400,5 εκατομμύρια ευρώ για ηλεκτρονικά διόδια

400,5 εκατομμύρια ευρώ για ηλεκτρονικά διόδια

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο ποσό-ρεκόρ των 400,5 εκατ. ευρώ υπολογίζει το υπουργείο Υποδομών το κόστος τοποθέτησης ηλεκτρονικών διοδίων σε όλη τη χώρα μέχρι το 2022.

Το ποσό δεσμεύτηκε χθες με τη συναίνεση του υπουργείου Οικονομικών, ενόψει της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού από το υπουργείο Υποδομών μέσα στην άνοιξη. Ολα αυτά βέβαια, χωρίς τον «ξενοδόχο», καθώς η συναίνεση των επτά παραχωρησιούχων (και κυρίως των τραπεζών που δανειοδότησαν τα έργα) δεν είναι δεδομένη.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε χθες την απόφαση δέσμευσης 400,5 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, προκειμένου να προχωρήσει σε διαγωνισμό για τη λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος «εξασφαλίζει τη χρέωση του χρήστη αποκλειστικά με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση».

Η απόσταση, όμως, από τη θεωρία στην πράξη είναι αρκετή. Το Δημόσιο μπορεί να εφαρμόσει το νέο σύστημα στην Εγνατία Οδό και στις καθέτους της, στους επτά παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους όμως έχει εκχωρήσει σε ιδιώτες το δικαίωμα είσπραξης διοδίων. Οι εταιρίες τηρούν προς το παρόν στάση αναμονής, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν μπορούν να υποχρεωθούν από το Δημόσιο να «επιστρέψουν» στο κράτος το δικαίωμα αυτό μέχρι να λήξουν οι συμβάσεις παραχώρησης. Με άλλα λόγια, το Δημόσιο μπορεί να δαπανήσει 400,5 εκατ. ευρώ για να δημιουργήσει ένα σύστημα που μπορεί άμεσα να εφαρμοστεί μόνο στην Εγνατία.

«Το Δημόσιο θέλει να δημιουργήσει ένα νέο ΤΕΟ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οι εταιρείες δεν έχουν λόγο να εμπιστευτούν στο κράτος την είσπραξη των εσόδων από τα διόδια, να του επιτρέψουν την εξαίρεση διαφόρων κατηγοριών με τα συνήθη πολιτικά κριτήρια και γενικώς να επιστρέψουν στο παρελθόν», σχολιάζει στην «Κ» επικεφαλής εταιρείας παραχώρησης, μεταφέροντας το κλίμα που επικρατεί. Κρίσιμης σημασίας είναι και η στάση που θα τηρήσουν οι τράπεζες που χρηματοδότησαν τα έργα, καθώς δεν έχουν λόγο να συναινέσουν σε ένα σύστημα, αν εκτιμούν ότι θα οδηγήσει σε μείωση των εσόδων.

Εν τω μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών μετέδιδε χθες μια αντιφατική εικόνα σε σχέση με τα πλευρικά διόδια στη Βαρυμπόμπη και στον Αγιο Στέφανο. Μιλώντας χθες (στον ΑΝΤ1) ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι οι σταθμοί δεν θα κατασκευαστούν… ως κτίρια, αφού η χρέωση στους δύο κόμβους (συν τον κόμβο Κηφισιάς) θα υλοποιηθεί μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος που το υπουργείο δρομολογεί.

Σημείωσε, πάντως, ότι οι κάτοικοι των Δήμων Αφιδνών, Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού θα εξαιρεθούν. Επίσης ανέφερε ότι τα σχέδια των κόμβων Βαρυμπόμπης και Κηφισιάς-Καλυφτάκη θα επανεξεταστούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή