ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Κορίτσια για... Οσκαρ κατακτούν τη δόξα στο Χόλιγουντ

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Αριστερά, η νέα σταρ του «Πολέμου των άστρων» Ντέιζι Ρίντλεϊ. Στο κέντρο, η Τζένιφερ Λόρενς δεν έχει πρόβλημα να κρατάει και το Οσκαρ ανάποδα. Δεξιά, η Εμα Στόουν, πανευτυχής, στην περυσινή τελετή απονομής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το Χόλιγουντ είναι τα τελευταία χρόνια γένους θηλυκού: o παραπάνω αφορισμός δεν έχει σχέση με τα μέλη της Ακαδημίας, ούτε με τις κινήσεις περί ισότητας των φύλων στην κινηματογραφική βιομηχανία, παρόλο που οι γυναίκες στις οποίες αναφερόμαστε είναι από τις πρωταγωνίστριες και σε αυτόν τον τομέα. Κυρίως όμως αποτελούν τις λαμπερές εκπροσώπους μιας νέας γενιάς ηθοποιών, οι οποίες, σε αντίθεση με τους άνδρες συναδέλφους τους, διεκδικούν τα πρωτεία και σε ερμηνευτικό επίπεδο, κερδίζοντας κορυφαίες διακρίσεις.

Η Εμα Στόουν και η Τζένιφερ Λόρενς, 29 και 27 ετών αντίστοιχα, έχουν ήδη από ένα βραβείο Οσκαρ στην κατοχή τους και συνολικά άλλες 4 υποψηφιότητες. Το κοινό τις θαυμάζει τόσο για την ομορφιά όσο και για την ιδιαίτερη αύρα που δίνουν στους ρόλους τους.

Οι σπουδαίοι σκηνοθέτες τις «παρακαλούν» να παίξουν στις ταινίες τους. Στον ίδιο δρόμο δείχνει να βαδίζει και η κατά τι μικρότερη ηλικιακά Ντέιζι Ρίντλεϊ, η Βρετανίδα που εκτοξεύτηκε με την επιτυχημένη συμμετοχή της στην αναβίωση του «Πολέμου των άστρων».

Η Εμα Στόουν είναι η αποθέωση της χάρης και της λεπτότητας: μια Οντρεϊ Χέπμπορν του 21ου αιώνα –δεν κάνουμε συγκρίσεις– με πελώρια, εκφραστικά μάτια που δίνουν και τον τόνο των πιο αξιοπρόσεκτων ερμηνειών της. Εχοντας συμμετάσχει σε αρκετά και πολύ καλά φιλμ, η οσκαρική δόξα ήρθε μόλις πέρυσι, δικαίως, με το «La La Land», όπου χορεύει, τραγουδά και γενικώς... διαπρέπει στο πλευρό του Ράιαν Γκόσλινγκ. Φέτος την είδαμε, τελείως αλλαγμένη, στη «Μάχη των φύλων», να υποδύεται τη διάσημη τενίστρια Μπίλι Τζιν Κινγκ, απέναντι στον Στιβ Καρέλ.

Η Τζένιφερ Λόρενς είναι άλλη υπόθεση. Η πιο χυμώδης φιγούρα της συχνά συγκρίνεται με εκείνη της Σκάρλετ Γιόχανσον, ωστόσο η νεαρή Αμερικανίδα δεν έχει ακριβώς το στυλ –ούτε τους ρόλους– της σεξοβόμβας. Αντιθέτως, βασικό χαρακτηριστικό των ερμηνειών της είναι το αβίαστο παίξιμο και η φυσικότητα· συχνά μοιάζει σαν να προβάρει σχολική παράσταση στην κουζίνα του σπιτιού της. Το βραβείο Οσκαρ το πήρε μόλις στα 22 της για τον «Οδηγό αισιοδοξίας», όμως εξαιρετική ήταν στην «Καρδιά του χειμώνα» (όπου συστήθηκε στο ευρύ κοινό), όπως και στο φετινό, απαιτητικότατο «Mother» του Ντάρεν Αρονόφσκι.

Οι πάντες ανυπομονούν να τη δουν ως «Κόκκινο σπουργίτι» στο ομώνυμο κατασκοπικό θρίλερ του Φράνσις Λόρενς, που θα κυκλοφορήσει με το νέο έτος.

Νέο αίμα

Οσο για την Ντέιζι Ρίντλεϊ, εδώ έχουμε να κάνουμε πραγματικά με «νέο αίμα». Σε λίγες μέρες θα την ξαναδούμε με περιβολή εκπαιδευόμενης Τζεντάι, στο επερχόμενο «Επεισόδιο 8» του δημοφιλούς franchise (στην Ελλάδα κυκλοφορεί 14/12), ωστόσο είναι φανερό πως η Βρετανίδα ηθοποιός είναι φτιαγμένη και για τα πιο δύσκολα. Πρόσφατα πήρε μέρος στο κινηματογραφικό «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» του Κένεθ Μπράνα, ενώ μέσα στα προσεχή δύο χρόνια θα την απολαύσουμε σε διάφορους ρόλους, από θρίλερ φαντασίας μέχρι σαιξπηρικές διασκευές. Μην παραξενευτείτε αν η επόμενη τριετία τη βρει κι εκείνη με ένα χρυσό αγαλματάκι ανά χείρας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ