ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Οι νέες δίαιτες κοιτάνε το ρολόι και όχι τις θερμίδες

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Να πάψουν να μετράνε τις θερμίδες αλλά να… κοιτάνε το ρολόι προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους προτρέπει όσους θέλουν να χάσουν κιλά μία νέα τάση της διατροφικής επιστήμης που φαίνεται να υποστηρίζεται από αρκετές επιστημονικές έρευνες.

Η μέθοδος ονομάζεται Time-restricted feeding ή TRF (θα μπορούσε να αποδοθεί ως Διατροφή Ελεγχόμενου Χρόνου) και υποστηρίζει ότι αν κάποιος εγκαταλείψει τον παραδοσιακό τρόπο διατροφής (πρωϊνό, μεσημεριανό κλπ) και ξεκινήσει να τρώει μόνο σε χρονικό εύρος 8 ωρών εντός της ημέρας του μπορεί να χάσει ευκολότερα τα περιττά κιλά και να βελτιώσει τη υγεία και την ευεξία του.

Με τη μέθοδο ασχολούνται σταδιακά όλο και περισσότεροι επιστήμονες και ερευνητές.
«Ουσιαστικά είναι σα να περιορίζεις την περίοδο διατροφής σε ένα χρονικό παράθυρο», λέει η Κρίστα Βαράντι καθηγήτρια διατροφολογίας στο Πανεπιστήμιο του Ίλινοϊ, στο Σικάγο.

Από τα ευρήματά της έρευνάς της που διενεργήθηκε σε παχύσαρκους ενήλικες προέκυψε απώλεια βάρους 2,6% χωρίς να προκύψουν μάλιστα αρνητικές επιπτώσεις για μεταβολικά νοσήματα.

Συγκεκριμένα η επιστημονική της ομάδα υπέβαλε επί 3 μήνες σε «οκτάωρη δίαιτα» 23 παχύσαρκες γυναίκες –όλες μεσήλικες και μαύρες- οι οποίες έπρεπε να τρώνε μεταξύ 10 το πρωί και 6 το απόγευμα.

Η Βαράντι επικαλείται επίσης μια προηγούμενη έρευνα -στην οποία υπέρβαροι έτρωγαν όλα τους τα γεύματα μέσα σε διάστημα 10 ωρών επί 16 εβδομάδες- από την οποία προέκυψε μειωμένη πρόσληψη θερμίδων κατά 20% και απώλεια βάρους περίπου 3 κιλών.

«Πιστεύω ότι πολλές μελέτες βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη» λέει και προσθέτει: «Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι στους ανθρώπους αυτούς δεν επιβάλλουμε να περιορίζουν τις θερμίδες τους, αλλά υπάρχει μια φυσική απομείωσή τους που επισυμβαίνει απλώς και μόνο επειδή περιορίζεται το χρονικό εύρος του φαγητού».

Σε διατροφή εντός οκταώρου υπεβλήθησαν επίσης και αθλητές, με θετικά και σε αυτή την περίπτωση αποτελέσματα, καθώς παρατηρήθηκε μείωση στη μάζα λίπους ενώ παρασύρθηκαν προς τα κάτω και οι τιμές των τριγλυκεριδίων.

Αυτό που επιτυγχάνει μια τέτοια διατροφή είναι να αφήνει στο σώμα περισσότερες ώρες να «αναπνεύσει» και να ανασυσταθεί τόσο όσο ο οργανισμός είναι ξύπνιος όσο και κατά τη διάρκεια του ύπνου, λέει η Εβελυν Παρ του Ινστιτούτου Μακίνλοπ:

Μερίδα ειδικών συνιστά σε όσους θέλουν να ακολουθήσουν τη δίαιτα να την τηρούν μεταξύ 10 το πρωί και 6 το απόγευμα, ενώ ομολογούν ότι ως ένα βαθμό η επιτυχία της μεθόδου οφείλεται στην  τάση που έχουν πολλοί άνθρωποι να τρώνε ανθυγιεινές τροφές και γεύματα (αλκοόλ, αναψυκτικά κλπ) κυρίως το βράδυ…

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ