Matter Of class

ΜATTER OF CLASS

Η ελληνική εκπαίδευση αποτελεί υπόδειγμα ... γραφειοκρατίας!

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η ελληνική εκπαίδευση αποτελεί υπόδειγμα ... γραφειοκρατίας! Και το υποδηλώνει με κάθε ευκαιρία το υπουργείο Παιδείας μέσα από τις εγκυκλίους του προς τα σχολεία. Πλέον πρόσφατη, η εγκύκλιος για τα προγράμματα ξεναγήσεων που υλοποιεί το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών (ΟΑΚΑ) «ΣΠΥΡΟΣ ΛΟΥΗΣ». Ούτε λίγο ούτε πολύ, η εγκύκλιος ορίζει κατά γράμμα τις κινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα να είναι απορίας άξιο εάν απαιτείται άδεια ... υπουργού για την επίσκεψη μαθητή στο κυλικείο ή την ... τουαλέτα.

Συγκεκριμένα, το ΟΑΚΑ πραγματοποιεί δύο προγράμματα για τους μαθητές των σχολείων. Το πρώτο είναι ξενάγηση στο κεντρικό στάδιο που γνωρίζουμε οι περισσότεροι από τις τηλεοπτικές μεταδώσεις αγώνων. Το δεύτερο είναι ξενάγηση στο Κεντρικό-Μπάσκετ-Κολυμβητήριο ή εναλλακτικά ποδηλατοδρόμιο.

Ιδού, πως τα περιγράφει η εγκύκλιος: «Η υποδοχή των σχολείων πραγματοποιείται στην αίθουσα Τύπου του Κεντρικού Σταδίου και στην συνέχεια οι μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν στην αίθουσα συνεντεύξεων την προβολή ενός DVD διάρκειας 17 λεπτών παραγωγής της κρατικής τηλεόρασης με όλες τις σημαντικές αθλητικές και πολιτιστικές στιγμές του ΟΑΚΑ από την θεμελίωσή του το 1980 μέχρι και σήμερα. Η διάλεξη εκτείνεται από τις σημαντικές στιγμές του χώρου μέχρι την ιστορικότητά του, τις ανακαλύψεις της αρχαιολογικής σκαπάνης, τις Ολυμπιακές αξίες και την δύναμη που ο αθλητισμός ως κοινωνικό αγαθό μπορεί να προσφέρει στα νιάτα, αλλά και στον πληθυσμό γενικότερα όλης της χώρας. Αξίες που έχουν να κάνουν με την δύναμη του ονείρου, την σημασία της προσπάθειας, την υπερπήδηση κάθε μορφής εμποδίων και αμφισβήτησης, την θέση στόχων και την τελική πραγματοποίηση της υπέρβασης που κάθε νέο παιδί και άνθρωπος επιδιώκει σε κάθε μορφή της ζωής του, προσωπική, επαγγελματική, αθλητική και κοινωνική.

Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα μετά την ολοκλήρωση του Α ́ Προγράμματος να επισκεφθούν το Κεντρικό Ολυμπιακό στάδιο επιλέγοντας και το Β ́ Πρόγραμμα και να ξεναγηθούν επιπλέον στο Κλειστό Γήπεδο του Μπάσκετ, το Κολυμβητήριο, το Ποδηλατοδρόμιο. Προσφέρεται εναλλακτικά, η δυνατότητα επίσκεψης, κυρίως από Επαγγελματικά Λύκεια ή Πανεπιστήμια, συγκεκριμένων χώρων του Σταδίου, όπως: Κέντρο Antidoping Control, ΕΚΑΕ- Εργομετρικό Κέντρο Αθλητικών Ερευνών, Μηχανολογικές Εγκαταστάσεις σε συνεργασία με το Τμήμα Η/Μ του Ολυμπιακού Σταδίου».

Η περιγραφή παραπέμπει στην επίσης τραγελαφική εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο παιδείας για την 4η Πανελλήνια Ημέρα σχολικού αθλητισμού, τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017. «Στις 8:30 π.μ. στον προαύλιο χώρο κάθε σχολικής μονάδας ανά τάξεις και με τις αντίστοιχες προτεινόμενες μπάλες (Δημοτικό: Α΄& Β΄ τάξεις μπαλόνι, Γ΄& Δ΄ τάξεις αερόμπαλα, Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις μαλακιά μπάλα πετοσφαίρισης, Γυμνάσιο & Λύκειο: μπάλα πετοσφαίρισης) καλούνται οι μαθητές/ τριες κρατώντας τη μπάλα ψηλά να την εναλλάσσουν, δίνοντας πάσες ο ένας στον άλλον και μετρώντας παράλληλα τις επιτυχημένες προσπάθειες. Σε περίπτωση πτώσης της μπάλας αρχίζει το μέτρημα από την αρχή. (Η διάρκεια της δράσης ορίζεται στα 5 λεπτά)»! έλεγε το υπουργείο στους εκπαιδευτικούς.

Δεν είναι ιδιοτροπία της αρμόδιας Διεύθυνσης Αθλητισμού να ορίζουν με λεπτομέρεια τα όσα εισηγείται να γίνουν στα ελληνικά σχολεία.Το περιεχόμενο των εγκύκλιων αποτυπώνει ευρύτερα την γραφειοκρατική αντίληψη που επικρατεί στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, με τους εκπαιδευτικούς να είναι εν μέρει ευθυνόφοβοι, εν μέρει αδιάφοροι. Την ίδια στιγμή, το υπερσυγκεντρωτικό υπουργείο τα ορίζει όλα στη λογική «είπα και ελάλησα, αμαρτία ουκ έχω»!

Όλοι κάνουν τη γραφειοκρατική δουλειά τους, τηρούν τους τύπους γιατί, ίσως, η αναζήτηση της ουσίας απαιτεί μόχθο.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ