ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Εικαστικά στον κόσμο

Οι κήποι της Σιγκαπούρης συμβάλλουν στο αυξημένο ποσοστό πρασίνου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αλγόριθμος για το πράσινο

Ομάδα ερευνητών του αμερικανικού πανεπιστημίου ΜΙΤ βρήκε έναν καινούργιο τρόπο υπολογισμού του πρασίνου στις πόλεις. Ενας αλγόριθμος επεξεργάζεται φωτογραφίες από το Google Street View και υπολογίζει το ποσοστό που αντιστοιχεί σε πράσινο. Στις πόλεις που έχουν «μελετηθεί» τα πρωτεία πρασίνου κατέχει η Σιγκαπούρη (29,3% το ποσοστό πρασίνου) και σε κοντινή απόσταση ακολουθούν το Σίδνεϊ (25,9%) και το Βανκούβερ (25,9%). Στην Ευρώπη ξεχωρίζουν η Φρανκφούρτη (21,5%) και η Γενεύη (21,4%). Αντιθέτως, το Παρίσι είναι η πιο γκρίζα πόλη (8,8%), ενώ για την Αθήνα δεν γίνεται καν λόγος.

Ενας Πικάσο που θα... χτυπηθεί

Είναι ένας πίνακας που θα «χτυπηθεί» ψηλά, με υποψήφιους αγοραστές που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά εκατομμύρια. Θα έφτανε και μόνο η υπογραφή του Πάμπλο Πικάσο. Ακόμη καλύτερα, βέβαια, που ο συγκεκριμένος πίνακας με τίτλο «Femme au Béret et la robe quadrillée (Marie-Thérèse Walter)» έχει μεγάλη ιστορία και αποτελεί την κορύφωση μιας ταραχώδους και εξαιρετικά φορτισμένης χρονιάς για τον Πικάσο. Το σπουδαίο αριστούργημα της καριέρας του, η «Γκερνίκα», δημιουργήθηκε το 1937 και τον τελευταίο μήνα αυτού του έτους ζωγράφισε την έντονη εικόνα της «χρυσής» μούσας του Μαρί-Τερέζ Βαλτέρ. Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά από τον οίκο Sotheby’s στο Λονδίνο στις 28 Φεβρουαρίου.

«Τοποθέτηση προϊόντος» στο Παρίσι

Οι Γάλλοι μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι με το έργο που πρόκειται να στηθεί μπροστά στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Παρισιού. Πρόκειται για ένα γλυπτό του αντισυμβατικού καλλιτέχνη Τζεφ Κουνς, ο οποίος αποφάσισε να το δωρίσει στην πόλη για να τιμήσει τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης του 2015. Το γιγαντιαίο χέρι, όμως, που κρατά πολύχρωμες τουλίπες, δεν... αρέσει και καταγγέλθηκε από τους Παριζιάνους ως «τοποθέτηση προϊόντος». Καλλιτέχνες και ιδιοκτήτες γκαλερί ζητούν από τη δήμαρχο της πόλης να μην το τοποθετήσει μπροστά στο μουσείο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ