Μάρτιο 2018 ο διαγωνισμός PISA

3' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προετοιμάζει τον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ για το 2018, αλλά ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ακόμη να παρουσιάσει –και να υπογράψει πολιτικά– τις αιτίες για την αποτυχία των Ελλήνων μαθητών στον PISA του 2015, στις οποίες κατέληξε η επιτροπή την οποία ο κ. Γαβρόγλου είχε συγκροτήσει τέτοια εποχή. Ο λόγος της απροθυμίας του υπουργού φέρεται να είναι ότι το σχετικό πόρισμα αποδίδει σημαντικό μερίδιο ευθύνης στους εκπαιδευτικούς.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός PISA  (Programme for International Student Assessment) διεξάγεται κάθε τρία χρόνια από το 2000 έως σήμερα και αξιολογεί το επίπεδο των 15χρονων μαθητών στην κατανόηση κειμένου, στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες, με βασικό στόχο να εξεταστεί εάν το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας βοηθά τους μαθητές να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Κάθε φορά δίνεται βάρος σε μία εκ των τριών δεξιοτήτων –για το 2018 σειρά έχει η κατανόηση κειμένου– ενώ προστίθεται και μία νέα– το 2015 εξετάστηκε η δυνατότητα των μαθητών στη συνεργατική επίλυση προβλημάτων και το 2018 θα εξεταστούν οι γνώσεις και ικανότητες των μαθητών να λειτουργήσουν ως πολίτες του κόσμου (σε γνώσεις, π.χ., για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την οικονομία, τις διεθνείς σχέσεις). Στον διαγωνισμό μετέχουν περί τις 70 χώρες-μέλη και μη του ΟΟΣΑ.

Με βάση την εγκύκλιο που έφθασε χθες στα ελληνικά σχολεία, ο επόμενος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 31 Μαρτίου και θα συμμετάσχουν περίπου 7.000 μαθητές από 268 δημόσια και ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια (γενικά και επαγγελματικά). Τα σχολεία έχουν επιλεγεί με στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία ανά αστικότητα.

Εκκρεμότητες

Βεβαίως, εκκρεμεί η δημοσιοποίηση του πορίσματος της επιτροπής για την αποτυχία των Ελλήνων μαθητών στον διαγωνισμό του 2015. Οπως είχε παρουσιάσει η «Κ» στις 21/9, το πόρισμα αναδεικνύει ότι στο ελληνικό σχολείο δεν καλλιεργούνται η δημιουργικότητα, η σύνθεση και η κριτική σκέψη των μαθητών. Το βάρος πέφτει στους εκπαιδευτικούς, η πλειονότητα των οποίων υιοθετεί μετωπική μέθοδο διδασκαλίας και δεν προσαρμόζει το μάθημα στις ανάγκες της εποχής. Δεν φαίνεται, επίσης, να είναι αποτελεσματική η αξιολόγηση των μαθητών, η οποία βασίζεται σε ξεπερασμένη μεθοδολογία.

Ωστόσο, ενώ το πόρισμα υπάρχει στα συρτάρια των αρμοδίων, έως τώρα δεν έχει παρουσιαστεί από τον κ. Γαβρόγλου και την ηγεσία του αρμόδιου ΙΕΠ. Η καθυστέρηση αποδίδεται στην ευθέως αρνητική στάση μερίδας της ΟΛΜΕ, και δη των αριστερών παρατάξεων, απέναντι στον PISA και ευρύτερα στον ΟΟΣΑ.

Ετσι, από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας φέρεται να έχει προκριθεί το πόρισμα, που έχει «πρωτοκολληθεί», να αναρτηθεί μέσα στον Δεκέμβριο στη ιστοσελίδα του ΙΕΠ και εν μέσω χριστουγεννιάτικων εορτών να ξεχαστεί.

Επεισόδια για τις φοιτητικές εστίες

Χρήση χημικών και επίθεση με κλομπ έκαναν χθες τα ΜΑΤ στο υπουργείο Παιδείας κατά φοιτητών που μένουν σε εστίες, όπως κατήγγειλε η παράταξη Μέτωπο Αγώνα Σπουδών (ΜΑΣ) του ΚΚΕ. Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας μετείχαν οι σύλλογοι οικοτρόφων των φοιτητικών εστιών Αθηνών, ΕΜΠ και ΑΣΠΑΙΤΕ από κοινού με το Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού – Ξενοδοχοϋπαλλήλων, τον Σύλλογο ΕΤΕΠ ΕΜΠ και την Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων Εστιών ΕΜΠ, καθώς και μετεγγραφέντες φοιτητές, διεκδικώντας «να ανοίξει άμεσα η σίτιση στις εστίες που εδώ και σχεδόν ένα μήνα έχει διακοπεί, να δοθεί λύση στα προβλήματα που υπάρχουν στις εστίες, όπως η έλλειψη θέρμανσης και ζεστού νερού, να επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυμένοι εργαζόμενοι των εστιών και να γίνουν δεκτές όλες οι μετεγγραφές των παιδιών των εργατικών-λαϊκών οικογενειών, προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», όπως ανέφερε το ΜΑΣ, το οποίο κατήγγειλε την επίθεση των ΜΑΤ κατά των φοιτητών με χημικά και κλομπ. Αποτέλεσμα της επίθεσης ήταν τέσσερις φοιτητές να διακομισθούν στο νοσοκομείο. Την ίδια στιγμή, το αρμόδιο για τη σίτιση και στέγαση ΙΝΕΔΙΒΙΜ παραμένει υπό κατάληψη.

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επίσης, για σήμερα έχει προγραμματισθεί η τελική σύσκεψη για τη δομή τού υπό ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Με βάση την πρόταση για τη συγχώνευση του πανεπιστημίου με τα ΤΕΙ που έχουν έδρα στα νησιά του Ιονίου, η κατεύθυνση συντήρησης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης στη Ζάκυνθο θα «μεταφερθεί» στο αντίστοιχο τμήμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή