ΕΤΙΚΕΤΕΣ:


Φωτογραφία: ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ: Sebastiao Salgado, Ashaninka, Brazil ©Amazonas Images/Courtesy Peter Fetterman Gallery και Eastern Part of the Brooks Range, Alaska ©Amazonas Images/Courtesy Peter Fetterman Gallery.

// ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ //
Παρατηρητής της «άλλης» Αμερικής  [Έως 2/12/2017]

Η έκθεση του Βραζιλιάνου Sebastiao Salgado (1944-) με τίτλο «Other Americas» στην γκαλερί Peter Fetterman παρουσιάζει μια σειρά 20 φωτογραφιών-ντοκιμαντέρ από τα πρώτα δείγματα δουλειάς του φημισμένου φωτογράφου, ο οποίος αναφέρει ότι τα εφτά χρόνια που πέρασε φωτογραφίζοντας τους διαφορετικούς πολιτισμούς, τις κουλτούρες, τις πεποιθήσεις και τα βάσανα αυτών των ανθρώπων από τις παραλίμνιες πεδιάδες της βορειοανατολικής Βραζιλίας μέχρι τα βουνά της Χιλής, τη Βολιβία, το Περού, τον Ισημερινό, τη Γουατεμάλα και το Μεξικό ήταν σαν ένα ταξίδι σε βάθος εφτά αιώνων. Ήταν μια παρατήρηση σε πολύ αργό ρυθμό –όπως άλλωστε κυλά και ο χρόνος στις περιοχές αυτές– που του αποκάλυψε από νωρίς την οικουμενικότητα του μόχθου.
peterfetterman.com



Φωτογραφία:  ΑΜΒΟΥΡΓΟ: Anita Rée, Stillleben mit Orangenbaum © Christoph Irrgang.

// ΑΜΒΟΥΡΓΟ //
Το τίμημα [Έως 4/2/2018]

Η ρετροσπεκτίβα της Γερμανίδας ζωγράφου «Anita Rée» (1885-1933) στο Kunstalle καλεί το κοινό να ανακαλύψει μια καλλιτέχνιδα που αδικήθηκε στην εποχή της λόγω φύλου και θρησκείας. Με εβραϊκές και νοτιοαμερικανικές ρίζες, είχε παραστάσεις από διαφορετικούς κόσμους, γι’ αυτό  στα έργα της ενσωματώνονται η παράδοση και ο μοντερνισμός, ενώ συχνά καταπιάνεται με ζητήματα ταυτότητας.
hamburger-kunsthalle.de



Φωτογραφία: ΛΟΝΔΙΝΟ: William Holman Hunt, Il Dolce Far Niente © Private collection.

// ΛΟΝΔΙΝΟ //
Δίχως σύγκριση [Έως 02/04/2018]

Μην επιχειρήσετε να δείτε τα έργα της έκθεσης «Reflections: Van Eyck & the Pre-Raphaelites» στην Εθνική Πινακοθήκη συγκρίνοντας τους καλλιτέχνες μεταξύ τους. Ο Φλαμανδός ζωγράφος Van Eyck (1390-1441) ήταν δεξιοτέχνης στη χρήση των χρωμάτων και των λεπτομερειών και άσκησε βαθιά επίδραση πάνω στoυς «Προραφαηλίτες», οι οποίοι ανέπτυξαν υπερβολικό και πομπώδες ύφος.
nationalgallery.org.uk



Φωτογραφία: ΠΑΡΙΣΙ: Anders Zorn, Emma Zorn reading. Zorn museum, Mora, Sweden © DR.

// ΠΑΡΙΣΙ //
Έμφαση στο φως [Έως 17/12/2017]

O Anders Zorn (1860-1920), γνωστός ως ο «Σουηδός ιμπρεσιονιστής», έγινε διάσημος για τα πορτρέτα του και για τα έργα του με σκηνές από γιορτές στην ύπαιθρο, αλλά και για την αισθησιακή αθωότητα των γυμνών του. Στην αναδρομική έκθεση «Anders Zorn» στο Petit Palais παρουσιάζονται διαφορετικές δημιουργικές περίοδοι της ζωής του και αποκαλύπτεται η καλλιτεχνική του ικανότητα να αποτυπώνει το χρώμα και τους τόνους του.
www.petitpalais.paris.fr



Φωτογραφία:  ΜΠΙΛΜΠΑΟ: Anni Albers, City, 1949. © Tim Nighswander/Imaging4Art. © The Josef and Anni Albers Foundation, VEGAP, Bilbao, 2017

// ΜΠΙΛΜΠΑΟ //
Υφαίνοντας την τέχνη [Έως 14/01/2018]

Η αναδρομική έκθεση «Touching Vision» της Γερμανοαμερικανίδας Anni Albers (1899-1994) στο Guggenheim προβάλλει τη δυναμική μιας καλλιτέχνιδας που επέδρασε άμεσα στις επόμενες γενιές. Τα έργα της ξεπέρασαν την τυπική έννοια της χειροτεχνίας, καθώς κατάφερε να αντισταθμίσει τον ρόλο της ζωγραφικής ως δημιουργικής έκφρασης μέσω της κλωστοϋφαντουργίας, συμβάλλοντας στον επαναπροσδιορισμό ενός έργου τέχνης και φέρνοντάς το πιο κοντά στο ευρύ κοινό. Mετά το κλείσιμο της σχολής του Bauhaus, έφτιαξαν με τον σύζυγό της το Black Mountain στις ΗΠΑ, σχολή-ορόσημο για τον βορειοαμερικανικό μοντερνισμό.
guggenheim-bilbao.eus

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ