ΕΛΛΑΔΑ

Επίδοξοι ξενοδόχοι σε διήμερες δοκιμασίες

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εστω ότι ετοιμάζεστε να ανοίξετε μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα στη Μύκονο. Ποια θα είναι η δεξαμενή από όπου θα επιλέξετε προσωπικό; Και με ποια κριτήρια θα κάνετε την εν λόγω επιλογή; Παρόμοια πραγματικά διλήμματα θα κληθούν να απαντήσουν μαθητές αλλά και πτυχιούχοι πανεπιστημίου, που θα συμμετάσχουν στο Tomorrow’s Hospitality Leaders Workshop, που διοργανώνει το Swiss Education Group στις 15 και 16 Φεβρουαρίου στην Αθήνα, στο Εlectra Metropolis Hotel. «Την πρώτη μέρα το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου που αναζητούν τον προσανατολισμό τους, η δεύτερη σε όσους έχουν ήδη ολοκληρώσει προπτυχιακές σπουδές», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Ευγένιος Σάββας εκ μέρους του Swiss Education Group, που εκπροσωπεί σε Ελλάδα και Κύπρο πέντε διαφορετικές σχολές στην Ελβετία, τέσσερις με αντικείμενο τα τουριστικά και μία τη γαστρονομία. Δεδομένων των υψηλών διδάκτρων ετησίως, μόνον οκτώ με δέκα νέοι φοιτητές –ελληνικής ή κυπριακής καταγωγής– φοιτούν στις εν λόγω σχολές. «Στα παιδιά ξενοδόχων, τουριστικών πρακτόρων και εστιατόρων, το Swiss Education Group επιφυλάσσει πιο προνομιακές τιμές», διευκρινίζει ο κ. Σάββας.

Μακρά ελβετική παράδοση

Προς το παρόν, όσοι φλερτάρουν να ασχοληθούν μελλοντικά με τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας μπορούν να συμμετάσχουν δωρεάν στο επαγγελματικό εργαστήριο, που είναι μπολιασμένο με τη μακρά ελβετική παράδοση στα ξενοδοχειακά. Κορυφαίοι επαγγελματίες θα μεταδώσουν την εμπειρία τους και θα ακονίσουν την κρίση τους, χωρίζοντάς τους σε ομάδες: οι μεν μαθητές θα κληθούν να παρουσιάσουν λύση σε ένα πρόβλημα, υπό μορφή case study, οι δε φοιτητές θα παρουσιάσουν ένα ολοκληρωμένο business plan γύρω για τη δημιουργία ενός ξενοδοχείου με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. «Στον κλάδο μας υπάρχουν νέες τάσεις, στις οποίες εστιάζουν πολλά από τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα», αναφέρει ο κ. Σάββας. Μία εξ αυτών είναι το μάρκετινγκ και η διαχείριση πολυτελών brands. «Υπάρχουν νέες αγορές, οι ταξιδιώτες από την Κίνα, τη Ρωσία και την Ινδία, που αναζητούν την πολυτέλεια και οι μελλοντικοί επαγγελματίες πρέπει να μάθουν πώς να τους την προσφέρουν».

Αντίστοιχα, προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με αντικείμενο «hospitality & design management». «Η εν λόγω εξειδίκευση προέκυψε από τις καθημερινές ανάγκες», εξηγεί. «Πολλοί συνάδελφοι προχώρησαν σε ανακαινίσεις και επεκτάσεις μονάδων, κάνοντας τραγικά λάθη». Ενα κλασικό παράδειγμα, το λευκό χαλί στις εισόδους πολυτελών ξενοδοχείων, που σύντομα πάει ως γκρι στα «αζήτητα» αλλά και τα ακατάλληλα υλικά γύρω από την εξωτερική πισίνα, που διαβρώνονται πριν από το πέρας της τουριστικής σεζόν. «Ζητούμενο είναι οι διάδοχοί μας να έχουν άποψη για την εργονομία του χώρου και τους συνδυασμούς των υλικών».

Οι ομάδες που θα διακριθούν, θα κερδίσουν ένα ταξίδι στην Ελβετία στη διάρκεια των open days του Swiss Education Group. Δήλωση συμμετοχής στο swisseducation.dk.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ