Διαπεραστικό, το βλέμμα της Μαρίας Κάλλας στα μεταλλικά μωσαϊκά πορτρέτα ακολουθούσε τους επίσημους προσκεκλημένους στην Αίθουσα Πορτογαλίας, στο κτίριο της Γεωγραφικής Εταιρείας της Λισαβόνας. Χειροποίητα ψηφιδωτά γλυπτά, τα χαρακτηριστικά έργα του καλλιτέχνη Νίκου Φλώρου, αναπολούσαν την «απόλυτη» σοπράνο 40 χρόνια από τον θάνατό της. «Δεν θέλω να πω πολλά για τα έργα αυτά, αλλά να μιλήσουν τα συναισθήματα εκείνων που θα τα δουν», έλεγε ο ίδιος στις 30 Νοεμβρίου, λίγη ώρα αφού είχε παραλάβει το χρυσό παράσημο της Ακαδημίας Γραμμάτων και Τεχνών της πόλης.

Η ντίβα παραμένει σταθερή πηγή συναισθημάτων και έμπνευσης για τον Φλώρο, που εν προκειμένω την «ερμηνεύει» μέσα από έναν ρόλο-ταυτότητα, την τραγική Μήδεια. Δημιουργικό άξονα αποτελεί και ο μύθος των Αργοναυτών, των αρχαίων ταξιδευτών, οι οποίοι στη Λισαβόνα «συναντούν» τους μεγάλους Πορτογάλους θαλασσοπόρους εξερευνητές. 

Η έκθεση «Μαρία Κάλλας–Μήδεια–Αργοναύτες», που διαρκεί μέχρι τον Ιανουάριο, σηματοδοτεί επίσης και την «επιστροφή» της Κάλλας στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, 59 χρόνια μετά από μία από τις ιστορικότερες εμφανίσεις της στη σκηνή, ως Βιολέττα στην «Τραβιάτα» του Βέρντι.

Στο μεταξύ, φτιαγμένα από κομματάκια αναλώσιμου αλουμινίου από κουτιά αναψυκτικών, τα έργα του Φλώρου «συνεχίζουν» μια πολιτιστική διπλωματία που ο καλλιτέχνης προωθεί μέσα από διεθνείς ατομικές εκθέσεις. Στη Λισαβόνα, η παρουσίαση πραγματοποιείται με τη σημαντική συμβολή του Ινφάντε Μιγκέλ, Δούκα του Βιζέου, και την καλλιτεχνική επιμέλεια των Βίτορ Εσκουδέρο και Αριστοτέλη Καραντή.
 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ