ΚΟΣΜΟΣ

Νέος σκύλος-ρομπότ από τη Sony

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το νέο ανανεωμένο μοντέλο του κουταβιού-ρομπότ Άιμπο παρουσίασε επισήμως η Sony στη CES 2018 (Consumer Electronics Show), τη μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογικών ειδών στον κόσμο, το Λας Βέγκας.

Το νέο μοντέλο του Άιμπο, ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε στα τέλη της δεκατίας του '90, έχει κόστος 1.740 δολάρια και θα είναι διαθέσιμο στο κοινό από την επομενη εβδομάδα, μετά από περίπου δώδεκα χρόνια απουσίας από την αγορά.

Η ταχεία τεχνολογική εξέλιξη των δύο τελευταίων δεκαετίων αντικατοπτρίζεται και στις διάφορες αναβαθμίσεις που έκανε η ιαπωνική εταιρεία στο ηλεκτρονικό κουτάβι, το οποίο πλέον διαθέτει σημαντικές ικανότητες στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, όπως το να αναπτύσσει τη δική του προσωπικότητα με τον καιρό και να εκφράζει συναισθήματα. Ενδεικτικά, αν κάποιος χαϊδεύει και φροντίζει τον Άιμπο περισσότερο, το κατοικίδιο-ρομπότ θα ασχολείται ακολούθως περισσότερο με εκείνον.

Επιπλέον, όντας εφοδιασμένος με μια συστοιχία αισθητήρων, καμερών και μικροφώνων, καθώς και όντας συνδεδεμένος στο διαδίκτυο, ο Άιμπο μπορεί να διακρίνει διαφορετικά πρόσωπα, να ξεχωρίζει τους ανθρώπους από τα αντικείμενα και να αλληλεπιδρά με κάποιον από απόσταση, μέσω ενός smartphone.

Όσον αφορά τις κινήσεις του, το ηλεκτρονικό κουτάβι ύψους 30 εκατοστών κινείται πλεόν πιο ρεαλιστικά συγκριτικά με τα πιο πρώιμα μοντέλα του, ειδικά στο σημείο του κεφαλιού του. Επίσης, μεταξύ άλλων, μπορεί να εντοπίσει αντικείμενο, όπως μία μπάλα ή ένα κόκαλο και να ξαπλώσει στο πάτωμα. Μέχρι στιγμής, ο Άιμπο καταλαβαίνει αγγλικά και ιαπωνικά, στο μέλλον όμως αναμένεται να «διερύνει» τη γλωσσομάθεια του.

Στη διάρκεια μιας πολύ σοβαρής «τελετής γενεθλίων» στη CES 2018, ο Άιμπο εξήλθε από μία θήκη, κουνώντας το κεφάλι και την ουρά, πριν τεντωθεί σαν να ξυπνά από σιέστα. Η εταιρεία δεν έδωσε λεπτομέρειες ούτε αριθμητικούς στόχους για το νέο μοντέλο, όμως ελπίζει ότι θα έχει την ίδια επιτυχία με τον πρώτο της Άιμπο, ο οποίος κυκλοφόρησε τον Ιούνιο 1999, με τις 3.000 πρώτες μονάδες να εξαντλούνται μέσα σε μόλις 20 λεπτά. Συνολικά ο όμιλος είχε πουλήσει περισσότερους από 150.000 στον κόσμο μέχρι το 2006, όταν οικονομικές δυσκολίες οδήγησαν στον τερματισμό της παραγωγής.

(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, CNN)

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ