ΥΓΕΙΑ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τελικά, ο καφές κάνει καλό στην υγεία μας

Ο πολύς καφές μπορεί να είναι και καλός για την υγεία, αφού, όπως αποδεικνύεται, βοηθάει στην αποτροπή των καρδειαγγειακών επεισοδίων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αν και μέχρι σήμερα ο καφές εθεωρείτο η αιτία πολλών κακών για την κατάσταση της υγείας μας, μία νέα έρευνα έρχεται να αντιστρέψει τα δεδομένα. Οπως αποδεικνύεται, όσοι πίνουν τρεις ή τέσσερις καφέδες την ημέρα, είναι πιθανότερο να έχουν όφελος στην υγεία τους παρά κάποιο πρόβλημα, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη.

Ο καφές μεταξύ άλλων σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας όπως, εξάλλου, και πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ρόμπιν Πουλ του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και το BBC, αξιολόγησαν στοιχεία από 218 μελέτες, κάνοντας δηλαδή μετα-ανάλυση των υπαρχουσών μελετών.

Η νέα μελέτη δείχνει επίσης ότι η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, ηπατοπάθειας, άνοιας και ορισμένων μορφών καρκίνου (προστάτη, ενδομητρίου, δέρματος, ήπατος).

Τρεις καφέδες

Το μεγαλύτερο όφελος φαίνεται να παρέχει η κατανάλωση τριών καφέδων ημερησίως. Η μεγαλύτερη κατανάλωση δεν προκαλεί βλάβη στην υγεία, ωστόσο τα οφέλη είναι μικρότερα.

Πάντως, οι ερευνητές επισήμαναν ότι η μελέτη δείχνει μια συσχέτιση ανάμεσα στον καφέ και τη διατήρηση της υγείας μας σε καλή κατάσταση, αλλά δεν αποδεικνύει ότι αυτός είναι η αιτία, καθώς μπορεί να παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες, όπως παραδείγματος χάριν η σωματική άσκηση, η αποχή από το κάπνισμα, η ηλικία κ.ά.

Οι ειδικοί τόνισαν ότι δεν υπάρχει λόγος να αρχίσει κανείς να πίνει καφέ για λόγους υγείας ή πρόληψης ασθενειών. Πάντως, όπως είπε ο καθηγητής Πολ Ρόντερικ του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, «τα οφέλη της μέτριας κατανάλωσης καφέ φαίνεται να είναι μεγαλύτερα από τους κινδύνους».

Ως μέτρια κατανάλωση θεωρούνται τα 440 μιλιγκράμ καφεΐνης, που αντιστοιχούν σε τρεις έως τέσσερις καφέδες. Eνας στιγμιαίος καφές έχει περίπου 100 μιλιγκράμ καφεΐνης, ένας καφές φίλτρου 140 μιλιγκράμ, ενώ ένα φλιτζάνι τσάι 75 μιλιγκράμ.

Εγκυμοσύνη, οστεοπόρωση

Επίσης η νέα έρευνα επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά ότι η κατανάλωση καφέ (πάνω από δύο φλιτζάνια την ημέρα) μπορεί να κάνει κακό στην εγκυμοσύνη, αυξάνοντας τον κίνδυνο αποβολής του εμβρύου. Ακόμη, οι γυναίκες που κινδυνεύουν με κατάγματα, όπως συμβαίνει με όσες πάσχουν από οστεοπόρωση, πρέπει να περιορίσουν την κατανάλωση καφέ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ερευνητές που εκπόνησαν τη μελέτη τόνισαν ότι ο καφές είναι γενικά πιο υγιεινός όταν πίνεται χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, γάλα, κρέμα ή κάποιο λιπαρό σνακ για συνοδευτικό.

Επί του παρόντος οι ερευνητές προσπαθούν να εντοπίσουν την ποσότητα του καφέ που έχει θετική επίδραση στην υγεία, αλλά κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο, όπως σημειώνουν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ