ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Μελάνια Τραμπ ξεκίνησε ως μοντέλο, μετά ως τρίτη σύζυγος ενός δισεκατομμυριούχου και τώρα ως μια σιωπηλή Πρώτη Κυρία στην Αμερική, όπου και έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της ως αντικείμενο θαυμασμού, θα έλεγε κανείς.

Τα αγγλικά δεν είναι η μητρική της γλώσσα. Δεν είναι ίσως ούτε η τρίτη, γεγονός που αποδεικνύει την συγκρατημένη της προσωπικότητα.

Εν πάση περιπτώσει, οι εμφανίσεις της Μελάνια είναι το σήμα κατατεθέν της και απ' ότι φαίνεται δεν προτίθεται να μας δώσει κάτι παραπάνω.


 
Η Μελάνια, με πολύ λιγότερους βοηθούς, από αυτούς που είχαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, στην Ανατολική Πτέρυγα, συνδράμει ακόμη ενεργά στην καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού. Η στάση της δείχνει πως θέλει να έχει το δικαίωμα να παραμένει σιωπηλή, ενώ παράλληλα έχει και το ταλέντο να ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά μιας Πρώτης Κυρίας :  χαμόγελα, κομψά φορέματα, εμφανή θηλυκότητα και μια μη – απειλητική αύρα.   

Κάθε ντύσιμο που κάνει είναι σαν κοστούμι κούκλας. Στο Βατικανό, συνδύασε Dolce & Gabbana με μια μαύρη δαντελένια μαντίλα. Για την φαινομενικά στρατιωτική επίσκεψη του Τραμπ στο Χιούστον, λόγω των καιρικών φαινομένων που έπληξαν την περιοχή, φόρεσε γυαλιά στιλ αεροπορίας μαζί με λαδί bomber jacket. (Οι γόβες στιλέτο που επίσης φόρεσε σε εκείνη την περίσταση έλαβαν έντονες κριτικές.)

Τη Δευτέρα, κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων στολισμών στον Λευκό Οίκο, η Μελάνια φόρεσε ένα λευκό φόρεμα Dior με βολάν μανίκια, όμοιο της σιλουέτας που θα στόλιζε την κορυφή ενός χριστουγεννιάτικου δέντρου. Και πράγματι, ένα παιδί είπε πως η Μελάνια έμοιαζε με άγγελο.

Στις φωτογραφίες, φαίνεται πως η Πρώτη Κυρία της Αμερικής στέκεται ακίνητη μπροστά μια σκάλα με κόκκινο χαλί, ενώ μπροστά της χορεύουν μπαλαρίνες. Έπειτα, περπάτησε σε ένα σκοτεινό χολ στολισμένο με λευκά κλαδιά, που έμοιαζαν με χιλιάδες χέρια έτοιμα να χειροκροτήσουν. Δεν γνωρίζουμε αν όντως αυτό ονομάζεται γιορτινή διακόσμηση για τη Μελάνια, αλλά μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι όταν βρίσκεται στα πλάνα αυτά μοιάζει με μια όμορφη φυλακισμένη ή ακόμη και με κακιά μάγισσα.

Αυτή η ασυνήθιστη σιωπή της, έχει δύο ερμηνείες. Ο χαρακτηρισμός «Ελεύθερη Μελάνια» που έγινε δημοφιλής με την κυκλοφορία της ταινίας «Access Hollywood» - μετά την οποία φόρεσε μια μπλούζα με φιόγκο στο λαιμό – καθώς και η επίσκεψη της στο Βατικανό, που η ίδια έκανε αστεία για το γεγονός ότι είχε ντυθεί σαν χήρα, δείχνουν δύο διαφορετικές πλευρές της. 

Όμως η Μελάνια έχει κατακρίνει και δημόσια τον σύζυγό της, όταν αρνήθηκε να κρατήσει το χέρι του. Μπορεί να μην της αρέσει η ζωή της, όπως πολλοί έχουν πει, αλλά ίσως και να προτιμά να συμπεριφέρεται διαφορετικά κάθε φορά. Ίσως και να είναι απλά απαθής προς την πολιτική ζωή, και να προτιμά τις ιδιωτικές στιγμές, που θα μπορούσε να έχει ένας απλός πολίτης.

Σε αυτές οι χριστουγεννιάτικες φωτογραφίες, κυριαρχεί η άποψη ότι η Πρώτη Κυρία της Αμερικής φαίνεται σαν μια κακιά βασίλισσα. Η εικόνα της Μελάνια να παρακολουθεί σιωπηλά της μπαλαρίνες της να χορεύουν στο στολισμένο διάδρομο, μας κάνει να φανταζόμαστε τον Λευκό Οίκο ως ένα μέρος απειλητικής μαγείας.

Με άλλα λόγια, σαν ένα μέρος που μεταμορφώνεται ανάλογα με τους ηγέτες που κατοικούν εκεί, ένα μέρος όπου οι καρδιές παγώνουν και το χιόνι στολίζει τα γυαλιστερά πατώματα, τις νύχτες που περπατάει η σιωπηλή γυναίκα με το λευκό της φόρεμα.  

Αν και ήταν πρώην μοντέλο αλλά και γυναίκα του Τραμπ τώρα, η Μελάνια είναι πολύ «παγωμένη» στις φωτογραφίες. Δεν λάμπει από χαρά όπως η Ιβάνκα. Και δεν θέλει να μαγέψει τον κόσμο, όπως κάνει η Ιβάνκα.

Αυτή την περίοδο στις φωτογραφίες φαίνεται παράξενη, σαν να αντιγράφει προηγούμενες εκδοχές του εαυτού της. Ένα πρόσφατο βίντεο εγείρει υποψίες για θεωρίες συνωμοσίας ότι δεν είναι αυτή η πραγματική Μελάνια, αλλά μια σωσίας της. 

Είναι δύσκολο από πολλές απόψεις να πούμε ότι η Μελάνια είναι κάτι από όλα όσα συνήθιζε να είναι – μια σωσίας, μια φυλακισμένη νεράιδα, μια αξιόπιστη πρώτη κυρία ή μια κακιά βασίλισσα. Ίσως να μην είναι ούτε ο θύτης αλλά ούτε και το θύμα μιας δυνατής μαγείας – τουλάχιστον δεν είναι κάτι παραπάνω από όλους εμάς, που βλέπουμε τους πάντες να μεταμορφώνονται σε κάτι που δεν αναγνωρίζουμε, και να υπάρχουμε σε ένα κόσμο που έμεις φτιάξαμε, αλλά δύσκολα καταλαβαίνουμε.

Πηγή: Τhe New Yorker, Επιμέλεια: Κατερίνα Σωτηροπούλου

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ