Ετος – τομή για το Δημόσιο

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή αλλά και η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων, που αποτελούν προαπαιτούμενα της μνημονιακής σύμβασης, είναι τα «στοιχήματα» της δημόσιας διοίκησης για το 2018. Τα χρονοδιαγράμματα είναι αυστηρά και οι «τομές» που πρέπει να γίνουν αρκετές. Κινητικότητα και αξιολόγηση πρέπει να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή, ενώ μέχρι το καλοκαίρι πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την ανάδειξη νέων ειδικών και τομεακών γραμματέων στα υπουργεία, καθώς και η επιλογή προϊσταμένων σε όλες τις βαθμίδες.

Μεγάλο «στοίχημα» για το 2018 αποτελεί η διενέργεια της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων για το 2017. Πέρυσι, η εν λόγω διαδικασία (αφορούσε τις επιδόσεις των δημοσίων υπαλλήλων για το 2016) εξελίχθηκε «μετ’ εμποδίων» και επί της ουσίας περιορίστηκε στα υπουργεία, καθώς η αποχή στους δήμους ήταν σημαντική. Για το 2017 η διαδικασία της αξιολόγησης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον προσεχή Ιούνιο και –σύμφωνα με τις εξαγγελίες της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης Ολγας Γεροβασίλη– θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά προκειμένου να αποφευχθούν η γραφειοκρατία και η επανάληψη φαινομένων παρακώλυσής της.

Εως τον Μάρτιο

Παράλληλα, βάσει του μνημονίου, ο πρώτος κύκλος της κινητικότητας, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο, ενώ η επιλογή των ειδικών και τομεακών γραμματέων καθώς και των αναπληρωτών τους μέχρι τον Ιούνιο. Ηδη έχουν ξεκινήσει να προκηρύσσονται οι πρώτες θέσεις για τους νέους γραμματείς, ενώ άμεσα θα γίνουν τροποποιήσεις στον νόμο καθώς στη μνημονιακή σύμβαση προβλέπεται ότι οι νυν γενικοί γραμματείς θα απαλλάσσονται από τα καθήκοντά τους τρεις μήνες μετά την πλήρωση των θέσεών τους.

Αυστηρό είναι το χρονοδιάγραμμα που αφορά στην τοποθέτηση των νέων προϊσταμένων του Δημοσίου.

Μέχρι τον Μάρτιο πρέπει να έχουν τοποθετηθεί οι νέοι γενικοί διευθυντές, μέχρι τον Ιούνιο οι διευθυντές, ενώ μέχρι τον Αύγουστο του 2018 οι νέοι προϊστάμενοι των τμημάτων.

Σημειώνεται ότι εντός του μηνός αναμένεται να ξεκινήσει η κατάρτιση των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, η οποία επί του παρόντος έχει διενεργηθεί μόνο για τα υπουργεία. Σειρά έχουν τώρα οι ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, οι ανεξάρτητες αρχές, τα ΝΠΔΔ και τα ΝΠΙΔ. Η κατάρτιση περιγραμμάτων για το σύνολο του Δημοσίου είναι κομβική, καθώς τα περιγράμματα αποτελούν «εργαλείο» για την κινητικότητα.

Ψηφιοποίηση

Σημαντικές αλλαγές δρομολογούνται και στο επίπεδο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, με σημαντικότερες την ψηφιοποίηση των φακέλων των δημοσίων υπαλλήλων αλλά και τη δημιουργία των e-KΕΠ.

Ως προς τα μητρώα των δημοσίων υπαλλήλων, άμεσα αναμένεται να ξεκινήσει η ψηφιοποίηση των φακέλων τους που συντόμως θα υφίστανται μόνο σε ηλεκτρονική μορφή στο Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού. Με τη λειτουργία του συστήματος, θα υπάρχουν ψηφιακά για τον κάθε εργαζόμενο στο Δημόσιο όλα τα στοιχεία που αφορούν την πρόσληψη, την υπηρεσιακή εξέλιξη, τη μετακίνηση, τις σπουδές, την απόδοσή του, καθώς και τη μισθολογική του κατάσταση.

Ως προς τα ΚΕΠ, το 2018 δρομολογείται η περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών τους προκειμένου σε έναν χρόνο από τώρα, το 2019, να είναι ελάχιστη η ανάγκη φυσικής παρουσίας των πολιτών για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή