ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η βασιλική οικογένεια συνεισφέρει 2 δισ. ευρώ στη βρετανική οικονομία

Κάθε χρόνο, εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται τα παλάτια και τα διάφορα οικοδομήματα που ανήκουν στη βασιλική οικογένεια. Η συμβολή της στα τουριστικά έσοδα για τη Βρετανία ανέρχεται σε 621,6 εκατ. ευρώ ετησίως.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η βασιλική οικογένεια της Βρετανίας δεν ταυτίζεται απλώς με την παράδοση και την ιστορία της χώρας, συνεισφέρει και στην οικονομία της κατά 2,03 δισ. ευρώ (1,8 δισ. στερλίνες) τον χρόνο. Το εμπορικό της σήμα, στο οποίο συγκαταλέγεται, μεταξύ άλλων, και η ακίνητη περιουσία της των 28,8 δισ. ευρώ, εκτιμάται συνολικά στα σχεδόν 76,3 δισ. ευρώ. Αυτά προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία επιχειρηματικών συμβούλων Brand Finance. Επιπλέον, από τα ευρήματα της προαναφερθείσας έρευνας της Brand Finance συνάγεται ότι η συντήρηση των γαλαζοαίματων κοστίζει ετησίως στους φορολογουμένους στη Βρετανία περίπου 330 εκατ. ευρώ συνολικά και κατά κεφαλήν 5,08 ευρώ (4,5 λίρες). Την επόμενη χρονιά αυτές οι επιβαρύνσεις αναμένεται να αυξηθούν ώς έναν βαθμό, επειδή πρέπει να ανακαινιστεί το Μπάκιγχαμ. Οι εργασίες αυτές έχουν υπολογιστεί περίπου στα 418 εκατ. ευρώ.

Περιουσιακά στοιχεία

Οπως επισημαίνει η Daily Mail, η βρετανική οικογένεια είναι πλουσιότερη από ποτέ. Τα περιουσιακά της στοιχεία, όπως είναι τα ακίνητά της στο Λονδίνο, η έγγεια ιδιοκτησία της με τεράστιες αγροτικές εκτάσεις στη χώρα, τα έργα τέχνης, το Μπάκιγχαμ, οι πύργοι και τα διάφορα οικοδομήματα σε διάφορα σημεία στη Βρετανία και άλλα αντικείμενα αμύθητης αξίας αποτιμώνται στα 28,8 δισ. ευρώ. Αυτά συμπεριλαμβάνονται στην αξία του εμπορικού της σήματος, το οποίο, όπως επεξηγεί ο οικονομικός ιστότοπος businessinsider, ισοδυναμεί με την καλή φήμη μιας επιχείρησης. Σύμφωνα με την έρευνα της Brand Finance, αν η βασιλική οικογένεια ήταν όντως μια σύγχρονη επιχείρηση, το εμπορικό της σήμα θα ήταν το τρίτο ισχυρότερο στον κόσμο.

Πρώτη στην κατάταξη θα ερχόταν η Apple, με το σήμα της να αποτιμάται στα 144,65 δισ. ευρώ, δεύτερη η Google με 86,8 δισ. ευρώ, τρίτη η βασιλική οικογένεια με 76,3 δισ. ευρώ, τέταρτη η Microsoft με 74,2 δισ. ευρώ και πέμπτο με 74 δισ. ευρώ το Facebook.

Εθνικός θησαυρός

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Brand Finance επισημαίνει ότι «ο θεσμός της μοναρχίας στη Βρετανία θεωρείται εθνικός θησαυρός. Εχει μεγάλη συμβολική και οικονομική αξία. Ειδικά στην εποχή του Brexit είναι ζωτικής σημασίας να μπορεί η χώρα να στηριχθεί στον διπλωματικό ρόλο και στο εκτόπισμα της βασιλικής οικογένειας, ώστε να διευκολυνθεί στις εμπορικές της σχέσεις με τα μέλη της Κοινοπολιτείας των Εθνών και με τις άλλες χώρες του κόσμου». Κάθε χρόνο, εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται τα παλάτια και τα διάφορα οικοδομήματα που ανήκουν στη βασιλική οικογένεια. Η συμβολή της στα τουριστικά έσοδα για τη Βρετανία ανέρχεται σε 621,6 εκατ. ευρώ ετησίως. Μόνον το 2016 επισκέφθηκαν το Μπάκιγχαμ, το Κάστρο Ουίνδσορ, τα Ανάκτορα Χόλιρουντ και άλλα κτίσματα περίπου 2,7 εκατ. τουρίστες.

Η βασίλισσα Ελισάβετ αλλά και παλαιότερα μέλη της βρετανικής βασιλικής οικογένειας έχουν γίνει θέμα πολλών κινηματογραφικών και τηλεοπτικών σειρών. Το όφελος από την παραχώρηση των δικαιωμάτων αποτιμάται στα 56,3 εκατ. ευρώ. Αυτή την εποχή στους κινηματογράφους παίζεται η ταινία «Το Στέμμα και η Βικτώρια». Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Brand Finance, τα μέλη της βασιλικής οικογένειας ενισχύουν το βρετανικό εμπόριο με 169 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Γαλαζοαίματοι οικονομικοί πρεσβευτές

Ενας από τους τρόπους για να ενισχυθούν οι βρετανικές εμπορικές συναλλαγές και οι επιχειρήσεις είναι η αυτοπρόσωπη παρουσία των μελών της βασιλικής οικογένειας. Στο πλαίσιο των επισκέψεών τους στο εξωτερικό, λειτουργούν ως πρεσβευτές της Βρετανίας.

Σύμφωνα με την έρευνα της Brand Finance, «παρότι οι βασιλικές περιοδείες έχουν επισήμως στόχο την ενίσχυση των διπλωματικών δεσμών, συνήθως έχουν πολύ ευρύτερο αντίκτυπο». Σε αυτές τις περιστάσεις, οι βασιλείς και οι δούκισσες συνοδεύονται από αντιπροσωπεία οικονομικών και εμπορικών παραγόντων της Βρετανίας. Οι τελευταίοι κάνουν οργανωμένη εκστρατεία για τη σύναψη συμφωνιών και την προώθηση των βρετανικών προϊόντων και των υπηρεσιών.

Και επισημαίνει η Brand Finance: «Σε επίσκεψή τους στην Πολωνία και στη Γερμανία φέτος τον Ιούλιο, ο δούκας και η δούκισσα του Κέμπριτζ συμμετείχαν σε εκδήλωσης νεοφυούς επιχειρηματικότητας στη Βαρσοβία για την ενίσχυση των βρετανοπολωνικών δεσμών αλλά και στο Αμβούργο».

Πέραν τούτου, στις αρχές Νοεμβρίου ο πρίγκιπας της Ουαλλίας και η δούκισσα της Κορνουάλης έκαναν περιοδεία 11 ημερών σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Οπως παρατηρεί η Brand Finance, ήταν και το πιο πρόσφατο παράδειγμα του πώς η βασιλική οικογένεια μπορεί να λειτουργεί προς όφελος της Βρετανίας. Επιπροσθέτως, πολλά μέλη της στηρίζουν περισσότερους από 3.000 οργανισμούς, διοργανώσεις και ιδρύματα στη Βρετανία. Σε περίοπτη θέση είναι οι Βασιλικές Ιπποδρομίες του Ασκοτ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ