Ατζέντα

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Ατζέντα-1

Φωτογραφία: ΛΟΝΔΙΝΟ: 1. Scythian horseman by Institute for Archaeology and Ethnography of the Siberian Department of the Russian Academy of Sciences. 2. Gold panther © The State Hermitage Museum, St Petersburg, 2017. © V Terebenin

// ΛΟΝΔΙΝΟ //

Επιβίωση στη Σιβηρία [Έως 14/02/2018]

Οι Σκύθες ήταν νομαδικές φυλές πολεμιστών που ταξίδευαν μεταξύ 900 και 200 π.Χ. από τη νότια Ρωσία προς την Κίνα και τη βόρεια Μαύρη Θάλασσα. Στην έκθεση «Scythians: warriors of ancient Siberia» στο British Museum παρουσιάζονται αρχαιολογικά ευρήματα που διατηρήθηκαν στο σιβηρικό ψύχος για 2.500 χρόνια και αφηγούνται την ιστορία των εξαιρετικών αυτών ιππέων και πολεμιστών μέσα από 200 αντικείμενα – ανάμεσά τους γούνινα ενδύματα, αξεσουάρ για τα άλογα, κοσμήματα, όπλα, πανοπλίες, ασπίδες κ.λπ. Μέσα στους τάφους βρέθηκαν επίσης καλά διατηρημένοι σπόροι κάνναβης, που χρησιμοποιούνταν σε ένα τελετουργικό που περιλάμβανε την εισπνοή καπνού. Ο Ηρόδοτος περιέγραφε πώς οι Σκύθες έκαναν αυτές τις εισπνοές για καθαρισμό ή για ανακούφιση από τον πόνο. Μια ανακατασκευή δείχνει στο κοινό ένα αρχαίο μαγκάλι με τους σπόρους και μια βάση που θυμίζει μικροσκοπική σκηνή και βοηθούσε στη διαδικασία.

britishmuseum.org


Ατζέντα-2

Φωτογραφία: ΦΑΕΝΖΑ: Achille Calzi, Piatto con rapaci, 1919 © Collezione MIC Faenza

// ΦΑΕΝΖΑ //

Πολυεπίπεδη τέχνη [Έως 07/01/2018[

To Διεθνές Μουσείο Κεραμικής παρουσιάζει την έκθεση «Tra Simbolismo e Liberty. Achille Calzi», που αφορά την επίδραση που άσκησε ο Achille Calzi (1873 -1919), ώστε οι τέχνες της Φαένζα να επηρεάσουν τις σύγχρονες τάσεις του διεθνούς μοντερνισμού, είτε λέγονταν γαλλική Art Nouveau είτε γερμανικό Jugendstil ή Liberty στην Ιταλία.

micfaenza.org


Ατζέντα-3

Φωτογραφία: ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ: YayoiKusama,INFINITYMIRROREDROOM-LET’S SURVIVE FOR EVER, 2017 © YayoiKusama.Courtesy of DavidZwirner, ΝΥ, OtaFineArts, Tokyo

// ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ //

Πέρα από τα όρια [Έως 22/12/2017]

Η γκαλερί David Zwirner παρουσιάζει την έκθεση «Festival of Life» της Γιαπωνέζας Yayoi Kusama (1929-), με έργα από τη σειρά «My Eternal Soul», νέα γλυπτά λουλούδια μεγάλης κλίμακας, ένα περιβάλλον με τα χαρακτηριστικά «πουά» σχέδιά της, δύο Infinity Mirror Rooms κ.ά. Η δουλειά της Kusama, ουτοπική και ταυτόχρονα με αισθητική αντίληψη, συνδυάζει ζωγραφική, γλυπτική, performance, μόδα, ντιζάιν κ.λπ. Η avant-garde εικαστικός κατάφερε να σπάσει τα παραδοσιακά όρια ανάμεσα σε καλλιτέχνη, δουλειά και θεατή, εξερευνώντας τη μορφή και τον χώρο. Το προσωπικό ύφος της, εξάλλου, της επιτρέπει να έχει μια μοναδική σύνδεση με το κοινό της.

davidzwirner.com


Ατζέντα-4

Φωτογραφία:  ΛΕΙΨΙΑ: Ganther Uecker, Aus dem Werkzyklus Huldigung an Hafez π 2016, Kunstverlag Till Breckner. © Ivo Faber

// ΛΕΙΨΙΑ //

Εικόνες με ρυθμό [Έως 07/01/2018]

Τα 42 έργα του Günther Uecker (1930-) που παρουσιάζονται στην έκθεση «Homage to Hafez» στο Druckkunst μεταφράζουν σε εικόνες με ρυθμό στίχους του Πέρση ποιητή Χαφέζ. O πιο αναγνωρισμένος σύγχρονος Γερμανός καλλιτέχνης δουλεύει πάνω σε τέτοιες «μεταμορφώσεις» από τα 1970s, ζητώντας μας να επαναστοχαστούμε πάνω στις αντιλήψεις μας για τους ξένους πολιτισμούς, μα κυρίως να δούμε τους πραγματικούς δεσμούς ανάμεσα στις κουλτούρες του κόσμου.

druckkunst-museum.de


Ατζέντα-5

Φωτογραφία: ΒΙΕΝΝΗ: Robert Auer, Portrait of the artist’s wife with muff, 1902. © Private collection

// ΒΙΕΝΝΗ //

Δυνατές επιρροές [Έως 18/02/2018]

Γύρω στο 1900 υπήρξε αλληλεπίδραση στον τομέα των τεχνών ανάμεσα στις πόλεις της Αυστροουγγαρίας. Η έκθεση «Challenge of Modernity: Vienna and Zagreb around 1900» στο Belvedere παίρνει ως παράδειγμα τη Βιέννη και το Ζάγκρεμπ, παρουσιάζοντας έργα καλλιτεχνών που σπούδασαν στη Βιέννη και επηρεάστηκαν κυρίως από τον ζετσεσιονισμό, επιδρώντας έντονα στην πολιτιστική ζωή του Ζάγκρεμπ.

belvedere.at

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή