ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σήμερα αποφασίζει το Ευρωδικαστήριο αν η Uber είναι εφαρμογή ή εταιρεία ταξί

BLOOMBERG, REUTERS

Η απόφαση έχει μείζονα σημασία για την Uber και τον κλάδο της ψηφιακής οικονομίας του διαμοιρασμού εν γένει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η σημερινή ημέρα έχει ιδιαίτερη σημασία για την αμφιλεγόμενη Uber, η οποία μέσω εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα συνδέει οδηγούς οχημάτων με δυνητικούς πελάτες σε όλο τον κόσμο. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναμένεται να αποφανθεί αν η Uber είναι διαδικτυακή εταιρεία ή εταιρεία ταξί, η οποία παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς σε αστικά κέντρα. Η απόφασή του έχει μείζονα σημασία όχι μόνον για την ίδια την Uber, πράγμα αυτονόητο, αλλά και για τον κλάδο της ψηφιακής οικονομίας του διαμοιρασμού εν γένει. Κατά την άποψη της Uber όσον αφορά τη λειτουργία της, είναι μια πλατφόρμα που συνδέει επιβάτες με ανεξάρτητους οδηγούς και όχι μια εταιρεία με επαγγελματίες αυτοκινητιστές που κάνουν μεταφορές. Με αυτό το σκεπτικό, η Uber δεν μπορεί να υπαχθεί στο κανονιστικό πλαίσιο των εταιρειών ταξί.

Αντίκτυπος

Μια απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ότι η Uber είναι εταιρεία μεταφορών δεν θα αλλάξει άμεσα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί. Ωστόσο θα δώσει το πράσινο φως στις τοπικές και εθνικές ρυθμιστικές αρχές στην Ευρώπη να αντιμετωπίσουν την Uber όπως περίπου και μια παραδοσιακή εταιρεία με ταξί. Αυτό σημαίνει ότι θα υποχρεωθεί με τη σειρά της να συνταχθεί με όσα προβλέπονται για τις ανταγωνίστριές της, όπως, για παράδειγμα, την υποχρέωση να εκδίδει ειδικές άδειες για τα οχήματά της, να τα ασφαλίζει ως επαγγελματικά κ.λπ. Πιθανώς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο να αποφανθεί ότι η αμερικανική Uber είναι μια εταιρεία που συνδυάζει την οικονομία με την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς.

Η νομοθεσία της Ε.Ε. προστατεύει τις ψηφιακές υπηρεσίες από υπερβολικές περιοριστικές ρυθμίσεις. Παράλληλα, οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών οφείλουν να ενημερώνουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν τυχόν υπάρξουν ρυθμίσεις, ώστε να μην κάνουν διακρίσεις εις βάρος των ψηφιακών υπηρεσιών. Από την άλλη πλευρά, στην Ευρωπαϊκή Ενωση οι υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και φορτίου υπόκεινται σε έλεγχο και ρύθμιση από τις εθνικές και τις τοπικές αρχές. Υπό αυτό το πρίσμα δεν προβλέπεται και κάποια πανευρωπαϊκή εποπτεία του κλάδου.

Οπως υπογράμμισε εκπρόσωπος της Uber, «η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου δεν θα επιφέρει αλλαγές στο πώς λειτουργούμε στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε., όπου ακολουθούμε τη νομοθεσία περί μεταφορών. Οπως δήλωσε ο νέος μας διευθύνων σύμβουλος Ντάρα Κοσροσάχι, είναι ενδεδειγμένο να τίθενται υπό ρύθμιση υπηρεσίες όπως αυτές της Uber. Θέλουμε να συνεργαστούμε με τις ευρωπαϊκές πόλεις και να εξασφαλίσουμε στους πολίτες ότι με το πάτημα ενός κουμπιού θα μετακινούνται με ασφάλεια και με αξιοπιστία». Τέλος, επισημαίνεται ότι σύμβουλος του Δικαστηρίου τον Μάιο πρότεινε η Uber να εκλαμβάνεται ως πάροχος υπηρεσιών μεταφοράς, εφόσον προσφέρει πολύ περισσότερα από τη διασύνδεση οδηγών - επιβατών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ