ΕΛΛΑΔΑ

Στην ΕΛ.ΑΣ. η ασφάλεια μετρό - ΗΣΑΠ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Η επισκευή επικυρωτικών μηχανημάτων διαρκεί περίπου πέντε ημέρες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η ΕΛ.ΑΣ. θα αναλάβει το επόμενο διάστημα τη φύλαξη των σταθμών του μετρό και των ΗΣΑΠ. Αυτό ανακοίνωσαν χθες οι κ. Χρήστος Σπίρτζης και Νίκος Τόσκας, στο περιθώριο κοινής συνέντευξης Τύπου για υπόθεση απάτης εις βάρος του ΟΣΕ, που εξιχνίασε η οικονομική αστυνομία. Το σχέδιο που έχει επεξεργαστεί το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., σε συνεργασία με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, προβλέπει ότι 200 αστυνομικοί θα αποσπαστούν από τα σημερινά καθήκοντά τους και θα διατεθούν στη φύλαξη των σταθμών μετρό και ηλεκτρικού. Σύμφωνα με αξιωματούχους του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η αλλαγή στο υφιστάμενο δόγμα επιβάλλεται από κενά που εντοπίστηκαν στην ασφάλεια του δικτύου σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό επιβατών που διακινούνται καθημερινά με τα συγκεκριμένα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επιπλέον, με την αντικατάσταση των ιδιωτικών εταιρειών φύλαξης από ενστόλους πρόκειται να εξοικονομηθεί κονδύλι ύψους 4 εκατ. ευρώ από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Μεταφορών. Μέρος του ποσού αναμένεται να «επιστραφεί» με τη μορφή παροχών στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όπως για παράδειγμα με τη δυνατότητα δωρεάν μετακινήσεων του αστυνομικού προσωπικού.

Εξάλλου, το προχθεσινό περιστατικό βανδαλισμού του εξοπλισμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον σταθμό «Πανεπιστήμιο» έφερε και πάλι στο προσκήνιο το σοβαρό και χρονίζον πρόβλημα της ασφάλειας στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού. Η επισκευή των επικυρωτικών μηχανημάτων διαρκεί περίπου πέντε ημέρες και καθώς δεν υπάρχει στον εν λόγω σταθμό ούτε ένα επικυρωτικό μηχάνημα (καταστράφηκαν όλα από τους βανδαλισμούς) για να εξυπηρετήσει τους επιβάτες, αυτοί επιβιβάζονται δωρεάν.

Ο εξοπλισμός του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχει ήδη υποστεί βανδαλισμούς πολλάκις, καθυστερώντας μάλιστα την έναρξη εφαρμογής του συστήματος. Μέχρι την πλήρη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, την επισκευή τους αναλαμβάνει η ανάδοχος εταιρεία, η οποία με τη σειρά της αποζημιώνεται από την ασφαλιστική εταιρεία. Η ασφάλιση όμως που καλύπτει το έργο προβλέπει ότι η ανάδοχος κοινοπραξία θα βαρύνεται έως του ποσού των 65.000 ευρώ ετησίως για την αποκατάσταση παρόμοιων ζημιών, ενώ το επιπλέον ποσό θα πρέπει να αποζημιώνει η αναθέτουσα αρχή, δηλαδή ο ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών). Σημειώνεται ότι το κόστος κάθε μιας από τις 800 πύλες που τοποθετούνται στις εισόδους των σταθμών για την ακύρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ανέρχεται στις 5.000 ευρώ. Τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις στην πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου παραμένουν, με τους χρήστες να αδυνατούν να προμηθευτούν ορισμένους τύπους ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τα αυτόματα μηχανήματα (π.χ. μειωμένα). Μέχρι χθες είχαν εκδοθεί συνολικά 390.000 προσωποποιημένες κάρτες χωρίς όμως να έχουν ενεργοποιηθεί όλες. Και αυτό, γιατί δεν έχουν κλείσει ακόμη οι πύλες εισόδου - εξόδου σε όλους τους σταθμούς.

Οι μπάρες κλείνουν με αργούς ρυθμούς, με τις έως τώρα σκέψεις να θέλουν τον επόμενο σταθμό που θα «κλείσει» να είναι η «Αγία Μαρίνα». Μέχρι στιγμής κλειστές μπάρες βρίσκει κανείς στους σταθμούς «Αεροδρόμιο», «Δουκ. Πλακεντίας», «Αιγάλεω», «Ελαιώνας», «Αγιος Δημήτριος», «Αγιος Αντώνιος». Ενδεικτικό της αποτελεσματικότητας του μέτρου είναι το γεγονός ότι ο κλειστός σταθμός «Δουκ. Πλακεντίας» εμφανίζει περισσότερες επικυρώσεις εισιτηρίων απ’ ό,τι οι δύο κεντρικότεροι σταθμοί της πόλης «Ομόνοια» και «Σύνταγμα». Ωστόσο, κλειστές μπάρες συνεπάγεται συνωστισμός στα αυτόματα εκδοτήρια, τα οποία εξακολουθούν να εμφανίζουν καθυστερήσεις στην έκδοση εισιτηρίων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ