Είδη σπιτιού, τεχνολογίας, ηλεκτρονικά φαρμακεία, κερδισμένοι της Black Friday

Είδη σπιτιού, τεχνολογίας, ηλεκτρονικά φαρμακεία, κερδισμένοι της Black Friday

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχεδόν καθολική ήταν η συμμετοχή των μικρομεσαίων εμπορικών καταστημάτων στη φετινή Black Friday στις περισσότερες πόλεις της χώρας. Μάλιστα, αν και σε μικρότερο βαθμό από τις λιανεμπορικές αλυσίδες, είδαν την περασμένη Παρασκευή να αυξάνεται όχι μόνον η επισκεψιμότητα, αλλά και οι πωλήσεις τους. Πάντως, δεν είναι λίγοι εκείνοι που φοβούνται ότι ο αυξημένος τζίρος της Black Friday θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθεί τζίρος από τις αγορές των Χριστουγέννων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), στο κέντρο της Αθήνας συμμετείχε το 80%-90% των καταστημάτων, ενώ πέρυσι είχαν λάβει μέρος στην Black Friday σχεδόν αποκλειστικά οι αλυσίδες. Στον Πειραιά το ποσοστό συμμετοχής ανήλθε σε 70% (από 40% πέρυσι), στη Νέα Ιωνία σε 60% (έναντι 10% πέρυσι), στην Κηφισιά σε 80%, ενώ και στο Χαλάνδρι συμμετείχε σχεδόν το 90% των εμπορικών επιχειρήσεων, έναντι 30%-40% πέρυσι. Ανάλογα ποσοστά σημειώθηκαν ακόμη και σε αγορές όπως αυτή του Κερατσινίου, ενώ διαφορετική ήταν η εικόνα στην αγορά του Περιστερίου, όπου συμμετείχε φέτος το 35% των εμπορικών καταστημάτων (έναντι 15% πέρυσι). Στη Γλυφάδα, αντιθέτως, η συμμετοχή στην Black Friday ήταν καθολική.

Υψηλή συμμετοχή αλλά χαμηλές εκπτώσεις είναι η εικόνα που προκύπτει από την αγορά της Θεσσαλονίκης.

Σε ποσοστό 85%-90% διαμορφώθηκε η συμμετοχή και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, όπως η Πάτρα, η Λάρισα, ο Βόλος, η Αλεξανδρούπολη. Από την άλλη, σε πόλεις όπως η Καστοριά, τα Γρεβενά και άλλες η συμμετοχή ήταν πολύ μικρή, της τάξης του 20%, ενώ στην ακριτική Φλώρινα τα εμπορικά καταστήματα απείχαν από τον πολυσυζητημένο αυτόν θεσμό.

Από τα στοιχεία της ΕΣΕΕ προκύπτει ότι τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται σε είδη οικιακού εξοπλισμού και ειδών τεχνολογίας είναι εκείνα που ωφελήθηκαν περισσότερο και εν συνεχεία οι επιχειρήσεις του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης. Επιπλέον, όσες επιχειρήσεις διαθέτουν και ηλεκτρονικό κατάστημα σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα.

Ηλεκτρονικά φαρμακεία

Ειδικά μια κατηγορία καταστημάτων, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, είδαν την Black Friday να αυξάνονται οι πωλήσεις τους κατά 162% σε σχέση με τις υπόλοιπες Παρασκευές του Νοεμβρίου και κατά 150% σε σχέση με μια μέση ημέρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, που μετράει τα μερίδια σε πραγματικό χρόνο μέσω του εργαλείου eRetail Audit, οι παραγγελίες των ηλεκτρονικών φαρμακείων αυξήθηκαν την Black Friday κατά 143%, ενώ το μέσο καλάθι εκείνη την ημέρα ήταν κατά 5 ευρώ μεγαλύτερο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή