H παλαιότητα εκπαιδευτικών αεροσκαφών Π.Α. στο προσκήνιο

H παλαιότητα εκπαιδευτικών αεροσκαφών Π.Α. στο προσκήνιο

1' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ζήτημα της παλαιότητας των αεροσκαφών στα οποία εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) έφερε ξανά στην επικαιρότητα η συντριβή ενός Τ-2 δύο μίλια από την Καλαμάτα. Οι δύο επιβαίνοντες ιπτάμενοι πρόλαβαν να κάνουν χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων τους και να διασωθούν με θλαστικά τραύματα (μεταφέρθηκαν χθες με C-130 στην Αθήνα, όπου εισήχθησαν στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας για προληπτικούς λόγους). Τους εμπειρογνώμονες και αξιωματικούς της Π.Α. απασχολεί ήδη το γεγονός ότι οι κινητήρες του αεροπλάνου εμφάνισαν βλάβη αμέσως μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) στις 12 χθες το μεσημέρι.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), η πτώση του αεροσκάφους οφείλεται σε μηχανική βλάβη, ενώ αρμόδια επιτροπή συγκροτήθηκε για να πραγματοποιήσει έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος.

Το ζήτημα της παλαιότητας των εκπαιδευτικών αεροσκαφών της Π.Α. έχει τεθεί επανειλημμένως. Από το καλοκαίρι του 2016, μάλιστα, έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για την προμήθεια νέων αεροσκαφών, προκειμένου να αντικατασταθούν, κατ’ αρχάς τα Τ-41, τα οποία πλησιάζουν τον μισό αιώνα υπηρεσίας. Τα αεριωθούμενα Τ-2 Buckeye, όπως αυτό που συνετρίβη χθες στην Καλαμάτα, αγοράστηκαν από το ελληνικό κράτος το 1976, μετρούν εν ολίγοις, ήδη, περισσότερα από 40 χρόνια ζωής.

Ο εκσυγχρονισμός του στόλου των εκπαιδευτικών έχει σχετικά χαμηλό κόστος σε σχέση με τη συντήρησή τους.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή