ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι Ελληνες «ψάχνουν» πρώτα στο Διαδίκτυο, αλλά αγοράζουν στο κατάστημα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα φυσικά καταστήματα, έχοντας ωστόσο ελέγξει πρώτα βασικά χαρακτηριστικά και τιμές των προϊόντων στο Διαδίκτυο, επιλέγουν σχεδόν οι μισοί Ελληνες καταναλωτές (το 47%) για τις αγορές τους. Η τάση αυτή που αποτυπώνεται στην ετήσια μελέτη «Future Buy» που διενεργεί η εταιρεία ερευνών αγοράς GfK, δείχνει όχι μόνο τη σημασία που έχουν ακόμη τα φυσικά καταστήματα και συνολικά η αγοραστική εμπειρία που αυτά προσφέρουν, αλλά πολύ περισσότερο ότι κυρίαρχη τάση είναι η πολυκαναλική διάθεση των προϊόντων.

Οι μισοί Ελληνες καταναλωτές, λοιπόν, προτιμούν το λεγόμενο webrooming, ενώ ένα 24% ακολουθεί την ακριβώς αντίστροφη πορεία, πρώτα δηλαδή ψάχνει ένα προϊόν σε ένα φυσικό κατάστημα και στη συνέχεια το αγοράζει μέσω Διαδικτύου, κάνει δηλαδή το λεγόμενο showrooming.

Και τα δύο κανάλια, δηλαδή το φυσικό κατάστημα και το ηλεκτρονικό κατάστημα, χρησιμοποιούν οι Ελληνες καταναλωτές για τις ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων ως εξής: ένδυση το 51%, μικρές οικιακές συσκευές το 41%, παιχνίδια το 41%, είδη πληροφορικής το 40%, χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες το 36%, κινητά τηλέφωνα το 34% (έναντι 35% στη Ευρώπη), μεγάλες οικιακές συσκευές 31% (Ευρώπη 37%), είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς το 30% (έναντι 29% στην Ευρώπη). Χαμηλό είναι το ποσοστό σε Ελλάδα και Ευρώπη (10% και 14% αντιστοίχως) σε ό,τι αφορά την πολυκαναλική διάθεση τυποποιημένων τροφίμων και ποτών, υπό την έννοια ότι οι καταναλωτές επιλέγουν σχεδόν πάντα το ένα ή το άλλο κανάλι.

Μεταξύ αυτών που δηλώνουν ότι επιλέγουν να αγοράσουν ένα προϊόν σε ένα κατάστημα, σχεδόν οι μισοί ανέφεραν ως κύριο λόγο τη δυνατότητα που έχουν να δουν από κοντά ένα προϊόν πριν το αγοράσουν. Δεύτερος κυριότερος λόγος (34%) είναι η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων, τάση που αναπτύσσεται αρκετά στα χρόνια της κρίσης, ενώ τρίτος σημαντικότερος λόγος (29%) είναι η δυνατότητα να παραλάβουν τα προϊόντα νωρίτερα.

Στον αντίποδα, βασικότερο κίνητρο για όσους επιλέγουν να αγοράσουν τελικά ένα προϊόν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξοικονόμηση χρημάτων (62%) και ακολουθεί με 32% ως βασικότερος λόγος η ευκολία στην αγορά.

Εντυπωσιακό στοιχείο στην έρευνα είναι ότι στην Ελλάδα η χρήση του κινητού ή του τάμπλετ για τις αγορές είναι πολύ πιο σημαντική από ό,τι στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, το 50% στην Ελλάδα έναντι 31% στην Ευρώπη θεωρεί ότι η φορητή συσκευή γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό εργαλείο για τις αγορές του. Επιπλέον, το 40% στην Ελλάδα δηλώνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταστεί εξίσου σημαντικά με άλλες πηγές πληροφοριών σχετικά με τις αποφάσεις αγορών, ενώ στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό είναι 26%.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ