Ενα συλλαλητήριο για το «Μακεδονία»

Ενα συλλαλητήριο για το «Μακεδονία»

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είκοσι πέντε χρόνια τώρα διαδηλώνουμε για τη «Μακεδονία», αλλά ελάχιστοι διαμαρτύρονται για την κατάσταση του ομώνυμου αεροδρομίου. Ο εκσυγχρονισμός του καθυστέρησε χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να παραμένει ένα επαρχιακό αεροδρόμιο της Ευρώπης στο οποίο ξεκινάς να πας αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα φτάσεις. Οπως διαβάζαμε χθες στο Αθηναϊκό (και φυσικά) Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, «Ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων συνθέτουν από το πρωί της Τρίτης την εικόνα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και της περιορισμένης ορατότητας που επικρατούν στη Θεσσαλονίκη (…) Εχουν ακυρωθεί πτήσεις από και προς την Αθήνα, ενώ καθυστερήσεις σημειώνονται στο πρόγραμμα αφίξεων και αναχωρήσεων». Το βασικό σ’ αυτή τη χώρα ήταν να βαφτίσουμε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία». Τα υπόλοιπα τα αφήσαμε στην τύχη τους…

Δεν είναι μόνο ότι ταλαιπωρούνται χιλιάδες συμπολίτες μας. Είναι και το γεγονός ότι η συμπρωτεύουσα δεν μπορεί να δει στον ήλιο μοίρα. Ολοι γνωρίζουν ότι ένας βασικός παράγων για την προσέλκυση επενδύσεων είναι η προσβασιμότητα στην περιοχή· οδική, σιδηροδρομική, αεροπορική, ακτοπλοϊκή. Σε όλα αυτά η Θεσσαλονίκη των μεγάλων συλλαλητηρίων για «την ψυχή μας» έχει ελλείψεις. Ενώ –λόγω θέσης και με δεδομένους τους κάθετους άξονες της Εγνατίας– θα μπορούσε να είναι το κέντρο όλων των Βαλκανίων, η πόλη σήμερα πνίγεται από την ανεργία και την υπανάπτυξη. Με ένα καλό λιμάνι, ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, σοβαρή σιδηροδρομική σύνδεση, η Θεσσαλονίκη σήμερα θα ανθούσε ως πρωτεύουσα των Βαλκανίων αντί να παλεύει διαρκώς να είναι η «συμπρωτεύουσα». Μόνο οι επιχειρήσεις μεταφορών, logistics, υποστήριξης αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών θα άλλαζαν τον οικονομικό χάρτη της περιοχής. Τη θέση των εργοστασίων που μαράζωσαν θα έπαιρναν επιχειρήσεις του τριτογενούς τομέα. Και αφήνουμε απέξω τις άλλες δραστηριότητες που ο γόνιμος νους των Θεσσαλονικέων θα υλοποιούσε. Μην ξεχνάμε ότι η Θεσσαλονίκη τα κατάφερε σε δυσκολότερες εποχές. Γράφαμε και παλιότερα (27.10.2002) για καινοτόμες επιχειρήσεις που ξεκίνησαν εκεί: «Τα Goody’s έφεραν τα ταχυφαγεία στη χώρα, η SATO ξεκίνησε το σύγχρονο έπιπλο γραφείου, ο Μπουτάρης ξανάφερε το κρασί στο τραπέζι των Ελλήνων, η ΑΓΝΟ και η ΜΕΒΓΑΛ εκσυγχρόνισαν τη διανομή γάλακτος, ο “Μύλος” έδωσε νέα επιχειρηματική (και πολιτιστική διάσταση) στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, τα Λαδάδικα έγιναν πρότυπο αναβάθμισης υποβαθμισμένων περιοχών».

Για πολλά χρόνια η πόλη, αντί να πάει μπροστά, κοιτούσε προς τα πίσω. Κι αυτό είναι η μεγαλύτερη εθνική ζημιά που έκαναν οι πατριδολάτρες με το αζημίωτο. Ας ελπίσουμε ότι τώρα δεν θα τους περάσει και η Ιστορία θα επαναληφθεί ως φάρσα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή