Τρία εκπαιδευτικά εκκρεμή «αγκάθια»

Τρία εκπαιδευτικά εκκρεμή «αγκάθια»

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αύξηση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου των εκπαιδευτικών και η αξιολόγησή τους, καθώς και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ήταν τα θέματα που έθεσαν οι θεσμοί στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου. Τα θέματα αυτά κρίνονται ως πολιτικές βόμβες, καθώς αφορούν τον μεγαλύτερο κλάδο δημοσίων υπαλλήλων, τους εκπαιδευτικούς.

Στο πλαίσιο των πρόσφατων συζητήσεων για την αξιολόγηση των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα, οι θεσμοί στη συνάντησή τους με τον κ. Γαβρόγλου έκαναν λόγο για νέα αύξηση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου των εκπαιδευτικών, ύστερα από εκείνη το 2014. Σήμερα, το ωράριο κλιμακώνεται με βάση τα χρόνια υπηρεσίας και τη θέση του εκπαιδευτικού, από τις 18 ώρες (για τους μεγαλύτερους) έως τις 24 ώρες (για τους νεότερους). Στο τελευταίο μνημόνιο ορίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται μέχρι τον Νοέμβριο του 2017 να υιοθετήσει τον αριθμό των ελάχιστων ωρών διδασκαλίας ανά εκπαιδευτικό και τις αναλογίες μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με βάση τις βέλτιστες πρακτικές στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ. Οι αλλαγές θα ισχύσουν από τη σχολική χρονιά 2018-2019.

Στο ίδιο πλαίσιο φέρεται να εντάσσεται η απόφαση του υπ. Παιδείας να μειώσει τον αριθμό των μαθημάτων που εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς στο Λύκειο (είχε προηγηθεί ανάλογη απόφαση επί Νίκου Φίλη για το Γυμνάσιο), με στόχο να αυξήσει τις ημέρες διδασκαλίας στο σχολικό έτος. Ωστόσο, το μέτρο δεν θεωρήθηκε επαρκές από τους θεσμούς, οι οποίοι μάλιστα φέρεται να ζητούν να αλλάξει και η κατανομή των υποχρεωτικών ωρών, καθώς τώρα οι νεότεροι εκπαιδευτικοί έχουν μεγαλύτερο ωράριο από τους παλαιότερους.

Οι εκπρόσωποι των δανειστών θεωρούν ότι το υπ. Παιδείας ολιγωρεί στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που η διαδικασία έχει ξεκινήσει –έστω και μετ’ εμποδίων– για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν έχουν προχωρήσει ούτε η αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά ούτε και η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης.

Τέλος, οι θεσμοί ζήτησαν να εξεταστεί η αύξηση του ανώτερου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, από 25 στην πρωτοβάθμια και 27 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σήμερα. Βεβαίως, καθώς επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις η περαιτέρω αύξηση του αριθμού κατά 10%, το όριο φθάνει στους 28 και στους 30 μαθητές ανά εκπαιδευτική βαθμίδα αντίστοιχα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή