ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αφιέρωμα Αυτοκινήτου

Αυτοκινητοβιομηχανίες, πανεπιστήμια, κυβερνήσεις· όλοι οι φορείς μαζί χτίζουν ένα μέλλον στο οποίο το αυτοκίνητο θα διαθέτει τον υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης που έχουμε δει ποτέ. Βλέπετε, με τον «ασκό της ηλεκτροκίνησης» να έχει ανοίξει για τα καλά αυτή την περίοδο, οι ειδικοί προβλέπουν πως από την επόμενη δεκαετία θα έχει αρχίσει να ωριμάζει (σε επίπεδο ευρείας παραγωγής) και η αυτόνομη οδήγηση να μεταβαίνει με τα χρόνια από το νηπιακό προς το εφηβικό στάδιο.

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

Τώρα προσπαθήστε να φέρετε στον νου σας ένα μέλλον δίχως τροχαία στους δρόμους. «Safety first» ήταν το μήνυμα των ειδικών της Toyota στις Βρυξέλλες (η «Κ» ήταν το μοναδικό μέσο που εκπροσώπησε τη χώρα μας σε αυτό το event), όπου παρευρεθήκαμε σε ένα πολύ ενδιαφέρον τεχνολογικό σεμινάριο, για να ρίξουμε από κοντά κλεφτές ματιές για το τι θα δούμε τα επόμενα χρόνια. Τι ακριβώς; Σύμφωνα με τον Nagata Masahisa, εκτελεστικό αντιπρόεδρο στην Toyota Ευρώπης, από το 2020 θα δούμε πλήρως αυτόνομη οδήγηση στα μοντέλα της μάρκας, που θα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους.

Οι ασφαλείς μετακινήσεις αποτελούν προτεραιότητα για την Toyota, που συνεργάζεται με πανεπιστημιακούς φορείς και ινστιτούτα, έχοντας παράλληλα επενδύσει τεράστια κονδύλια σε ανεξάρτητα τμήματα, όπως είναι το TRI (Toyota Research Institute), στο οποίο υπεύθυνος είναι ο συμπαθέστατος Gill Pratt, ή το TC (Toyota Connected). Σύμφωνα και με τον Seigo Kuzumaki, επικεφαλής στο τμήμα εξέλιξης συστημάτων ασφάλειας στην Toyota Motor, τα βασικά συστατικά για το μέλλον της αυτοκίνησης έχουν να κάνουν με τη σωστή πληροφόρηση που θα προέρχεται από τους αξιόπιστους χάρτες, σε συνδυασμό με δεδομένα που θα «τρέχουν» από ένα cloud δίκτυο ή ακόμα και αυτά που θα ανταλλάσσουν τα ίδια τα αυτοκίνητα μεταξύ τους (κόμβος επικοινωνίας Vehicle-2-Vehicle ή υποδομής Vehicle-2-Infrastructure).

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον σεμινάριο εξελίχθηκε σε μια όμορφη συζήτηση, όπου τέθηκαν διάφορα θέματα, όπως η μεταβατική περίοδος όπου τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα συνυπάρχουν στους δρόμους με τα συμβατικά. Επί τη ευκαιρία, στους ιθύνοντες της Toyota αρέσει περισσότερο να χρησιμοποιούν την έννοια της αυτοματοποιημένης (automated) οδήγησης παρά της αυτόνομης (autonomous). Και αυτό διότι ήθελαν να τονίσουν πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραγκωνιστεί ο παράγοντας της οδηγικής απόλαυσης και γι’ αυτό άλλωστε η δυνατότητα αυτόνομης κίνησης θα είναι επιλεκτική και όποτε τη χρειάζεται ο οδηγός. 
Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ