ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ολα τα λεφτά του κόσμου **½
ΘΡΙΛΕΡ (2017)
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ
Ερμηνείες: Μισέλ Γουίλιαμς, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Κρίστοφερ Πλάμερ, Τσάρλι Πλάμερ

Από περιπέτεια πέρασε η μεγάλη χολιγουντιανή παραγωγή της εβδομάδας. Στο «Ολα τα λεφτά του κόσμου», ο Ρίντλεϊ Σκοτ είδε έναν εκ των βασικών πρωταγωνιστών του, τον Κέβιν Σπέισι να αποκλείεται από την ταινία (λόγω του γνωστού σκανδάλου) ένα μόλις μήνα πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία κυκλοφορίας. Οι σκηνές του Σπέισι προφανώς ξαναγυρίστηκαν και μονταρίστηκαν, με τον Κρίστοφερ Πλάμερ να αναλαμβάνει τον ρόλο του αντικαταστάτη. Πριν από μια εβδομάδα ο 88χρονος Πλάμερ κέρδισε μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του ως Τζον Πολ Γκέτι, του γνωστού Αμερικανού μεγιστάνα, που πλούτισε χάρη στην εκμετάλλευση πετρελαιοπηγών.

Η ταινία του Σκοτ, ωστόσο, δεν αποτελεί (μόνο) βιογραφία του. Αντιθέτως, ιστορεί την πραγματική υπόθεση της απαγωγής του εγγονού του, στη Ρώμη το 1973, η οποία τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας και έμεινε σχεδόν θρυλική εξαιτίας της στάσης που εκείνος κράτησε. Με λίγα λόγια, ο πλουσιότερος τότε άνθρωπος του κόσμου αρνήθηκε να πληρώσει τα λύτρα των 17 εκατομμυρίων δολαρίων που αρχικά ζήτησαν οι απαγωγείς. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, παρακολουθούμε την απεγνωσμένη προσπάθεια της μητέρας (Μισέλ Γουίλιαμς) του 16χρονου παιδιού να πείσει τον δύστροπο πεθερό της, με τη βοήθεια ενός ανέλπιστου συμμάχου (Μαρκ Γουόλμπεργκ). Ο Ρίντλεϊ Σκοτ σκηνοθετεί με τη συνηθισμένη του μεγαλοπρέπεια, δημιουργώντας μερικές εξαιρετικές σεκάνς και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την υπέροχη φωτογραφία του Ντάριους Βόλσκι. Το σενάριο, ωστόσο, που έχει στη διάθεσή του –είναι του Ντέιβιντ Σκάρπα, βασισμένο στο βιβλίο του Τζον Πίρσον– έχει αρκετά αδύναμα σημεία, με βασικότερο όλων την κακή ισορροπία μεταξύ δραματικού θρίλερ και κάποιων κωμικών στοιχείων, τα οποία όμως φτάνουν συχνά στα όρια της καρικατούρας. Από την άλλη, και η διάρκεια του φιλμ (132΄) είναι μάλλον υπερβολικά μεγάλη, συμπεριλαμβάνοντας σκηνές που περισσότερο προκαλούν σύγχυση, παρά προωθούν τη δράση και το βάθος του συνόλου.

The Florida Project ****
Η «άλλη» αλήθεια της Αμερικής

Ο Σον Μπέικερ του εμπνευσμένου «Tangerine» επιστρέφει με ένα τρυφερό φιλμ που περιγράφει εξαιρετικά την παράλληλη «πραγματικότητα» της αμερικανικής κοινωνίας, η οποία βρίσκεται συχνά ακριβώς δίπλα στο λαμπερό αντίστοιχό της. Η εξάχρονη Μούνεϊ ζει με τη νεαρή μητέρα της σε ένα φθηνό μοτέλ, στα περίχωρα της Disneyland του Ορλάντο. Η μικρή αλητεύει με τους φίλους της, ενώ οι μεγάλοι αναζητούν τον επιούσιο. Τα παιδιά γίνονται εδώ οι οδηγοί της αφήγησης, η οποία, αν και σχετικά επίπεδη, σε συνεπαίρνει απλώς με τη δύναμη του θέματός της. Η δε πιτσιρίκα Μπρούκλιν Πρινς είναι απολαυστική, ενώ πολύ καλός είναι και ο Γουίλεμ Νταφόε στον ρόλο του μάνατζερ του μοτέλ.

Ο στόχος **½
Επιχείρηση «Ανθρωποειδές» ξανά

Δεύτερη ταινία μέσα σε δύο χρόνια η οποία ασχολείται με την επιχείρηση «Ανθρωποειδές», δηλαδή την απόπειρα δολοφονίας του υψηλόβαθμου ναζί αξιωματικού Ράινχαρντ Χάιντριχτ. Ο «άνθρωπος με τη σιδερένια καρδιά», όπως τον αποκαλούσε ο ίδιος ο Χίτλερ, συστήνεται εδώ, με το φιλμ του Σέντρικ Χιμένες να μοιράζει τη δράση του: το πρώτο κομμάτι περιγράφει την άνοδο του Χάιντριχτ στην ιεραρχία και τη γνωριμία με τη σύζυγό του (την υποδύεται ιδανικά η Ρόζαμουντ Πάικ), ενώ το δεύτερο επικεντρώνεται στην προετοιμασία και την εκτέλεση της επιχείρησης κατά της ζωής του. Ο ρυθμός του φιλμ έχει σκαμπανεβάσματα και συχνά χάνεται, ωστόσο το τελευταίο κομμάτι είναι πραγματικά καθηλωτικό.

Εμεις...
Ενας παλιός γνώριμος της εγχώριας τηλεόρασης παρουσιάζει αυτή την εβδομάδα την πρώτη του κινηματογραφική δουλειά. Ο Ανδρέας Μορφονιός («Ευτυχισμένοι μαζί») σκηνοθετεί τους Σπύρο Παπαδόπουλο και Φάνη Μουρατίδη σε μια συγκινητική και κατά διαστήματα αστεία ιστορία πάνω στον αδελφικό δεσμό. Στην «Τζαμάικα» (**) δύο αποξενωμένα αδέλφια έρχονται ξανά κοντά όταν ο ένας τους αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας. Η γλυκόπικρη κομεντί κυλάει αρκετά ευχάριστα, ωστόσο δεν καταφέρνει να ξεφύγει από την τηλεοπτική αισθητική.

...και οι αλλοι
Το πρώτο του πραγματικό κινηματογραφικό μπλοκμπάστερ παρουσιάζει αύριο, 22 Δεκεμβρίου, το Netflix. Ο διαδικτυακός κολοσσός ασχολείται εδώ και χρόνια με τις παραγωγές (και) ταινιών, όμως μέχρι τώρα αυτές ήταν κατά κανόνα περιορισμένου βεληνεκούς. Το «Bright», πάντως, είναι άλλη υπόθεση: με μπάτζετ που ξεπερνά τα 90 εκατομμύρια δολάρια και τον Γουίλ Σμιθ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το θρίλερ φαντασίας φιλοδοξεί να αποτελέσει το «διαβατήριο» του Netflix για τα αληθινά μεγάλα κινηματογραφικά σαλόνια και, βέβαια, τα κέρδη που αυτά συνεπάγονται.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ