ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Η ιδιοφυής Μόλι που έκανε το σκι... πόκερ

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Η Μόλι Μπλουμ είναι μια ενδιαφέρουσα γυναικεία προσωπικότητα, την οποία ενσαρκώνει υπέροχα η Τζέσικα Τσαστέιν (δεξιά).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Molly’s Game HHH
Βιογραφία (2017)
Σκηνοθεσία: Ααρον Σόρκιν
Ερμηνείες: Τζέσικα Τσαστέιν, Ιντρις
Ελμπα, Κέβιν Κόστνερ, Μάικλ Σέρα

Τον Ααρον Σόρκιν τον έχουμε γνωρίσει ως τον σπουδαίο σεναριογράφο πίσω από επιτυχίες όπως το «Moneyball» ή το βραβευμένο με Οσκαρ «Social Network». Αυτή την εβδομάδα μάς συστήνεται και ως σκηνοθέτης, με τη βιογραφία της Μόλι Μπλουμ, μιας αμφιλεγόμενης αλλά σίγουρα ενδιαφέρουσας γυναικείας προσωπικότητας την οποία ενσαρκώνει υπέροχα η Τζέσικα Τσαστέιν.

Η Μόλι είναι πολλά υποσχόμενη αθλήτρια του σκι. Μια άτυχη στιγμή στον αγώνα θα την αφήσει τραυματισμένη και θα της στερήσει την ολυμπιακή πρόκριση. Η πεισματάρα κοπέλα, ωστόσο, δεν το βάζει κάτω και διαπρέπει σε άλλον τομέα: γίνεται η πιο περιζήτητη διοργανώτρια πολυτελών παιχνιδιών πόκερ της Νέας Υόρκης. Είναι μάλιστα τόσο καλή, που κάποια στιγμή, αναπόφευκτα, τραβά την προσοχή και του FBI.

Σεναριακά, ο Σόρκιν βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο («Molly’s Game») της Μπλουμ, για να περιγράψει άλλη μία προσωπικότητα βγαλμένη από τις (ατελείωτες) πτυχές του αμερικανικού ονείρου. Η Μόλι δεν είναι απλώς μια δυναμική γυναίκα που κερδίζει τη θέση στον ανδροκρατούμενο κόσμο των ελίτ με την εμφάνιση και το τσαγανό της. Η ιδιοφυΐα και η ικανότητά της να χειρίζεται λεπτές καταστάσεις την αναδεικνύουν σε κυρίαρχο του παιχνιδιού, τουλάχιστον μέχρι τα φαντάσματα του παρελθόντος της (βλ. πατέρας) να εμφανιστούν για να την ταράξουν.

Τίποτε από όλα αυτά, βέβαια, δεν θα ήταν τόσο ευδιάκριτο χωρίς την ερμηνεία της Τσαστέιν. Η Αμερικανίδα ηθοποιός, μετά την τρομερή –και αδικημένη– «Μiss Sloan», μας παραδίδει εδώ άλλον έναν πολυπρισματικό γυναικείο χαρακτήρα, κουβαλώντας, επί της ουσίας, στην (κομψότατη) πλάτη της ολόκληρο το φιλμ. Σε έναν σχεδόν παράλληλο κόσμο, όπου δεκάδες εκατομμύρια αλλάζουν χέρια μέσα σε μία βραδιά, εκείνη μοιάζει να είναι το πιο ποθητό και ταυτόχρονα το πιο άπιαστο στοίχημα. Στο πλευρό της, ο επίσης πολύς καλός Ιντρις Ελμπα, στον ρόλο του δικηγόρου, με τους διαλόγους σαν το αλατοπίπερο της αφήγησης.

Μικροί στην... κυριολεξία

Ο βραβευμένος με δύο Οσκαρ Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης Aλεξάντερ Πέιν επιστρέφει, κάνοντας μια βόλτα από την επιστημονική φαντασία, προκειμένου να φιλοξενήσει άλλο ένα από τα γνωστά κοινωνικά του σχόλια. Στο κοντινό μέλλον, ένας Νορβηγός επιστήμονας εφευρίσκει τη σμίκρυνση του ανθρώπου ως λύση στο ζήτημα του υπερπληθυσμού και των περιορισμένων πόρων. Ο Πολ (Ματ Ντέιμον) αποφασίζει να γίνει μέλος της «μικρής» κοινωνίας, συνειδητοποιώντας πάντως σύντομα πως και αυτή έχει τα δικά της προβλήματα. Ο Πέιν δημιουργεί ένα ευφυέστατο και πολυεπίπεδο σενάριο, προκρίνει το χιούμορ αντί της σοβαροφάνειας και τελικά σερβίρει ένα άρτιο –αν και κάπως χαλαρό– σύνολο.

ΕΜΕΙΣ...

Η χρονιά μόλις ολοκληρώθηκε και έχει ενδιαφέρον να ρίξουμε μια ματιά στις κινηματογραφικές προτιμήσεις του ελληνικού κοινού: στην πρώτη θέση με 339.194 εισιτήρια βρίσκουμε το «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές», ενώ τη δεύτερη και την τρίτη μοιράζονται σχεδόν (περίπου 310.000) το «Εγώ ο Απαισιότατος 3» και οι τελευταίοι «Πειρατές της Καραϊβικής». Οσο για την εγχώρια παραγωγή, στην πρώτη δεκάδα συναντούμε μόνο τον «Καζαντζάκη» του Γιάννη Σμαραγδή (222.048 εισιτήρια) και «Το τελευταίο σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη (202.220 εισιτήρια).

...ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

Οσο για το παγκόσμιο box office, εκεί την πρώτη θέση κατέχει η «Πεντάμορφη και το Τέρας», με εισπράξεις που ξεπερνούν το 1,2 δισ. δολάρια, ενώ δεύτεροι με ελάχιστη διαφορά έρχονται οι νέοι «Μαχητές των δρόμων» και τρίτος ο «Πόλεμος των άστρων», ο οποίος ωστόσο αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ τους αντιπάλους του στην τελική καταμέτρηση. Κατά τα λοιπά, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως στο Νο 6 παγκοσμίως βρίσκεται το κινεζικό «Wolf Warrior 2», με εισπράξεις που ξεπερνούν τα 800 εκατ. δολάρια μόνο στην αχανή ασιατική χώρα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ