότητα ατόμων που ασχολούνται με νταλίκες και φορτηγά πως μπορεί να φτιάξει μια οικονομική ηλεκτρική νταλίκα με τη χωρητικότητα φορτίου και τη μπαταρία που θα μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια τη χαμηλού κόστους, πετρελαιοκίνητη νταλίκα. Μια νταλίκα, που έχει αποδείξει την αξία της στο πέρασμα του χρόνου. Στις ηλεκτρικές νταλίκες, το πρόβλημα εντοπίζεται στην κατανάλωση ενέργειας της μπαταρίας, εξαιτίας του μεγάλου βάρους που ζυγίζει το φορτίο που μεταφέρει.

Η νταλίκα μπορείμε μία φόρτιση να διανύσει μέχρι 800 χιλιόμετρα κουβαλώντας το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο της, είπε ο Μασκ, χωρίς να πει πόσο είναι αυτό το φορτίο. Επίσης, ανέφερε πως το όχημα  Class 8, που ανήκει στη μέγιστη κατηγορία βάρους όσον αφορά στις νταλίκες, μπορεί να διανύσει πάνω από 600 χιλιόμετρα με μόλις μισή ώρα φόρτιση. Επιπλέον, η Τέσλα σκοπεύει να χτίσει ένα διεθνές δίκτυο ηλιακών «υπερφορτιστών».

Τα πρώτα 1.000 οχήματα θα κοστίζουν από 250.000 δολάρια το καθένα, ποσό που θα προκαταβάλλεται, ενώ τα επόμενα μοντέλα θα πέσουν στις 200.000 δολάρια.

Ο Μασκ δεν αποκάλυψε την τιμή για το Semi, ούτε πώς ή πού θα φτιαχτεί το κάθε όχημα, είπε όμως πως η παραγωγή της νταλίκας θα ξεκινήσει μέσα στο 2019 και πως το σπορ αμάξι θα κυκλοφορήσει έναν χρόνο αργότερα.

Οι πετρελαιοκίνητες νταλίκες μπορούν να καλύψουν μέχρι 1.600 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστούν γέμισμα. Ο Μασκ δήλωσε πως η κατανάλωση μιας τέτοιας νταλίκας είναι 20% πιο ακριβή σε σχέση με την ηλεκτρική του νταλίκα.

Η τεχνολογία αυτόματης οδήγησης θα επιτρέψει σε νταλίκες να ταξιδεύουν μαζικά, η μία πίσω από την άλλη, με μόλις έναν οδηγό στην πρώτη νταλίκα, κάτι που θα κάνει τις νταλίκες πιο φθηνή λύση από τα τρένα, σύμφωνα με τον Μασκ.

Όμως, αυτό το όραμα, αντιμετωπίζει ένα αβέβαιο ρυθμιστικό μέλλον, αφού το Κογκρέσο σκέφτεται να εξαιρέσει τα βαριά οχήματα από τους κανόνες αυτόματης οδήγησης που ισχύουν στα πιο ελαφριά, μετά από πιέσεις πολλών επαγγελματιών οδηγών που ισχυρίζονται ότι έτσι θα εξαφανιστούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Το μπροστινό μέρος της νταλίκας ή αλλιώς ο τράκτορας έχει μια πιο διακριτική “μύτη” σε σχέση με τις κλασικές νταλίκες, ενώ η μπαταρία του βρίσκεται στο σασί. Η Τέσλα σχεδίασε την νταλίκα ώστε να παρέχει καλή ορατότητα, με την κεντρική θέση του οδηγού να είναι περικυκλωμένη από δύο οθόνες αφής.

Η Τέσλα έκανε επίδειξη της νταλίκας Semi σε μία διαδικτυακή μετάδοση και πρόσφερε τη δυνατότητα προκαταβολής στα 5.000 δολάρια, αλλά ο Μασκ δεν έκανε κάποια δήλωση πάνω στο απόθεμα που θα είναι διαθέσιμο.

Η εταιρεία Old Dominion Freight Line Inc, ο τέταρτος μεγαλύτερος μεταφορέας μικρών φορτίων στις ΗΠΑ, η οποία συγκεντρώνει πολλά μικρά φορτία σε ένα μεγαλύτερο, είπε πως δε θα αναμιχθεί με την Τέσλα.

«Συναντηθήκαμε με την Τέσλα και αυτή τη στιγμή, δε βλέπουμε κάποιο τρόπο συνεργασίας ανάμεσα στο προϊόν της και τα οχήματά μας», δήλωσε ο Ντέιβ Μπέιτς, Αντιπρόεδρος επιχειρήσεων, χωρίς να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις.
Είναι φανερό ότι η Τέσλα πρέπει να ελιχθεί σε έναν πολύ πιο περιορισμένο χώρο, σε σχέση με εκείνον των αυτοκινήτων.

Κατασκευαστές όπως οι εταιρείες Daimler, Navistar International Corp και η Volkswagen προσπαθούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που υπάρχουν για την αντικατάσταση των μπαταριών των πετρελαιοκινητήρων, καθώς εφαρμόζονται ρυθμίσεις περιορισμού  για τη μόλυνση που προκαλείται από την αιθάλη και το διοξείδιο του άνθρακα.

Παρόλα αυτά, οι κατασκευαστές επικεντρώνονται σε οχήματα ελαφρύτερης κατηγορίας και όχι σε αυτά που στοχεύει η Τέσλα, η οποία θα πρέπει να επενδύσει ένα σημαντικό ποσό ώστε να δημιουργήσει εργοστάσια για τέτοια οχήματα. Η εταιρεία ξοδεύει 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως, κυρίως για να στήσει το εργαστάσιο για το Σεντάν και σκέφτεται σοβαρά την κατασκευή ενός εργοστασίου στην Κίνα, με σκοπό την κατασκευή αυτοκινήτων.

Η φόρτιση και συντήρηση ηλεκτρικών νταλικών που θα διασχίζουν τη χώρα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ακριβή και περίπλοκη υπόθεση.

Φέτος, οι μετοχές της Τέσλα ανέβηκαν κατά 46%, με την εταιρεία να σκαρφαλώνει στο νούμερο 2 χρηματιστηριακής αξίας ανάμεσα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων των ΗΠΑ.

Επιμέλεια κειμένου: Χρήστος Κανελλόπουλος

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ