Καθυστερεί πολύ το κλείσιμο των πυλών στους σταθμούς

Καθυστερεί πολύ το κλείσιμο των πυλών στους σταθμούς

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ρυθμούς χελώνας προχωρεί το κλείσιμο των πυλών στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, καθώς υπάρχει διάχυτη ανησυχία στους κόλπους του ΟΑΣΑ ότι είναι πολύ πιθανό πως θα προκληθεί χάος. Οι ατελείωτες ουρές της περασμένης εβδομάδας για την έκδοση ενός εισιτηρίου, η δυσκολία εξοικείωσης του κοινού με το νέο σύστημα, ως αποτέλεσμα της ελλιπούς ενημέρωσης από τον οργανισμό, έθεσαν τους επιβάτες σε συνθήκες σημαντικής ταλαιπωρίας για ακόμη μία φορά. Η πρώτη ημέρα ενεργοποίησης του συστήματος εισόδου – εξόδου από τους σταθμούς την περασμένη Δευτέρα αφορούσε μόλις τέσσερις σταθμούς, οι δύο εκ των οποίων με πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση. Ωστόσο δεν έλειψαν τα ευτράπελα, με τους συνδικαλιστές να αποφασίζουν αυθαίρετα το άνοιγμα των πυλών, προφασιζόμενοι λόγους ασφαλείας. 

Η βασική ανησυχία του ΟΑΣΑ αφορά τη συμπεριφορά των επιβατών, καθώς έχουν ήδη παρατηρηθεί απόπειρες λαθρεπιβίβασης ακόμη και στους σταθμούς όπου είναι κλειστές οι μπάρες. Υπήρξε, μάλιστα, περιστατικό στον σταθμό «Δουκ. Πλακεντίας» όπου αποπειράθηκαν δύο επιβάτες να περάσουν από μία πύλη ταυτόχρονα επικυρώνοντας μόνο ένα εισιτήριο.

Τέτοια φαινόμενα τα οποία αναμένεται να παρατηρηθούν θα επιτείνουν την αναμονή και τα προβλήματα, ιδιαίτερα κατά τις πρώτες ημέρες πλήρους εφαρμογής του συστήματος.

Σημειώνεται ότι ο προγραμματισμός θέλει το κλείσιμο όλων των πυλών έως τις 20 Δεκεμβρίου, ωστόσο κατά την εβδομάδα έναρξης της σταδιακής ενεργοποίησης στις μπάρες ο ΟΑΣΑ προχώρησε μόνο στο κλείσιμο τεσσάρων σταθμών («Αεροδρόμιο», «Αγ. Αντώνιος», «Δουκ. Πλακεντίας», «Ελαιώνας»).

Η διστακτικότητα με την οποία προχωρεί το κλείσιμο των σταθμών σχετίζεται άμεσα με τις συνθήκες πολύωρης αναμονής που σημειώνεται στους σταθμούς ακόμη και για την, θεωρητικώς, απλή διαδικασία έκδοσης εισιτηρίου.

Σε επιχειρησιακή απόφαση αποδίδει ο ΟΑΣΑ το γεγονός ότι δεν διατίθενται μειωμένα εισιτήρια (0,60 ευρώ) από τα εκδοτικά μηχανήματα, υπό τον φόβο κατάχρησης του δικαιώματος χρήσης εκπτωτικού εισιτηρίου. Οι δικαιούχοι παραπέμπονται στους εκδότες, οι οποίοι όμως δεν είναι παρόντες σε όλους τους σταθμούς και όλες τις ώρες της ημέρας, λόγω ελλείψεων προσωπικού.

Επίσης, η αγορά μεμονωμένου εισιτηρίου (1,40 ευρώ) δεν μπορεί να γίνει με χαρτονομίσματα των 20 ευρώ, κάτι το οποίο οι δικαιούχοι διαπιστώνουν στην πράξη μπροστά στο μηχάνημα, χωρίς όμως κανείς να τους ενημερώνει. Ο ΟΑΣΑ εξηγεί ότι το λογισμικό είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο που να συσχετίζει την αξία του κομίστρου με το χαρτονόμισμα που δέχεται, καθώς σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση δεν θα επαρκούσαν τα ρέστα. Ωστόσο δεν παρέχεται ακόμη η δυνατότητα χρήσης χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας για την έκδοση εισιτηρίου.

Την ίδια στιγμή, δεν επαρκούν τα εκδοτικά μηχανήματα ηλεκτρονικού εισιτηρίου για να εξυπηρετήσουν τον όγκο των επιβατών. Σε όλο το δίκτυο των ΣΤΑΣΥ έχουν εγκατασταθεί 300 αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα. Υπάρχουν σταθμοί στους οποίους οι επιβάτες εξυπηρετούνται μόνο από ένα μηχάνημα έναντι 4 ή 6 που εξέδιδαν το χάρτινο εισιτήριο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή