Ανησυχία για οικολογική καταστροφή από το ιρανικό δεξαμενόπλοιο

Ανησυχία για οικολογική καταστροφή από το ιρανικό δεξαμενόπλοιο

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ιρανικό δεξαμενόπλοιο το οποίο βυθίστηκε στην Ανατολική Θάλασσα της Κίνας άφησε πίσω του δύο πετρελαιοκηλίδες, οι οποίες καλύπτουν συνολικά 109 τετραγωνικά χιλιόμετρα στην επιφάνεια της θάλασσας, ανακοίνωσε η κινεζική κυβέρνηση αργά την Τρίτη, καθώς το λιμενικό σώμα της χώρας επιχειρεί στην περιοχή προκειμένου να αποτιμήσει τη ζημιά για το περιβάλλον και τα θαλάσσια οικοσυστήματα.

Φωτογραφίες που ελήφθησαν από δορυφόρους κατέγραψαν την ύπαρξη μιας πετρελαιοκηλίδας έκτασης 69 τετραγωνικών χιλιομέτρων όπως εξάλλου και μιας δεύτερης, που καλύπτει επιφάνεια 40 τετραγωνικών χιλιομέτρων, αλλά όπως σημειώνεται με αισθητά χαμηλότερη πυκνότητα, σύμφωνα με την κρατική υπηρεσία Ωκεανών της Κίνας.

Το δεξαμενόπλοιο «Sanchi» βυθίστηκε την Κυριακή. Επρόκειτο για τη χειρότερη ναυτική καταστροφή του είδους εδώ και δεκαετίες, που ήγειρε έντονες ανησυχίες για τη βλάβη στο θαλάσσιο οικοσύστημα.

Το πλήρωμα του σκάφους, 30 ναυτικοί από το Ιράν και δύο από το Μπανγκλαντές, πιστεύεται ότι χάθηκε αύτανδρο έπειτα από μεγάλη έκρηξη που σημειώθηκε στο σκάφος λίγο μετά την πρόσκρουσή του πάνω σε κινεζικό εμπορικό σκάφος

Συλλογή δειγμάτων

Σύμφωνα με την κρατική υπηρεσία Ωκεανών της Κίνας, σκάφη του λιμενικού συνέλεξαν 31 δείγματα από τη θαλάσσια περιοχή, που περιέχουν μεγάλη συγκέντρωση αργού πετρελαίου, το οποίο ξεπερνά κατά πολύ τα επιτρεπόμενα όρια όσον αφορά την ποιότητα του θαλασσινού ύδατος.

Μονάδες απορρύπανσης και ειδικοί συνεχίζουν να παρακολουθούν ενδελεχώς την κατάσταση στην περιοχή του τραγικού ναυαγίου προκειμένου να εξακριβώσουν τον όγκο και την κατεύθυνση την οποία λαμβάνουν οι ποσότητες του υγρού καυσίμου που διέρρευσαν στο περιβάλλον σε μια προσπάθεια να εκτιμήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα έχει για την περιοχή η μεγάλη αυτή οικολογική καταστροφή.

Το ιρανικό δεξαμενόπλοιο έπλεε για μία εβδομάδα ακυβέρνητο και φλεγόμενο, αφού συγκρούστηκε με το κινεζικό φορτηγό πλοίο CF Crystal την 6η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ισχυροί άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή το έσπρωξαν μακριά από τις ακτές της Κίνας, όπου σημειώθηκε η σύγκρουση των δύο σκαφών, φέρνοντάς το στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Ιαπωνίας.

Το πλοίο, το οποίο μετέφερε 136.000 τόνους ή περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια πολύ ελαφρού και εύφλεκτου αργού πετρελαίου, βυθίστηκε, αφού αλλεπάλληλες εκρήξεις εξασθένησαν το κύτος του. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν έχει καταστεί απολύτως σαφές τι συνέβη επί του ιρανικού σκάφους.

Πάντως, την Τρίτη το υπουργείο Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας διαβεβαίωσε ότι δεν θεωρεί πως υπάρχει ιδιαίτερος κίνδυνος η μεγάλη πετρελαιοκηλίδα να φθάσει μέχρι τις ακτές των ιαπωνικών νησιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή