Η πτώση των πωλήσεων έφερε καθίζηση για τη μετοχή της H&M

Η πτώση των πωλήσεων έφερε καθίζηση για τη μετοχή της H&M

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H απροσδόκητη πτώση πωλήσεων της σουηδικής πολυεθνικής ρούχων H&M το τρίμηνο που έληξε τον Νοέμβριο εντείνει τις πιέσεις στη διοίκησή της για αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο. Αναλυτές της αγοράς μιλούν για σκληρή μάχη μεταξύ των κολοσσών στο παγκόσμιο λιανικό εμπόριο, όπου σήμερα υπερισχύει η ισπανική Inditex, μητρική της αλυσίδας ρούχων Zara.

Την Παρασκευή, η μετοχή της H&M διολίσθησε κατά 15%, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009. Eίναι η πρώτη φορά που καταγράφεται πτώση πωλήσεων σε ετήσια βάση μετά τη δημόσια εγγραφή του σουηδικού ομίλου στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης το 1974. Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 4%, στις 50,4 δισ. σουηδικές κορώνες ή περίπου 5 δισ. ευρώ, σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Ο όμιλος πια επιταχύνει την αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων του. Δρομολογεί το κλείσιμο περισσότερων καταστημάτων και το άνοιγμα λιγότερων απ’ όσα σχεδίαζε νωρίτερα, επισημαίνει το πρακτορείο Reuters. Η H&M δεν προσδιόρισε σε ποια καταστήματα θα μπει λουκέτο. Πληροφορίες στον βρετανικό Τύπο θέλουν ένα από αυτά να είναι το κατάστημα στην Οξφορντ Στριτ, έναν από τους πιο εμπορικούς δρόμους του Λονδίνου.

H H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος ρούχων στον κόσμο, υπέκυψε στον ανταγωνισμό της Inditex, η οποία φαίνεται να έχει προσαρμοστεί καλύτερα στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών και ειδικότερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αναλυτές επισημαίνουν ότι η Inditex διαθέτει πολύ πιο ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της και έτσι μπορεί να προσαρμόζεται ταχύτερα στις εναλλασσόμενες τάσεις της ζήτησης.

«Αχίλλειος πτέρνα» της H&M θεωρείται το γεγονός ότι δεν έχει προσαρμοστεί με μεγάλη ευκολία στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως η Zara. Αυτός είναι ο λόγος που αποφάσισε η διοίκηση να διαθέσει τα προϊόντα της μέσα από την κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Tmall, θυγατρική του κολοσσού Alibaba. «Ημαστε πολύ ικανοποιημένοι που τα προϊόντα μας θα είναι ακόμα περισσότερο διαθέσιμα στην Κίνα», δήλωσε ο Καρλ Γιόχαν Πέρσον, διευθύνων σύμβουλος της H&M. «Η Τmall συμπληρώνει με ιδανικό τρόπο τα καταστήματα που διαθέτουμε στη χώρα», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Από τις αρχές του έτους, η μετοχή της H&M έχει χάσει το ένα τρίτο της αξίας της, αντανακλώντας τον προβληματισμό που έχουν εδώ και καιρό οι επενδυτές για την πορεία του ομίλου. Ενα σημάδι ανησυχίας είναι ότι τα αποθέματα της H&M αυξάνονται την τελευταία διετία, που σημαίνει ότι τα προϊόντα της δεν απορροφούνται τελευταία από την αγορά όσο πριν. Η αιφνίδια πτώση των τριμηνιαίων πωλήσεων της H&M συνέβη όταν οι αναλυτές της αγοράς έτρεφαν ήδη συντηρητικές προβλέψεις. «Οι προσδοκίες ήταν εξαρχής χαμηλές, καθώς ο Οκτώβριος ήταν εξαιρετικά δύσκολος για την αγορά», σχολίασε ο Μάικλ Γουίλσον, αναλυτής στην Berenberg Bank, στο πρακτορείο Bloomberg. Χαμηλότερη αύξηση των πωλήσεων, αλλά όχι πτώση, ανακοίνωσε η Inditex για το τρίμηνο που έληξε Οκτώβριο, αλλά οι ρυθμοί αποκαταστάθηκαν τον Νοέμβριο, χωρίς να εκδηλώνεται από την εταιρεία ανησυχία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή