Φινέας, ο πρώτος σόουμαν

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

The Greatest Showman**

ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ (2017)

Σκηνοθεσία: Μάικλ Γκρέισι

Ερμηνείες: Χιου Τζάκμαν, Μισέλ Γουίλιαμς, Ζακ Εφρον, Ρεμπέκα Φέργκιουσον

Ελάχιστα είναι τα κινηματογραφικά είδη με δομή πιο προβλέψιμη και στερεοτυπική από το χολιγουντιανό μιούζικαλ. Δεκαετίες ολόκληρες μετά τη χρυσή εποχή τους, τα μιούζικαλ συνεχίζουν να εκτελούν την ίδια συνταγή και μάλιστα να επιτυγχάνουν τον σκοπό τους, χωρίς πάντως να ανεβάζουν τον ποιοτικό μέσο όρο της κινηματογραφικής παραγωγής.

Σπάνιες εξαιρέσεις, όπως το περυσινό «La La Land», που υιοθέτησε άρτια μια πιο εναλλακτική προσέγγιση, μάλλον επιβεβαιώνουν απλώς τον κανόνα.

Το «The Greatest Showman» του πρωτάρη στη σκηνοθεσία Μάικλ Γκρέισι χρησιμοποιεί αυτό το αναχρονιστικό αλλά σίγουρα εντυπωσιακό όχημα για να διηγηθεί την ιστορία ενός αμερικανικού μύθου: του Φινέα Τέιλορ Μπάρνουμ, ανθρώπου ο οποίος, μεταξύ άλλων, θεωρείται πως δημιούργησε το πρώτο τσίρκο με τη σύγχρονη θεαματική μορφή του.

Ο Χιου Τζάκμαν, ο οποίος εν πολλοίς «εγγυάται» και την εισπρακτική επιτυχία της ταινίας, υποδύεται τον Μπάρνουμ, έναν φιλόδοξο νεαρό που λατρεύει να διασκεδάζει τους ανθρώπους. Οταν τελικά καταφέρνει να συγκεντρώσει τους πόρους, θα ξεκινήσει το δικό του, μάλλον ασυνήθιστο, σόου. Εκεί μπορεί να δει κανείς κάθε λογής «παράξενες» μορφές: έναν νάνο που υποδύεται τον Ναπολέοντα, τη γυναίκα με το μούσι, τον άνθρωπο-σκύλο κ.ο.κ. Η επιτυχία του μουσικοχορευτικού θεάματος που διευθύνει ο ίδιος ο Μπάρνουμ είναι άμεση και θα διακοπεί μόνο από τις δικές του ρισκαδόρικες επενδύσεις, οι οποίες θα τον φέρουν σε απόσταση και με τη σύζυγό του, Τσάριτι (Μισέλ Γουίλιαμς).

Το φιλμ στην πραγματικότητα υιοθετεί χαλαρά την ιστορία του Μπάρνουμ, προκειμένου να χαράξει δύο δικές του, προφανώς προκαθορισμένες, κατευθύνσεις: αρχικά εκείνη του πολύχρωμου θεάματος με μπόλικη μουσική, χορό –μοιάζουν βγαλμένα από σόου τσιρλίντερ στα τάιμ ουτ των μπασκετικών αγώνων–, ειδικά εφέ και τον πάντα αστραφτερό Τζάκμαν στο επίκεντρο. Υπάρχει ακόμα η πρόθεση να λειτουργήσει η ταινία ως ύμνος στη διαφορετικότητα και στο μοναδικό χάρισμα του κάθε ατόμου, όμως αυτό γίνεται άγαρμπα και με χαρακτηριστικά αμερικανική politically correct αφέλεια.

Ποιος ήταν όμως ο πραγματικός Φ. Τ. Μπάρνουμ; Ανθρωπος του «ηρωικού» 19ου αιώνα (γεννήθηκε το 1810), ο Αμερικανός σόουμαν ήταν ένας πολύ φιλόδοξος άνθρωπος, με επιχειρηματικό πνεύμα από αυτά που ενέπνευσαν τους συμπατριώτες του, προκειμένου να σχηματίσουν τη μετέπειτα εικόνα της χώρας τους.

Με τα σύγχρονα δεδομένα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και άκαρδος εκμεταλλευτής των περιθωριοποιημένων, τους οποίους χρησιμοποιούσε στις παραστάσεις του –εδώ η ταινία πλάθει μια τελείως εξιδανικευμένη εικόνα–, όμως ενάμιση αιώνα πριν κάτι τέτοια θεωρούνταν πταίσματα. Σε κάθε περίπτωση, τα κάθε λογής σόου του Μπάρνουμ, μόνιμα ή περιοδεύοντα, τον καθιέρωσαν σε κορυφαίο λαϊκό διασκεδαστή και θρύλο στη συνείδηση του κοινού.

Το βαρόμετρο της εβδομάδας

Στο «The Party», η σκηνοθέτις και σεναριογράφος Σάλι Πότερ («Yes») συγκεντρώνει ένα all star καστ Βρετανών ηθοποιών σε μια μαύρη κωμωδία με έντονη θεατρική χροιά. Η δυναμική Τζάνετ (Κριστίν Σκοτ Τόμας) έχει μόλις διοριστεί υπουργός και καλεί μερικούς εκλεκτούς φίλους στο σπίτι για να το γιορτάσει. Εκεί, ωστόσο, μια σειρά από συνταρακτικές αποκαλύψεις θα φέρουν τα πάνω κάτω και θα οδηγήσουν την ένταση μεταξύ των καλεσμένων στο κατακόρυφο. Κατά διαστήματα ευφυέστατο και άλλοτε σαν να πηγαίνει απλώς στον αυτόματο, το φιλμ της Πότερ επωφελείται τόσο από τη σύντομη διάρκεια όσο και από τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών του.

«Τα μυστικά της Τεχεράνης» είναι ένα τολμηρό animation, φτιαγμένο από έναν Ιρανό του εξωτερικού. Ο Αλί Σουζάντε χρησιμοποιεί εξαιρετικά το ενήλικο κινούμενο σχέδιο προκειμένου να περιγράψει τους εκατοντάδες περιορισμούς που ορίζουν την καθημερινή ζωή των πάντων στην ιρανική πρωτεύουσα.

Στο «Θαύμα», ο Στίβεν Τσόμπσκι («Τα πλεονεκτήματα του να είσαι στο περιθώριο») αφηγείται την τρυφερή ιστορία του Ογκουστ Πούλμαν (Τζέικομπ Τρεμπλέι), ενός δεκάχρονου παιδιού, γεννημένου με ιδιαιτερότητες στο πρόσωπο, ο οποίος πηγαίνει για πρώτη φορά σχολείο. Βασισμένη στο ομώνυμο λογοτεχνικό μπεστ σέλερ του Ρ. Τζ. Παλάσιο, το φιλμ ακολουθεί το μικρό αγόρι μέσα στα μικρά και τα μεγάλα μιας δύσκολης και πρωτόγνωρης καθημερινότητας, καθώς και τους γονείς του (Οουεν Γουίλσον, Τζούλια Ρόμπερτς), που τον συνοδεύουν σε αυτό το, καθόλου εύκολο, ταξίδι της

διαφορετικότητας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή