ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων 3,3% για τις εταιρείες ένδυσης το 2016

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αύξηση 3,3% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης στην εγχώρια αγορά το 2016, καθώς το κλίμα στο λιανικό εμπόριο βελτιώθηκε, ενώ οι εξαγωγές παρέμειναν ικανοποιητικές. Αυτά τα στοιχεία προέκυψαν από την πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε. Ειδικότερα, οι πωλήσεις των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης στο σύνολο του 2016 αυξήθηκαν κατά 1,9%, γεγονός που οφείλεται στην ανοδική πορεία του διαστήματος Ιανουαρίου-Ιουλίου. Επίσης, επισημαίνεται η αύξηση της επίδοσης των πολυκαταστημάτων κατά 4,1%, γεγονός που αποτυπώνει τη μετατόπιση μεγάλου μέρους των λιανικών πωλήσεων στις μεγάλες εμπορικές αγορές. Οι αλυσίδες ένδυσης από το 2014 εμφανίζουν θετικό πρόσημο, ανακάμπτοντας σταδιακά μετά τη σημαντική υποχώρηση της προηγούμενης πενταετίας. Η μεταστροφή του κλίματος βασίζεται κυρίως στις πολυεθνικές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα ο κλάδος να εμφανίζει ανώτερη επίδοση από το σύνολο του λιανικού εμπορίου.

Το 2016 οι εξαγωγές σταθεροποιήθηκαν, ενώ το 2017 εμφάνισαν σημαντική άνοδο (10,5% το πρώτο εξάμηνο), γεγονός που οφείλεται στη βαθμιαία ομαλοποίηση των οικονομικών συνθηκών και στην κατάσταση ισορροπίας που διαμορφώνεται στον τραπεζικό κλάδο. Παράλληλα, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις διαχειρίζονται με πιο αποτελεσματικό τρόπο τις δυσχέρειες που επέφεραν τα capital controls. Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, επικεφαλής του τομέα έρευνας και ανάλυσης της Infobank «η επιδείνωση του οικονομικού περιβάλλοντος τα προηγούμενα χρόνια διατήρησε την πτωτική πορεία της παραγωγής και το 2016, με τον σχετικό δείκτη βιομηχανικής παραγωγής της ΕΛΣΤΑΤ να μειώνεται περαιτέρω κατά 8,4%». Oπως υπογραμμίζεται στην ανάλυση «η φθίνουσα ζήτηση προηγούμενων ετών, σε συνδυασμό με την εισαγωγική διείσδυση έτοιμων ενδυμάτων και τη δυσχερή εξωτερική χρηματοδότηση, έχουν ήδη οδηγήσει πολυάριθμες επιχειρήσεις εκτός αγοράς. Επίσης, αρκετές εταιρείες (ιδίως από τη Βόρεια Ελλάδα) έχουν μετεγκατασταθεί σε γειτονικές χώρες, όπου επωμίζονται χαμηλότερο κόστος λειτουργίας». Σύμφωνα με τον κ. Νικόλα Γκουζέλο, πρόεδρο και CEO της Infobank Hellastat, «Η αύξηση των εξαγωγών αποτελεί τη βασικότερη στρατηγική που μπορεί να στηρίξει μεσοπρόθεσμα τις εγχώριες επιχειρήσεις».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ