Απόστολος Λακασάς ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Ωρες εκπαιδευτικών με το ρολόι Γαβρόγλου

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πολύ θυμό έβγαλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου διότι «σύρθηκε» από την τρόικα να συμφωνήσει στην τήρηση της υποχρέωσης των εκπαιδευτικών να παραμένουν στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα.

Στο τέλος υπενθύμισε ότι η ρύθμιση είχε ψηφισθεί από το 1985, ελπίζοντας να απεκδυθεί την ευθύνη επαναφοράς της. «Για όσους ενδεχομένως να μην το ξέρετε, ισχύει από το 1985. Τελεία και παύλα», δήλωσε.

Μήπως αρνείται ιδεολογικά να εκδώσει εφαρμοστική εγκύκλιο για διάταξη ψηφισθείσα επί ΠΑΣΟΚ; Οχι. Με την εμφανή πρόθεσή του να βάλει τέλος στη συζήτηση, ο κ. Γαβρόγλου στρουθοκαμηλίζει, παρότι η επαναφορά της ρύθμισης αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητήσουμε για τη λειτουργία του ελληνικού σχολείου με σοβαρότητα.

Η ύπαρξη ενός ελάχιστου χρόνου υποχρεωτικής παρουσίας των εκπαιδευτικών στο σχολείο είναι στο πλαίσιο των εργασιακών υποχρεώσεών τους. Βέβαια, θα μου πείτε, δεν είναι ο πρώτος νόμος που δεν εφαρμόζεται. Ωστόσο, εάν η πολιτεία διαφωνεί με το 30ωρο, ας το μειώσει.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η διδασκαλία δεν είναι βιομηχανική εργασία και άρα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με όρους παραγωγής σε ένα εργοστάσιο. Ακούγεται, μάλιστα, το επιχείρημα ότι, σύμφωνα με την UNESCO, κάθε ώρα διδασκαλίας αντιστοιχεί σε τέσσερις ώρες γραφείου. Εάν αυτό συμβαίνει, μπορούμε να οδηγηθούμε στην απλή εξίσωση ότι ένας εκπαιδευτικός με 20 υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα κάνει δουλειά 80 ωρών γραμματειακής υποστήριξης. Τι επιθυμούν όσοι προτάσσουν την εκτίμηση της UNESCO; Να μην υπάρχει καθόλου υποχρεωτικό ωράριο; Στην άλλη όχθη, γονείς παρατηρούν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν εργάζονται όπως θα όφειλαν, ενώ έχουν μεγάλα διαστήματα διακοπών (καλοκαίρι, Χριστούγεννα, Πάσχα). Σαφώς και είναι λάθος η όποια ισοπεδωτική λογική για τον μόχθο των εκπαιδευτικών. Αλλά, είναι λάθος επίσης να προσποιούμαστε ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Και γι’ αυτά ευθύνονται και οι εκπαιδευτικοί (π.χ., δεν υπάρχουν «κοπανατζήδες»;).

Ο Κώστας Γαβρόγλου επιθυμεί να χαϊδέψει τα... αυτιά ενός συστήματος στρεβλού, χάνοντας έτσι μια ευκαιρία να μπει στην ουσία ενός προβλήματος. Ή, έστω, να φτιάξει μια επιτροπή διαλόγου...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ