ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο CEO της Tesla θα πληρωθεί τo 2028 εάν πιάσει τους στόχους

BLOOMBERG, REUTERS

Το σχέδιο για την αποζημίωση του Ελον Μασκ αποφασίστηκε για να καθησυχαστούν οι επενδυτές ύστερα από τις καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση της μαζικής παραγωγής του νέου ηλεκτροκίνητου Model 3 της Tesla.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο Ελον Μασκ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της Tesla, δεν θα λάβει ούτε μισθό ούτε μπόνους σε μετρητά. Η αποζημίωσή του θα συνδεθεί με τους στόχους και την πορεία της μετοχής της καινοτόμου αυτοκινητοβιομηχανίας σε βάθος δεκαετίας. Και υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 50 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τους Financial Times.

«Για να εισπράξει την αποζημίωσή του ο κ. Μασκ, η κεφαλαιοποίηση της Tesla θα πρέπει να αυξηθεί στα 650 δισ. δολάρια από τα 60 δισ. δολάρια που βρίσκεται σήμερα», επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας που παράγει ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Η αποζημίωσή του θα καταβληθεί υπό τη μορφή δικαιωμάτων αγοράς μετοχών σε 12 πακέτα που θα εισπραχθούν εντός δέκα χρόνων, κι αυτό θα γίνει αν επιτευχθούν διάφοροι στόχοι, όπως η αύξηση των εσόδων και των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Εντός δεκαετίας, επιπροσθέτως, οι πωλήσεις της Tesla θα πρέπει να φθάσουν τα 175 δισ. δολάρια, αντί για 7 δισ. δολάρια το 2016. Αξίζει, όμως, να σημειωθεί ότι τα έσοδα της Tesla το 2016 ήταν υψηλότερα κατά 73% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, γεγονός που αντανακλά την αλματώδη πρόοδό της.

Το νέο σχέδιο για την αποζημίωση του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία αποφασίστηκε προκειμένου να καθησυχαστούν οι επενδυτές μετά τις καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση της μαζικής παραγωγής του νέου ηλεκτροκίνητου Model 3 της Tesla. Στόχος του κ. Μασκ και της Tesla είναι να διαψευσθούν τα σενάρια που τον θέλουν να αφήνει το τιμόνι της Tesla.

Η κεφαλαιοποίηση της Tesla πρέπει να φθάσει τα 100 δισ. δολάρια, για να εισπράξει ο κ. Μασκ το πρώτο πακέτο των δικαιωμάτων αγοράς μετοχών. Κάθε πακέτο αποτελείται από 1,69 εκατ. μετοχές. Αν, τελικά, υλοποιηθούν οι στόχοι της, η Tesla θα εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς κολοσσούς σε όλο τον κόσμο, ανταγωνιζόμενη ευθέως την Apple και την Google.

Ο κ. Μασκ κατέχει μερίδιο 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της Tesla. Αναλυτές της αγοράς ανησυχούν μήπως οι καθυστερήσεις όσον αφορά την ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων της Tesla, τα οποία είναι δαπανηρά διότι είναι φιλόδοξα, οδηγήσουν στην εξάντληση των πόρων της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το Model 3 είναι το μεγάλο στοίχημα του κ. Μασκ, για να καθιερωθούν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην αγορά. Η βασική έκδοση του μοντέλου προσφέρεται σε τιμή λίγο χαμηλότερη από τις 30.000 ευρώ. Χαρακτηριστικό της ευρείας απήχησης των σχεδίων για την κυκλοφορία του Model 3 είναι ότι πάνω από 500.000 άτομα έχουν δώσει προκαταβολή από 1.000 έως 2.000 ευρώ για να το αγοράσουν.

Εντούτοις, η μαζική παραγωγή του Model 3 δεν εξελίσσεται βάσει των σχεδίων του κ. Μασκ. Στη διάρκεια του δ΄ τριμήνου του 2017 είχε ολοκληρωθεί η παραγωγή 2.425 αυτοκινήτων. Δηλαδή, κάθε βδομάδα έβγαιναν από το εργοστάσιο περίπου 202 αυτοκίνητα, αντί 5.000 που είχαν δρομολογηθεί προ έξι μηνών. Πάντως, οι καθυστερήσεις δεν φαίνεται να επηρεάζουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Στη διάρκεια του 2017, η μετοχή της Tesla ενισχύθηκε κατά 46% και έχει αυξηθεί 13% από τις αρχές του έτους. Πέραν των φιλόδοξων σχεδίων για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ο 46χρονος επιχειρηματίας έχει ιδρύσει αρκετές εταιρείες που επικεντρώνονται στην καινοτομία, όπως η κατασκευάστρια διαστημικών πυραύλων Space X και η The Boring Company για την κατασκευή τούνελ και δρόμων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ