ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ο ανθός της ελληνικής τέχνης

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

«Η παρέλαση», 2017. Εργο του Νίκου Καλαφάτη (σίδηρος και χρώματα). Από την έκθεση της Alpha Trust στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Επιτομή της συνέργειας και της εξωστρέφειας με κοινό έδαφος την Παιδεία, ό,τι δηλαδή έχει ανάγκη η χώρα, η ομαδική εικαστική έκθεση «Εις την μικρή μου ηλικία» σηματοδοτεί μια ώριμη στιγμή της ελληνικής επιχειρηματικής, εκπαιδευτικής, ερευνητικής και καλλιτεχνικής κοινότητας. Είναι μια ευτυχής διασταύρωση που σημειώθηκε στον νέο εκθεσιακό χώρο της Γενναδείου Βιβλιοθήκης, μια προσθήκη που φέρει πλέον το όνομα «Ιωάννης Μακρυγιάννης» και που, προτού ακόμη εγκαινιαστεί επισήμως, υποδέχθηκε την εικαστική έκθεση, με έργα 72 καλλιτεχνών, που διοργάνωσε η επενδυτική εταιρεία Alpha Trust για τα 30 της χρόνια.

Τι υπάρχει επιπλέον και τι είναι αυτό που καθιστά την έκθεση συμβολικό σημείο μιας συμφιλιωτικής και επί της ουσίας ενεργού χειρονομίας; Η ίδια η ιδέα της έκθεσης και το πλούσιο σε σημασία περιεχόμενό της. Η Αlpha Trust είναι εταιρεία με όχι τυχαία σχέση με τον πολιτισμό, καθώς είναι γνωστή και για την ετήσια έκδοση ενός βιβλιοφιλικού τόμου, συνήθως ανάτυπου, και σχεδόν πάντα πολλαπλώς σημαντικού για τον ελληνισμό της διασποράς ή για την κατανόηση του ελληνικού τόπου. Οταν γιόρτασε τα 20 χρόνια της, το 2007, είχε και πάλι διοργανώσει μια μεγάλη εικαστική έκθεση. Τώρα στην επέτειο των 30 χρόνων, η εταιρεία εμπιστεύθηκε και πάλι την έκθεση στην ιστορικό τέχνης Ιριδα Κρητικού, η οποία, διατηρώντας τον βασικό πυρήνα καλλιτεχνών με μικρές προσθαφαιρέσεις, συγκρότησε έναν εικαστικό κανόνα με πολύ ισχυρές υπογραφές της παραστατικής τέχνης.

Η έκθεση θα παραμείνει επισκέψιμη ώς και το Σάββατο. Μικρή η διάρκεια μεν για ένα εικαστικό γεγονός αυτού του διαμετρήματος, αλλά το θετικό που μένει είναι η ώσμωση και η μέθεξη. Οσοι βρεθήκαμε προχθές στη Γεννάδειο, αναθαρρήσαμε. Ανάμεσα στους ανθρώπους της Βιβλιοθήκης και της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών, στα στελέχη της Alpha Trust και την επένδυσή τους σε καλλιτέχνες που γράφουν τώρα τη σύγχρονη εικαστική ιστορία, και στον ίδιο τον καλλιτεχνικό πυρήνα, την Ιριδα Κρητικού, που εμπνεύστηκε το θέμα ενός αλφαβηταρίου μνήμης (από μια φράση του Μακρυγιάννη), και τους πολλούς ζωγράφους και γλύπτες που ήταν παρόντες στα εγκαίνια, υπήρχε μια ζείδωρη κυκλοφορία ευφρόσυνου πνεύματος. Διόλου αυτονόητου και καθ’ όλα πολύτιμου.

Η ίδια η έκθεση, όπως επεσήμαναν οι συντελεστές, η διευθύντρια της Γενναδείου, δρ Μαρία Γεωργοπούλου, αλλά και o διευθύνων σύμβουλος της Alpha Trust, Χρ. Αίσωπος, είναι μια κίνηση εξωστρέφειας αλλά και εμπιστοσύνης προς τους σύγχρονους Ελληνες καλλιτέχνες. Μια έκθεση που, όπως γράφει στον κατάλογο ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και συγγραφέας Φαίδων Ταμβακάκης, «ευχόμαστε να αποτελέσει παράδειγμα και σχολείο για όλους μας και να γιορτάσουμε ξανά εδώ το 2027 σε μια χώρα που να έχει ξεπεράσει τα προβλήματα του παρελθόντος και που μάχεται με αυτοπεποίθηση απέναντι στα οικουμενικά προβλήματα».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ