ΕΛΛΑΔΑ

Οι ουρές συνεχίζονται για επαναφόρτιση ή έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Πολίτες περίμεναν υπομονετικά για εισιτήριο, χθες, στο σταθμό μετρό του Συντάγματος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με τον κίνδυνο να απολέσει μεγάλο μέρος της επιβατικής του κίνησης βρίσκεται αντιμέτωπος ο ΟΑΣΑ, καθώς η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη αναστάτωση στο επιβατικό κοινό που δεν αποκλείεται να αρχίσει να «γυρνά την πλάτη» σε ένα από τα πιο σύγχρονα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, το μετρό.

Η «αποβίβαση» του κοινού από αυτό, ωστόσο, δεν αποκλείεται να αποτελέσει πραγματικότητα και για τα υπόλοιπα μέσα, με δεδομένο ότι η αδυναμία προμήθειας εισιτηρίων καθιστά τη μετακίνηση με τις συγκοινωνίες ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση.

Η χθεσινή ημέρα, επομένη της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στο μετρό που βύθισε στο χάος την πρωτεύουσα, κάθε άλλο παρά απαλλαγμένη από ταλαιπωρία ήταν για τους μετακινούμενους. Οι ουρές στους σταθμούς του μετρό ήταν και πάλι ατελείωτες, παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΑ διαμηνύει ότι το επιβατικό κοινό έχει ανταποκριθεί εξαιρετικά στο νέο σύστημα. Το κοινό μπορεί να ανταποκρίθηκε, ο ΟΑΣΑ όμως αποδείχθηκε πως δεν ήταν απόλυτα έτοιμος για τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα.

Οι ουρές συνεχίστηκαν και χθες, με τους σταθμούς να πλημμυρίζουν από κόσμο ο οποίος απλώς περίμενε για την έκδοση ενός εισιτηρίου. Στα τρία εκδοτικά μηχανήματα στον σταθμό «Αγ. Αντώνιος» είχαν σχηματιστεί ουρές, ενώ και η διαδικασία είναι αρκετά περίπλοκη ώστε να απαιτείται χρόνος για την έκδοση του κάθε εισιτηρίου. Ωστόσο και τα εκδοτήρια (γκισέ) σε πολλούς σταθμούς είχαν ουρές, καθώς οι κατηγορίες του πληθυσμού που δικαιούνται μειωμένο κόμιστρο (φοιτητές, ηλικιωμένοι κ.ά.) δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα εκδοτικά μηχανήματα.

Στο μεταξύ, αναμένεται σταδιακά το κλείσιμο των πυλών και σε άλλους σταθμούς πέραν των «Αγ. Αντώνιος», «Αεροδρόμιο», «Δουκ. Πλακεντίας» και «Ελαιώνα» που έκλεισαν από την περασμένη Δευτέρα. Ο ΟΑΣΑ προχωρά αποσπασματικά σε κλείσιμο πυλών, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση για να αποφύγει φαινόμενα διαμαρτυριών συνδικαλιστών, οι οποίοι ενδέχεται να ανοίξουν τις μπάρες όπως έπραξαν τη Δευτέρα στον «Αγ. Αντώνιο», για πάνω από μία ώρα, επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση των επιβατών.

Ενημέρωση κοινού

Η ενημέρωση του κοινού παρέχεται με το σταγονόμετρο, ενώ υπάρχουν αρκετά «κενά» στο σύστημα, για τα οποία δεν έχουν ενημερωθεί οι επιβάτες. Για παράδειγμα, τα αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα δεν εκδίδουν μειωμένα εισιτήρια (0,60 ευρώ), στέλνοντας τους δικαιούχους στα εκδοτήρια. Επίσης, η αγορά μεμονωμένου εισιτηρίου (1,40 ευρώ) δεν μπορεί να γίνει με χαρτονομίσματα των 20 ευρώ, κάτι το οποίο οι δικαιούχοι διαπιστώνουν στην πράξη μπροστά στο μηχάνημα, χωρίς όμως κανείς να τους ενημερώνει.

Την ίδια στιγμή, δεν επαρκούν τα εκδοτικά μηχανήματα ηλεκτρονικού εισιτηρίου για να εξυπηρετήσουν τον όγκο των επιβατών. Σε όλο το δίκτυο των ΣΤΑΣΥ έχουν εγκατασταθεί 300 αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα.

Υπάρχουν σταθμοί στους οποίους οι επιβάτες εξυπηρετούνται μόνο από ένα μηχάνημα, όπως για παράδειγμα στην «Αγία Παρασκευή». Στον «Χολαργό» για να φτάσει ο επιβάτης στο μοναδικό εκδοτικό μηχάνημα πρέπει να περάσει στην άλλη πλευρά της αποβάθρας. Είναι ενδεικτικό ότι στους παραπάνω σταθμούς η έκδοση χάρτινου εισιτηρίου πραγματοποιούνταν από τρία μηχανήματα.

Ο ΟΑΣΑ έχει προγραμματίσει την αναβάθμιση ορισμένων (τα νεότερα ως επί το πλείστον) εκ των εκδοτικών μηχανημάτων χάρτινου εισιτηρίου ώστε να έχουν περισσότερες εναλλακτικές οι επιβάτες.

Ωστόσο, η διαδικασία φαίνεται ότι έχει καθυστερήσει και οι εργασίες αναβάθμισης δεν αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν από τον Δεκέμβριο. Η απάντηση, βεβαίως, του ΟΑΣΑ σε όλα τα παραπάνω προβλήματα περιορίζεται στο ότι «το επιβατικό κοινό έχει ανταποκριθεί θερμά στο νέο σύστημα», ενώ προτρέπει τους επιβάτες στην έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ακόμη και εάν αυτή δεν εξυπηρετεί τον τύπο των μετακινήσεών τους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ