ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπλόκο Βρετανών σε εξαγορά του Sky από τον Μέρντοχ

Ο όμιλος Sky ελέγχει το ειδησεογραφικό κανάλι Sky News, τις εφημερίδες The Times και Sunday Times, αλλά και τον παγκόσμιας εμβέλειας αθλητικό ραδιοφωνικό σταθμό Talksport. Επίσης, δραστηριοποιείται στη Γερμανία και την Ιταλία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού (CMA) αποφάσισε χθες να μπλοκάρει προσωρινά την εξαγορά του 61% του βρετανικού ομίλου ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Sky από την 21st Century Fox του Αυστραλού επιχειρηματία Ρούμπερτ Μέρντοχ. Με 11,7 δισ. στερλίνες, η 21st Century Fox «θα αποκτήσει τον έλεγχο των παρόχων ειδήσεων σε όλες τις πλατφόρμες των ΜΜΕ και, ως εκ τούτου, μεγάλη επιρροή στην κοινή γνώμη και στην πολιτική ζωή της χώρας», επισημαίνεται στην επίσημη ανακοίνωση της CMA.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το ένα τρίτο των Βρετανών παρακολουθεί ειδήσεις από παρόχους που ελέγχονται από τον Μέρντοχ. Η 21st Century Fox ήδη κατέχει το 39% του ομίλου Sky. Μόνον το BBC και o πάροχος περιεχομένου ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ΙΤΝ μπορούν να συγκριθούν με τον όμιλο συνδρομητικής τηλεόρασης Sky.

Ο όμιλος Sky ελέγχει το ειδησεογραφικό κανάλι Sky News, τις εφημερίδες The Times και Sunday Times, αλλά και τον παγκόσμιας εμβέλειας αθλητικό ραδιοφωνικό σταθμό Talksport. Επίσης δραστηριοποιείται στη Γερμανία και την Ιταλία. Η διοίκησή του απάντησε στη βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού ότι θα επανεξετάσει το μέλλον του καναλιού Sky News, αν δεν δοθεί, τελικά, το πράσινο φως για την υλοποίηση της συμφωνίας. Πρέπει να επισημάνουμε ότι σε εκκρεμότητα βρίσκεται και η συμφωνία της 21st Century Fox με την αμερικανική Disney, ύψους 52,4 δισ. δολαρίων, για την πώληση αρκετών δραστηριοτήτων του Αυστραλιανού επιχειρηματία στον χώρο της ψυχαγωγίας και της ειδησεογραφίας, συμπεριλαμβανομένου του 39% που κατέχει στον όμιλο Sky. Αλλά ούτε και αυτή η συμφωνία δεν έχει λάβει το πράσινο φως από τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ.

Η CMA στη Βρετανία θα εξετάσει τρεις ενδεχόμενες εξελίξεις για το Sky News, το οποίο ήταν το πρώτο ειδησεογραφικό κανάλι στη Βρετανία που λειτουργούσε επί 24ώρου βάσεως. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian, πρώτη επιλογή είναι να μην ολοκληρωθεί η εξαγορά. Δεύτερη επιλογή είναι η πώληση ή η απόσχιση του Sky News από τον όμιλο. Τρίτη επιλογή είναι να διατηρηθεί το Sky News στον όμιλο Sky αλλά με ένα ειδικό καθεστώς ανεξαρτησίας. Η 21st Century Fox έχει υποβάλει κάποιες προτάσεις στη βρετανική υπηρεσία ραδιοτηλεόρασης Ofcom, τις οποίες εξετάζει η CMA για να λάβει την τελική του απόφαση έως τον Μάρτιο.

Μία από τις προτάσεις της 21st Century Fox ήταν να διατηρηθεί η υφιστάμενη επένδυση της οικογενείας Μέρντοχ στο κανάλι για πέντε χρόνια και να τοποθετηθούν σε καίριες θέσεις ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι. Με αυτήν την πρόταση διαφώνησε το βρετανικό υπουργείο Πολιτισμού, διότι δεν αποτελούσε ουσιαστική λύση στο πρόβλημα. Η CMA άφησε να εννοηθεί ότι δεν θα διαφωνούσε με την εξαγορά του Sky News  από τον αμερικανικό όμιλο Disney, ένα σενάριο που έχει συζητηθεί μεταξύ του κ. Μέρντοχ και της διοίκησης της Disney. Στα μέσα Δεκεμβρίου, ο 86χρονος Αυστραλός Ρούμπερτ Μέρντοχ ανακοίνωσε την πώληση των περισσότερων δραστηριοτήτων της 21st Century Fox στον χώρο της ψυχαγωγίας και της ειδησεογραφίας, τροφοδοτώντας σενάρια για την απομάκρυνσή του από τον χώρο των επιχειρήσεων, για να αναλάβει ένας από τους δύο γιους του, ο 46χρονος Λάχλαν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ